• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling geplaatst

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
34
Oke mensen, nu is het officieel. Ik heb vandaag mijn eerste bestelling binnengekregen:grinning:

Helemaal blij natuurlijk! Maar goed, ik ben dus nieuw in het cleanen van je auto. Ik heb onlangs een Saab 93 1.8T Sport Sedan gekocht, in het zwart. En, aangezien deze auto mijn 'hobby' is, wil ik de auto zo mooi mogelijk houden.

Daarom heb ik mij ook aangemeld op dit forum. Zo hoop ik flink wijzer te worden met het één en ander.

Ik heb laatst op de AutoRai een Mequairs Ultra Thick Microfiber Wash Mitt gekocht, en een Magic Drying towel.

Ik was de auto al op de 2 emmer methode. Gebruik een aparte wash mitt voor de 18" velgen.

Ben ondertussen in het bezit van;

Carplan Wheel cleaner met borsteltje ( van de gamma )
Turtle Shampo. ( van de halfords )
En Insecten reiniger van HG.

En heb nog veel meer zooi, turtle wax, blauwe wax, rode wax en weet ik veel wat nog mer voor zooi.

Nu heb ik vandaag mijn bestelling binnen gekregen, en dat was het volgende;

Turtle Wax Refine & Shine Clay Bar Kit

Mequiars Gold Class Car Wash - 473ml

Poorboy's World SSR1 Light abbrasive Swirl remover - 473ml

Poorboy'w World Naty's Liquid Blue - 473ml

Mothes Wax Aplicator Pads (oranje)

En een Microvezel doek die ik bij me bestelling kreeg (thnx Carclean.com:)^ )


Nu had ik zelf gedacht aan de volgende volgorde,

Eerst goed afspoelen met water.

Wassen met de 2-emmer methode en Mequiars Gold Class Car Washn en de wash mitt.

Drogen met de Water Magnet

Kleien met de Turtle Wax Clay Bar

Cleanen(?) met de SSR1 en oranje pad. Ik gebruik een microvezel doek voor de resten.

En dan poetsen met de Natty's liquid Bleu.

En de velgen doe ik gewoon met de andere washmitt en velgen cleaner.


Of ben ik wat vergeten? Of moet ik een product vooral niet in deze volgorde? En wat raden jullie mij aan bij een volgende bestelling?
 
Als je gaat kleien denk ik niet dat drogen echt nodig is.
Na het kleien zou ik terug poetsen (en dan wel drogen). Er kunnen namelijk onzuiverheden op je lak zitten die zijn los gekomen na het kleien.
 
Oke, dus dan moet ik het drogen NA het kleien doen?

Dus als volgt:

Eerst goed afspoelen met water.

Wassen met de 2-emmer methode en Meguiar's Gold Class Car Washn en de wash mitt.

Goed afspoelen met water.

Kleien met de Turtle Wax Clay Bar

Drogen met de Magic towel

Cleanen(?) met de SSR1 en oranje pad. Ik gebruik een microvezel doek voor de resten.

En dan poetsen met de Natty's liquid Bleu.

En de velgen doe ik gewoon met de andere washmitt en velgen cleaner.
 
Bijna goed:

Eerst goed afspoelen met water.

Wassen met de 2-emmer methode en Meguiar's Gold Class Car Washn en de wash mitt.

Goed afspoelen met water.

Kleien met de Turtle Wax Clay Bar

Nogmaals: Wassen met de 2-emmer methode en Meguiar's Gold Class Car Washn en de wash mitt. Maar dit kan nu sneller, omdat je de nieuw losgekomen viezigheid weg wast.

Drogen met de Magic towel

Cleanen(?) met de SSR1 en oranje pad. Ik gebruik een microvezel doek voor de resten.

En dan poetsen met de Natty's liquid Bleu. Niet poetsen, maar heeel licht en dunnetjes verspreiden. Je hebt hiervoor totaal geen druk nodig
 
Oke, dus eigenlijk gewoon een dun laagje op de auto verspreiden, in laten trekken en dan er af 'poetsen'? met een microvezel doek?