• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerst ervaring Nanolex SI Finish

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks,

Vandaag de nieuwe bestelling binnen gekregen van carclean waarin ook de nieuwe Nanolex Si Finish.
Ik zag deze voorbij komen en moest hem proberen/hebben :)
Vandaag dus er mee aan de slag in de wekelijkse poets beurt.
Omdat mijn visstick in de si3d staat, deed ik voorheen altijd de auto aftoppen met Nanolex Final Finish.
Ik wilde dus eens kijken wat de SiFinish doet ten opichte van de Final Finish.
Echter is de Final Finish wel een quick detailer die de coating een boost geeft een de SiFinish een sealant die de coating en de werking ervan zal verlengen.
Het gaat zich dus om deze twee kandidaten:

upload_2017-3-25_16-58-45.png


Het gaat hier om een wekelijkste onderhouds/poetsbeurt dus geen volledige detail.
De stappen die gedaan zijn:

- Wassen met Pure Shampoo
- Drogen
- Ramen en interieur gedaan
- Auto kleien
Daarna heb ik het linker gedeelte van de motorkap gedaan met SiFnish en de rechterkant met Final Finish.
upload_2017-3-25_17-0-59.png


Betreft de glans, er is eigenlijk geen verschil te zien tussen de twee.
Wel was duidelijk voelbaar dat de kant behandeld met Si Finish een heel stuk gladder was.

Ik heb daarna de hele auto gedaan met de Si, onderstaand nog wat shots:
upload_2017-3-25_17-3-29.png

upload_2017-3-25_17-4-0.png


Kort samengevat, voor een auto die in een coating staat zal dit wel een toegevoegde waarde hebben.
Een auto die niet in de coating staat, deze zal een sealant laagje krijgen door de Si.
Ik zal proberen de volgende keer te kijken naar de beading van de Si en hoe deze zich standhoudt.

thanks voor reading!

greetz michel
 
Kan je wat meer vertellen over de manier van aanbrengen? Moet de auto nu ook bepaalde tijd droog staan of mag deze gelijk weer nat worden? ( voor een beading sheating testje :))
 
Het aanbrengen is vrij simpel, het is een spray sealant. 2 a 3 pufjes per paneel en uitwrijven met een mf doek.
De lak voelt daarna gelijk glad aan.
Wat ik er zo van maak mag het gelijk nat worden, heeft geen cure tijd naar mijn weten. Heb bij nanolex ook niks kunnen vinden hierover, ik kan ze eens mailen voor meer informatie als dat nodig is ☺️
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
Bedankt voor de extra informatie. Wordt de doek naderhand hard (zoals bij de si3d) en moet je de doek weggooien of is het uitwasbaar?
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
De doek is gewoon uitwasbaar, het wordt niet hard. Ik denk dat dit echt een soort van booster of geupgrade detailer is. Ze zeggen wel dat dit op een auto zonder coating een laagje aanbrengt wat maanden zou moeten blijven zitten. Dit héb ik nog niet kunnen testen
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
Wordt de doek naderhand hard (zoals bij de si3d) en moet je de doek weggooien of is het uitwasbaar?
Het is waarschijnlijk een spray sealant of detailer met wat toevoegingen, niet een spray-coating :p

@Michel Kuijpers - Thanx voor de review, kerel! :p

Ik dacht trouwens dat de Final Finish gewoon een detailer was, maar het werkt dus eigenlijk hetzelfde als bijv. Acrylic Spritz? Deze heb ik toevallig nét nog gebruikt op mijn BMW. Dit in plaats van een wasbeurt omdat de auto maar een beetje vies was, maar met name onder de kalkvlekken zat.

20170325_180744.jpg


De Final Finish zat bij het Si3D-pakket en heb deze eigenlijk alleen gebruikt als detailer. Ik heb eigenlijk nooit opgemerkt dat hij een laagje achterliet. Ik denk dat de Si Finish dit dan wél doet?
 
@Quantoxx de final finish is inderdaad een quick detailer echter wel met de eigenschappen dat hét de coating een boost geeft. Als je het op een auto gebruikt zonder coating zal het denk ik alleen als detailer werken. De si laat wel een laagje achter, dit was ook duidelijk voelbaar naar mijn mening alleen hoelang deze blijft zitten moet nog blijken ☺️
 
@Michel Kuijpers

Heb je nog eens kunnen testen wat de verschillen tussen deze 2 spray’s zijn mbt beading en sheeting?
Ik ben delen van mijn motor aan het polijsten en staat straks in de Si3d vanwege de gevoelige japanse lak en vroeg me af welke spray ik het beste kon gebruiken voor het onderhoud na het wassen na een dagje toeren.
 
@Altos in dat geval zou ik si finish gebruiken. Deze houdt de si3d goed fris en actief. De si boost de si3d altijd en verlengt de eigenschappen. Beading en sheeting van de si bleeft bij mij twee weken actief.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Even dit topic opgezocht waarvan je sprak op die van mij ;).
Naast Final Finish & Si Finish heb je ook nog de Spray Sealant. Ik vermoed dat deze laatste nog een stukje langer zijn werk zal blijven doen?
Zou je toevallig weten of de Spray Sealant op Si3D gebruikt mag worden?

Mvg
 
@GlennM sorry voor de late reactie. De sealant zou op de si3d kunnen maar ik zou het niet aanraden. Hierdoor haal je alle eigenschappen van de coating weg. De sealant zal langer blijven zitten als final of si finish inderdaad
 
  • Leuk
Reactions: GlennM