• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste ervaring SRP en Black Hole

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumleden,

Ik heb dit weekeind mijn auto (snel) onderhanden genomen. Ik heb mij deze keer op het dak geconcentreerd want die had ik de vorige maal alleen gewassen.

Na het wassen met MBfactor (later daarover meer) heb ik het dak met bildhamber regular en dodo born slippery behandeld. Ongekend hoeveel vuil eraf kwam! dit had ik niet verwacht.

Ik had helaas niet veel tijd en heb het dak behandeld met SRP met een zwarte pad op de DAP stand 4. Ik heb per deel van ongeveer 50x50 cm vier passes horizontaal en vier vertikaal. ZO is het hele dak behandeld. Ik heb het dak even laten kuren en daarna afgenomen. Vervolgens heb ik het dak behandeld met collinite.

Ik heb (omdat ik het niet kon laten) de motorkap gekleid en hierna met Black Hole behandeld op dezelfde wijze als met SRP. Ook hierna heb ik het afgewerkt met Collinite.

Ik vond qua de verwerking de black hole iets soepeler werken dan de SRP en minder stoffen. Maar het is wellicht appels met peren vergelijken. SRP is een AIO en Black Hole een glaze. Na oppoetsen van beide producten was een goede glans te zien en het uitpoetsen gaat gemakkelijk.

Ik ga geen keiharde conclusie trekken over de kwaliteit van deze producten. De tijd dat ik ze heb gebruikt is beperkt en ik heb ook nog snel gewekt. Geen succesformule in de praktijk. Ik vind dat de behandelde panelen er weer mooi uitzien! ze zijn aalglad maar ik zie nog wel enige swirl.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik geen verschil zie tussen het dak en de motorkap qua glans. Erger nog ik vind dat het dak en de motorkap niet meer glimmen dan dat ik ze normaal behandel met NXT en daarover collinite. Ook is er tussen de panelen die met verschillende producten zijn behandeld geen verschil in karakter qua glans of kleurverschil te zien.

Ik zal in de toekomst nogmaals panelen met glaze behandelen om vast te stellen of er verschil is in glans en of het wat toevoegd aan een goede wax.

Ik had er eerlijkheidshalve iets meer van verwacht. De grootste winst in vergelijking met enige tijd geleden is toch wel het kleien van de lak na het wassen. Je haalt er nog zoveel vuil af en het oppervlak wordt zo glad.....Je ziet dat echt in het eindresultaat. In de praktijk kost het voorbereiden voordat je wax aanbrengt de meeste tijd en je ziet het resultaat pas goed als je daar goed je tijd voor neemt. Dus vandaar nog geen eindconclusie voor wat betreft deze producten.

Groeten,
GdV42
 
Maar het is wellicht appels met peren vergelijken. SRP is een AIO en Black Hole een glaze

Het is niet "wellicht" maar met zekerheid :s Je kunt deze 2 producten niet zo maar 1 op 1 met elkaar vergelijken :no Dus een conclusie hier uit trekken is ook onmogelijk.
Ook snap ik niet waarom je een shampoo met wax gebruikt als je daarna gaat kleien e.d. :weetniet De toegevoegde waarde van de shampoo (de wax), heeft dan geen nut.
 
Ik gebruik normaal Gold Class van Meguiars. En ik heb niet de hele auto gekleid alleen het dak. Het dak moest ik nog doen want dat heb ik vorige keer niet gedaan. En ik wilde de MBFactor shampoo eens proberen.
 
Ikzelf ben ook nog niet zo overtuigd over de toegevoegde waarde van BlackHole. Nadat ik een proefje had gekregen van CC wou ik die natuurlijk eens zo snel mogelijk uittesten. Zo had ik de helft van de motorkap en 1 deur behandeld (met de hand) met de blackhole maar kon eerljk gezegd geen onderscheid maken tussen de behandelde en onbehandelde delen. Om toch maar een objectieve mening te krijgen er het vrouwke eens bijgeroepen (die had dus niet gezien welke delen in de Blackhole zaten) maar ook zij kon me niet zeggen welke nu een meer diepe glans gaven.

of wordt het produkt hier teveel opgehemeld of was mijn wagen te nieuw (slechts 3-4 maand oud) waardoor de BH geen effect geeft, of is het de kleur van de wagen (donkergrijze leon) ? Ik heb nog wat van het produkt staan en volgend jaar na de winter ga ik het nog eens proberen, dan heeft de lak al wat meer te verduren gekregen. to be continued ....
 
Zelf gebruik ik het ook niet meer, op mijn zwarte lak zie je na een polijst beurt geen verschil.

Wel zie je effect als je de auto niet polijst en hem inwerkt net zoals SRP dus op een licht green pad en stand 5 op de dap.

Plus is de mening van meerdere dat een sealent beter hecht op een "naakte" lak dus na polijsten en IPA
 
Hoi.

Ik heb ook nog een vraag over de black hole, namelijk: moet deze ook even kuren voordat men hem uitwrijft ??? Het lijkt een beetje te helpen de steenslagspots te verminderen, maar moet de black hole daarom misschien wat langer ingewreven blijven of gaat bij de volgende wasbeurt alles er weer af ???
Graag hoor ik jullie antwoord.

Groeten van Gerrit.
 
Black hole: inwerken totdat het weg is, glans dus, dan wachten totdat er een lichte waas verschijnt, dan afnemen.
Black hole is een glaze, en zal daarom altijd moeten worden gevolgd door een wax/sealant, anders zal deze bij de eerste de beste regenbui verdwijnen.