• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling, mss wat veranderen of?

Jörg

Detailing rookie
11 mei 2012
21
0
Ik ga zodra mijn eerste bestelling plaatsen. Na veel lezen etc toch ff hier posten.
Ik weet dat ik al de zoveelste ben maar, voor jullie een klein antwoordje kan voor mij een groot verschil zijn als leek zijnde :D

Auto: Mini Cooper 07
Kleur: Astro black met wit dak

Wassen:

- Monello Lavare
- Monello wash mitt + sponge
- Monello senza acqua towel


Kleien:

Megiurs quick clay


Polijsten:

- Monello Mezzo (welke pad?)
- Monello Finale (zwarte pad?)
- Peluche verde


Voeden:

- Poorboys black hole (Kan dit ook op wit dak? Of een andere variant nemen die voor de 2 kan?)
- Peluche verde


Waxen:

- Dodo juice purple haze ( Met welke soort pad? En kan ik hier de swipe-test mee doen?)
- Peluche bianco


Moest ik zo'n kuurtje gedaan hebben, hoe zit dit achteraf?
Als ik ga kleien moet ik dan ook polijsten of kan ik meteen waxen?
Of gewoon wassen en waxen?

En doen jullie zo'n kuur in 1 dag of bv:
Dag 1: kleien en polijsten
Dag 2: voeden
Dag 3: waxen

Tussen de dagen is met de wagen gereden, en zal hij terug gepoetst worden lijkt me logisch.
Moesten jullie nog wat aan men lijst veranderen om een bepaalde reden hoor ik het graag. Als dit allemaal een beetje goed is kan ik mijn eerste bestelling plaatsen en aan de slag gaan :party:

Alvast mijn dank
 
Als beginner weet ik niet veel, maar ik zou wel direct na het polijsten gaan voeden. Dan komt er tenminste geen vuil in de lak of, als het regent, water.

Als ik het over dagen zou verdelen zou ik het eerder zo doen:
dag 1:
wassen en kleien

Dag 2:
wassen, polijsten, voeden, waxen

Die laatste 2 zijn niet zoveel werk. Het grote werk zit in het kleien en polijsten...
 
ik ben zelf ook nog een beginner,

Op pads heb ik niet bezuinigd. Elke lak is weer anders dan de andere dus ook de combinatie pads + polijst middel.
Maar wat ik hier vaak lees is, Mezzo op Oranje, en finale op wit! Zwart (deze heeft geen cuttingfactor ) wordt vaak gebruikt voor een vloeibare wax, )

Heb je voor het kleien al een glijmiddel? ( bijv Poorboys Spray and Wipe ) dit is wel nodig.

Voor de doeken zou ik de Peluche Verde Trio en Peluche Bianco Trio aanraden! super doeken en 3stuks voor een mooie prijs.

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen hebt, ben het zelf ook nog allemaal aan het leren.
 
Ik heb geprobeerd een lijstje voor je te maken wat je eventueel allemaal kan bestellen:

Wassen:

- Monello Lavare
- Monello wash mitt + sponge
- Monello senza acqua towel

Kleien:

-Megiurs quick clay
-Poorboys Spray and Wipe ( is voor het kleien te verdunnen tot 1:1, werkt weer wat zuiniger )
-Peluche Verde

Polijsten:

- Monello Mezzo
- Monello Finale
- Oranje pad
- Witte pad
- Peluche Verde
- 3M Tape

Voeden:

- Poorboys blackhole (je vraag over blackhole op het witte dak kan ik je jammer genoeg niet verder mee helpen)
- Peluche verde
- Zwarte pad

Waxen:

- Dodo juice purple haze
- Handapplicator's ( voorbeelden: Poorboy's Microfiber Applicator, of Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator )
- Peluche Bianco

Als je de doeken besteld, bestel dan de Trio verpakkingen, zo heb je gelijk 6 superdoeken voor een mooie prijs!
 
Als je spreekt over afbouwen tijdens het polijstproces dan is eindigen met finale op zwart zeker geen verkeerde keuze.
Deze finished juist erg mooi!
Het kan bijvoorbeeld nodig zijn een extra hit te pakken met mezzo op wit (nadat je oranje gehad hebt) en vervolgens finishen met finale op zwart.

Afhankelijk van de soort lak, maak aub een testspot zodat je exact weet welke stappen je wilt gaan doen.
Een oranje, witte en zwarte pad zijn aan te raden. Het liefst met wat extra op voorraad
 
@ Demian

Ik had hier op carclean die tutorial bekeken, en hij deed de finale toch gewoon met de zwarte pad?

Maar wat houd precies die cuttingfactor in? :weetniet
Jep die doeken ga ik zowiezo in de trio's bestellen.

Over dat kleien, ik dacht dat bij die megiurs een glijmiddel bij zat? Mss gwn met iets anders dan die meg kleien?


@ Frogs

Was ik ook al aan het denken, per paneel te werken en volledig af te werken


@ Maaike

Als ik afbouw met die zwarte pad bij de finale. Die zwarte pad is toch niet dezelfde die ik ook bij het waxen gebruik ofwel?

Als ik van elke pad 2stuks bestel zit ik goed?

En kan ik nu met die Dodo juice purple haze ook de swipe test uitvoeren?



Thx alvast voor de tips! Ik weet dat je bij velen dezelfde antw moet geven maar de bevestiging voor mij is toch de echte go :cool:
 
Ooh ja, ik heb niet echt veel krassen of swirls..
Je ziet het wel wat.. Dit kwam door de vorige eigenaar..

Eigelijk is men vraag ook.

Wanneer zou ik de oranje pad gebruiken en waarom?
En wanneer zou ik opteren voor de witte? In de tutorial gebruiken ze geen oranje zie ik.

Grtz
 
De oranje pad is wat steviger en zal meer materiaal wegnemen tijdens het polijsten. Overigens zou ik hier niet mee beginnen,beter starten met een iets lichtere,wit bijvoorbeeld.Als je daarna nog niet tevreden bent,kun je altijd nog naar oranje. Daarna uiteraard weer afbouwen naar wit en finale met zwart.

In de tutorial was oranje blijkbaar niet nodig.
 
oké dat is duidelijk!

Ik ga voor te kleien de poorboys klei maar gebruiken ipv die megs. En dan die spray and wipe erbij :cool:
 
Zie net op carclean dat de witte pad niet meer verkrijgbaar is.. Pas December 8-o

Welke dan gebruiken?
 
Ooh ja zie het net sorry! :-"

Die rode pad kan ik ook de wax mee aanbrengen?
En als ik achteraf de auto helemaal gedaan heb. En ik was hem weer.

Gewoon afdrogen en dan iets op spuiten? Die Pb spray & gloss
 
Met die rode pad kun je prima je wax aanbrengen,daarna uitbuffen met een goede mf doek.

Die spray&gloss moet je geloof ik wel voorzichtig afnemen met een mf doek. Zelf gebruik ik gewoon spray&wipe. Lekker veelzijdig spul.
 
oké :)^

Dan zal ik sewwes mn bestelling eens plaatsen. Dan heb ik het grootste deel toch. Achteraf zullen er nog wel wat kleinere bestellingen volgen :D
 
Eamane zei:
Als beginner weet ik niet veel, maar ik zou wel direct na het polijsten gaan voeden. Dan komt er tenminste geen vuil in de lak of, als het regent, water.
Leuk bedach maar gaat 'm helaas niet worden: de was / sealant beschermt hier juist voor en de glaze zeer zeker niet.
Je gaat wassen / kleien / polijsten en neemt daarna alles af ( Spruzzo / Eraser / Ipa ); de lak is dan open en kaal en daarom voed je deze zodat ie weer netjes is.
Vergelijk met je eigen huid: wassen / scrubben .... daarna een vochtregulerende creme .... huidje weer strak en perzikzacht ( anders ff aan vriendin/moeders vragen )

Wax aanbrengen OF machinaal OF handmatig, beide met een concorso pad ( of dodo fingermitt )

Klei: klei-kit van Mothers is een goede keuze om mee te beginnen, werkt afdoende maar niet zo hard dat je last krijgt van 'marring'

Indien de witte handpad niet voorradig is dan de oranje handpad ( gewoon iets meer met beleid ) .... no worries

Wax aanbrengen, als je ( schone ) vinger doorheen haald en ziet de nette streep ( de swipte-test ( ff zoeken voor grotere uitleg ) dan kan ie worden afgenomen

Lees verder gewoon nog even het stappenplan door ( zie mijn onderschrift voor de link ): staan goede tips in
 
Per stap zou je meer doeken kunnen nemen. Aan één Peluche Verde voor de hele auto heb je denk ik niet voldoende.