Gisteren voor het eerst de Dap 900 gebruikt voor de auto van mijn vrouw. Het is een zwarte Kia Picanto 1.0 LX De auto is vorig jaar gekocht en heb de Picanto zonder aflevering meegenomen. Dit is toen geregeld met de dealer na aanschaf van onze nieuwe Kia Rio. Ik heb me toen verkeken op de staat van de auto en de auto showroom klaar laten maken door een poetsbedrijf. Dit is toen heel slecht uitgevoerd want na een paar weken kwamen alle krassen tevoorschijn. Heb het afgelopen jaar de nodige spullen aangeschaft en bij Carclean de beginners clinic stappenplan handmatig en de Dap 900 clinic gevolgd. Gisteren gestart om 7:30 uur uitgevoerd exterieur: Alle plastic/rubber onderdelen schoongemaakt met APC 1:10 in mengfles van Monello Banden en wielkasten schoongemaakt met APC 1:10 van PB en een borsteltje van Mothers Motorruimte met een doekje en APC 1:10 schoongemaakt Alle sponningen en scharnieren met een kwast en APC 1:10 schoongemaakt Auto gewassen met twee emmer systeem met Mequairs Washmit en PB Super Slick & Wax en drooggemaakt met de PB Waffle Weave Drying Towel Auto gekleid met Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) Hierna de auto naar binnen gereden ivm noodweer Kunstof afgeplakt met 3m tape Test met Dap 900 gemaakt en kwam uit op 2 hits Monello Mezzo op een oranje Hex-log pad (stand 5)en daarna Monello Finale op een witte Hex-loc pad (stand 4) Begonnen met de koplampen, omdat deze aan de boven kant aan het verweren zijn. Dit heb ik met Veloce op gele Hex-logic pad, Mezzo op oranje Hex-logic pad en Finale op witte Hex-logic pad Hierna het dak, motorkap en de zijkanten gepolijst. Op een deur na is het polijsten klaar en ben om 19:30 uur gestopt en auto weer binnen gezet. Vandaag gaan we weer verder
Vandaag weer verder gegaan en om 11:00 gestart. Begonnen met de laatste deur te polijsten met Finale op witte Hex-logic pad. Vervolgens de gehele auto verneveld met Eraser in een Monello mengfles en afgedaan met een Monello Peluche Verde De plastic delen in de motorruimte behandeld met PB Natural Look en de lakonderdelen en onderkant motorkap bewerkt met Auto Finesse - Tripple All in One Polish Korte Pauze Hierna aan de binnenkant van de Picanto begonnen. Binnenkant afgedaan met PB APC 1:10, gestofzuigd, ramen schoongemaakt met Professional ruitenreiniger van Autotaalglas en interieur voorzien van PB Natural Look De deursponningen bewerkt met Auto Finesse - Tripple All in One Polish Vervolgens weer de Dap 900 gepakt (stand 2) met een rode Hex-Logic pad en de auto voorzien van een laagje Collinite 845 en afgenomen met een Monello Peluche Verde Hierna alle trim/rubber delen aan de buitenzijde behandeld met Poorboys World - Trim Restorer en uitgewreven De ramen aan de buitenzijde eerst schoongemaakt met Poorboys World - Professional Polish en vervolgens nog met Professional ruitenreiniger van Autotaalglas De letters Picanto LX weer teruggeplaatst op de achterklep Banden behandeld met Surf City Garage Beyond Black Tire Pro en aangebracht met een Tire Dressing Applicator Als laatste met de hand nog een laagje Poorboys World - Natty's Paste Wax aangebracht. Het was ondertussen al 15:30 uur. Alles opgeruimd en foto's gemaakt