• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste detailing Kia Picanto

sleon

Detailing chief
24 nov 2012
33
90
Gisteren voor het eerst de Dap 900 gebruikt voor de auto van mijn vrouw. Het is een zwarte Kia Picanto 1.0 LX De auto is vorig jaar gekocht en heb de Picanto zonder aflevering meegenomen. Dit is toen geregeld met de dealer na aanschaf van onze nieuwe Kia Rio. Ik heb me toen verkeken op de staat van de auto en de auto showroom klaar laten maken door een poetsbedrijf. Dit is toen heel slecht uitgevoerd want na een paar weken kwamen alle krassen tevoorschijn. Heb het afgelopen jaar de nodige spullen aangeschaft en bij Carclean de beginners clinic stappenplan handmatig en de Dap 900 clinic gevolgd. Gisteren gestart om 7:30 uur uitgevoerd exterieur: Alle plastic/rubber onderdelen schoongemaakt met APC 1:10 in mengfles van Monello Banden en wielkasten schoongemaakt met APC 1:10 van PB en een borsteltje van Mothers Motorruimte met een doekje en APC 1:10 schoongemaakt Alle sponningen en scharnieren met een kwast en APC 1:10 schoongemaakt Auto gewassen met twee emmer systeem met Mequairs Washmit en PB Super Slick & Wax en drooggemaakt met de PB Waffle Weave Drying Towel Auto gekleid met Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) Hierna de auto naar binnen gereden ivm noodweer Kunstof afgeplakt met 3m tape Test met Dap 900 gemaakt en kwam uit op 2 hits Monello Mezzo op een oranje Hex-log pad (stand 5)en daarna Monello Finale op een witte Hex-loc pad (stand 4) Begonnen met de koplampen, omdat deze aan de boven kant aan het verweren zijn. Dit heb ik met Veloce op gele Hex-logic pad, Mezzo op oranje Hex-logic pad en Finale op witte Hex-logic pad Hierna het dak, motorkap en de zijkanten gepolijst. Op een deur na is het polijsten klaar en ben om 19:30 uur gestopt en auto weer binnen gezet. Vandaag gaan we weer verder
Foto-BFDDINUQ-D.webp
Foto-8OMNKYVL-D.webp
Foto-JIJK4A4J-D.webp
Foto-BHBJNH3N-D.webp
Foto-PEUSHPPZ-D.webp
Foto-G3EH7VSU-D.webp
Foto-P6ZX4KU7-D.webp
Foto-KDOGU6NC-D.webp
Foto-OBT7GTYV-D.webp
Foto-GEAZI7DA-D.webp
Vandaag weer verder gegaan en om 11:00 gestart. Begonnen met de laatste deur te polijsten met Finale op witte Hex-logic pad. Vervolgens de gehele auto verneveld met Eraser in een Monello mengfles en afgedaan met een Monello Peluche Verde De plastic delen in de motorruimte behandeld met PB Natural Look en de lakonderdelen en onderkant motorkap bewerkt met Auto Finesse - Tripple All in One Polish Korte Pauze Hierna aan de binnenkant van de Picanto begonnen. Binnenkant afgedaan met PB APC 1:10, gestofzuigd, ramen schoongemaakt met Professional ruitenreiniger van Autotaalglas en interieur voorzien van PB Natural Look De deursponningen bewerkt met Auto Finesse - Tripple All in One Polish Vervolgens weer de Dap 900 gepakt (stand 2) met een rode Hex-Logic pad en de auto voorzien van een laagje Collinite 845 en afgenomen met een Monello Peluche Verde Hierna alle trim/rubber delen aan de buitenzijde behandeld met Poorboys World - Trim Restorer en uitgewreven De ramen aan de buitenzijde eerst schoongemaakt met Poorboys World - Professional Polish en vervolgens nog met Professional ruitenreiniger van Autotaalglas De letters Picanto LX weer teruggeplaatst op de achterklep Banden behandeld met Surf City Garage Beyond Black Tire Pro en aangebracht met een Tire Dressing Applicator Als laatste met de hand nog een laagje Poorboys World - Natty's Paste Wax aangebracht. Het was ondertussen al 15:30 uur. Alles opgeruimd en foto's gemaakt
Foto-APVRPAG8-D.webp
Foto-JBUKGQHN-D.webp
Foto-7JYN8EKI-D.webp

Leuk verslag van een leuke detail klus.
Met de Picanto heb je inderdaad een leuke auto om wat praktijk ervaring met de DAP op te doen.
Nadeel is wel de zwarte kleur, want dat is niet de meest makkelijke kleur om 100% straks te maken.

Wat ik niet terug vindt in je show off is een bescherming in de vorm van een wax of sealant ?
Mocht je dat nog niet hebben gedaan dan is het wellicht een optie om na de witte pad met finale eens een lichtgroene of zwarte pad met finale te gebruiken. Mijn ervaring is dat het qua glans net even dat extra beetje kan geven.
Heb je na het polijsten overigens ook de la ontvet met bijvoorbeeld Eraser of Spruzzo ?

De laatste foto's laten in ieder geval weer een diep zwarte Kia zien !

Hoi Juffer1,

Nog een deur polijsten met Finale op wit
Daarna wordt de gehele auto met Eraser afgedaan
Hierna wil ik machinaal met rode pad Collinite 845 opbrengen en handmatig de Natty's wax
Alle trims met PB trim restore en het interieurs met PB Natural look enz

ben vandaag nog wel wat uurtjes bezig

Het enigste wat ik niet heb is Black hole, echter wel white diamond maar dit is voor de witte Rio

Hoi,

dien ik na de auto afgedaan te hebben met Eraser de trims weer af te plakken ivm het aanbrengen van Collinite 845 (witte uitslag trims )

gr
Sleon

Zelf heb ik laatst White Diamond geprobeerd op de rode GS. Naar mijn idee gaf dat behalve een gladder oppervlak geen enkel resultaat naar glans of verbergen van lichte swirls. De wagen was wel enkel gekleid en niet gepolijst. Zelf zou ik de White Diamond dan ook overslaan op de Picanto. Scheelt in tijd en werk en je doet er toch een heel goede wax op!

Hoi allen

Het topic is aangevuld met het eindresultaat.
Er zitten heel wat uren in maar het resultaat mag er dan ook wel zijn
Ik ben blij dat het gelukt is

gr
Sleon

Ziet er weer mooi uit - mooie zwarte glans!
wat ik me alleen af vraag is waarom je de letters weer hebt terug geplakt - ik had ze er lekker afgelaten. Scheelt viezigheid maar vind het ook mooier de achterkant gewoon strak.

@WatchfulCleaner: Dat is een applicator, om bandendressing mee aan te brengen ;)

Leuke auto, mijn ouders hebben hem in de GLX, (airco, lichtmetaal, MP3 enz.) paar jaar oud en nog weinig km's in die Cafe Mocha metallic kleur.
Is hun dagelijkse ritjes auto met 1,1L dacht ik :)
Toch een volwaardig en redelijk afgewerkt autootje vergeleken met anderen in die klasse!

Nette detail!
(heb die van hun nog nooit gedaan schande he)

Denders;337098 zei:
@WatchfulCleaner: Dat is een applicator, om bandendressing mee aan te brengen ;)

Leuke auto, mijn ouders hebben hem in de GLX, (airco, lichtmetaal, MP3 enz.) paar jaar oud en nog weinig km's in die Cafe Mocha metallic kleur.
Is hun dagelijkse ritjes auto met 1,1L dacht ik :)
Toch een volwaardig en redelijk afgewerkt autootje vergeleken met anderen in die klasse!

Nette detail!
(heb die van hun nog nooit gedaan schande he)

Ow, werkt dat ding dan beter dan zo een doekje? Ik gebruik altijd een doekje en echt praktisch vind ik het niet. Wat is de naam van die applicator misschien? (En te verkrijgen bij carclean :)?)

Check idd. even in de webshop!

Ze zijn beter als doekjes en vooral handiger denk ik.
Zelf gebruik ik naar alle tevredenheid een sponsje omwikkeld met een microvezel, natuurlijk niet helemaal vol laten zuigen met product.
Wellicht is een applicator duurzamer en neemt iets minder product op maar het ging goed, dus voor zolang een prima applicator voor mij persoonlijk.
In in de eco-bubble wasmachine samen met de restorer werd het toch best schoon ook ;)

(het is soms ook leuk om dingen te testen)

Hoi Lucifer/Inge,

Is niet noodzakelijk. Ik wilde de naam eraf hebben echter toen de letters verwijderd waren en de lak schoongemaakt bleek de naam ook diep in de lak te zitten.
Ik heb nog geprobeerd het weg te polijsten maar was bang om door de lak te gaan en de letters met nieuwe tape weer teruggeplaatst

sleon