• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste detail nieuwe Cee'd

goe bezig zou ik zeggen , en al durven op een nieuwe wagen , ik dacht dat je de lak nog wat gerust moest laten , maar zo te zien niet ( heb men S nog maar een weekje ) , die perl zal ik ook eens moeten aanschaffen zo te zien .

Correctie! PERL op de zwarte kunststof aan de buitenkant was toch niet zo'n goed idee!

De dauw maakte vanmorgen een mooie beading op de auto (kijk maar in het topic "post hier je beadingfoto's"), maar kijk eens wat het met de kunstofdelen deed die in PERL stonden:
[URL=http://s1315.photobucket.com/u...s/t585/BrunoVanacker/P1000517_zpsb145fd95.jpg[/URL]
8-())

Gelukkig gingen die strepen eruit met was APC 1:15 op een mf.
Ik was van plan om PERL op de banden te doen maar nu twijfel ik toch even. In elk geval voor de trims ga ik op zoek naar iets anders!

geen perl dus bestellen , heb eens reload gekocht daarvoor ( nog niet gebruikt omdat de auto wegging) , en de banden doe ik met Meg endurancegel .

Mooi auto hoor!

Waarschijnlijk is je kunststof erg gesloten en kan PERL er niet in trekken (op de banden is dat geen probleem).
Eigenlijk heb je op zulk kunststof een coating nodig (DLUX bv.) Dat ligt erop en hoeft er niet in te trekken.
Of andere dressings wel gaan werken betwijfel ik als PERL dat niet doet.

Als ik het goed begrijp Dibbuz, twijfel je dan ook of Auto Finesse Revive Trim Dressing zou "pakken"?

Mooie auto en ditto kleur,erg netjes. Voor de trims zou je eventueel,als je dat in bezit hebt, reload kunnen proberen. Heb er zelf goede ervaringen mee.
Anders zoals Dibbuz al aangeeft, DLUX.

Zo, het lange weekend (voor mij) zit erop. Vandaag heb ik nog de ruiten behandeld: de vooruit 50/50 met Rain-X en Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel. Dat wordt een vergelijkende duurtest, binnenkort in de rubriek "reviews". De zijruiten, achterruit en de spiegels heb ik allen behandeld met Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel.

Voor de trims: ik heb een klein flesje Reload staan. Zal ik volgend weekend eens proberen. Hoe krijg ik er de PERL nu af? APC 1:4? Kleien? Of mag de Reload er gewoon over?

Volgend weekend dus de trims, een laagje DJ Rainforrest Rub over de EX-P en nog wat in het interieur en dan is dit projectje klaar!

Blijkbaar was ik vergeten :schaam een foto te posten van het resultaat na de laatste stap op de lak: een laagje Rainforest Rub op de twee lagen EX-P.
web_zpsb2daa7b4.webp

bij deze :-"

Goed bezig! Mooie auto in goede kleur.

Met de PERL heb ik dezelfde ervaring op de stijlen. Het kunststof is inderdaad te hard en de PERL houdt niet. PERL op de rubbers en banden werkt prima bij mij. Om de PERL te verwijderen zou ik in eerste instantie voorzichtig zijn met APC, zeker in die sterke verhouding. Probeer eens een wonder-/melaminespons.

Wat ik me afvraag is of de delen waar je PERL op hebt aangebracht bij je stijlen wel van kunststof zijn? Soms zie je ook wel bij auto's dat dit een soort folie is. Dat neemt dan inderdaad niets op en gaat het lopen.

Heb de stijlen eens goed bekeken, blijkt inderdaad een folie te zijn. Zal bij gelegenheid eens proberen met Reload in afwachting van Dlux in een volgende bestelling.

Mooie auto hoor. Ik ben niet zo heel lang geleden ook op zoek geweest naar een Cee'd . Vooral veel vindbaar in de SW versie. Vervolgens is het de Kia Rio geworden waar ik naar zocht. Uiteindelijk geen van beiden gekocht :-" Af en toe zucht ik nog eens diep als er een C'eed voorbij komt rijden. :-)^