Aficior zei:
Je bent duidelijk verkocht ........
Ja, dat klopt helemaal. Dat heeft te maken met 2 zaken:
1) De snelheid van resultaat is zeer aantrekkelijk
2) Een rotary vraagt om een zeer geconcentreerde aanpak, dat maakt het juist leuk
Vooral als je de vergelijking maakt met de DAP 500. Ook een heerlijk apparaat om mee te werken, maar op een gegeven moment sta je letterlijk een glas cola te drinken met de ene hand en met de andere stuur je de 500 over de auto .......
Een rotary moet je continue 'gidsen'. Dat is best lastig in het begin, maar heb je het eenmaal door en 'voel' je wat de machine wil, dan wordt het echt leuk.
Zoals je zag ging ik bij een overgang door de lak heen ( overigens wel spuitwerk ).
Later ga je dan over die randen heen door het apparaat heel lichtjes van de lak terug te trekken. Plaatsen waar diepere krassen zitten, pak je aan door je schaakbord te verkleinen. Elke beweging over die krassen geeft een zichtbaar resultaat.
Je ziet de krassen 'vervagen'.....
Ik vond vooral het 'finishen' met de rotary een enorme uitdaging. Daar heb je ruim voldoende aan de druk van de machine zelf. Het maken van 1 schaakbord is eigenlijk ruim voldoende. Snelheid eerst omhoog opvoeren en dan omlaag afbouwen .....
Ja, een rotary gaat er zeker komen ........... Ik denk zelf dat ieder ervaren DAP500 gebruiker hetzelfde zal ervaren. Zelfs als je, net als ik, slechts voor de lol detailed.