Eergisteren en vandaag voor het eerst een detailjob uitgevoerd op de 3-er. Het zat allemaal niet echt mee, maar uiteindelijk is het resultaat niet slecht denk ik voor een handmatig 5-stappenplan.
Helaas heb ik geen vóór foto's genomen (te eager om te beginnen...) en heb ik dus alleen het eindresultaat op de foto gezet:
Eerst twee reflectieshotjes
En dan nog 4 van de gehele auto
Ik heb behoorlijk wat geleerd van deze eerste keer:
- Neem de tijd, anders vergeet je dingen (uitlaat)
- Krasjes krijg je toch niet lekker weg met scratchX (of ik breng het verkeerd aan)
- Het duurt best even voordat je alles 'snapt' hoe het aangebracht moet worden (black hole bijvoorbeeld). Ik denk dat dit de 2e keer wel echt beter gaat
- Hars is a bitch
- Als je velgen nooit goed onderhouden zijn, moeten ze er echt af om ze goed schoon te krijgen
- Beantwoord geen vragen van kinderen of buren, dit leidt alleen maar tot vervolgvragen en eindeloze gesprekken waar je niet op zit te wachten
- Wees bereid om je het leplazerus te schrikken als je dacht dat je lak nog in best een oké staat is.. dat is het niet.
Er zitten wel echt een paar plekken in die ik denk ik handmatig nooit weg ga krijgen. Daarnaast heb ik een issue met mijn koplampen waar een rare laag overheen lijkt te zitten wat ik niet weg krijg. Ik zal daar een apart topic voor starten.
Nogmaals bedankt voor alle hulp mannen.. Volgende keer kan het alleen maar beter zijn, en dan is de 206 aan de beurt.
Overigens heb ik gebruikt:
Velgen:
Daytona Speedmaster Wheelbrush
Sonax Extreme Wheelcleaner
APC:
PB Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Wassen:
PB Super Slick&Suds
Megs Washmitt
Waffle Weave Drying Towel
Kleien:
Mothers California Gold Claying System
Cleanen:
Megs ScratchX 2.0
Mothers California Gold Pre-Wax Cleaner
Glaze:
PB Black Hole
Wax:
PB Natty's Blue paste
Verder nog:
Trims met PB Trim Restorer
Megs NXT Glass Cleaner
Helaas heb ik geen vóór foto's genomen (te eager om te beginnen...) en heb ik dus alleen het eindresultaat op de foto gezet:
Eerst twee reflectieshotjes
En dan nog 4 van de gehele auto
Ik heb behoorlijk wat geleerd van deze eerste keer:
- Neem de tijd, anders vergeet je dingen (uitlaat)
- Krasjes krijg je toch niet lekker weg met scratchX (of ik breng het verkeerd aan)
- Het duurt best even voordat je alles 'snapt' hoe het aangebracht moet worden (black hole bijvoorbeeld). Ik denk dat dit de 2e keer wel echt beter gaat
- Hars is a bitch
- Als je velgen nooit goed onderhouden zijn, moeten ze er echt af om ze goed schoon te krijgen
- Beantwoord geen vragen van kinderen of buren, dit leidt alleen maar tot vervolgvragen en eindeloze gesprekken waar je niet op zit te wachten
- Wees bereid om je het leplazerus te schrikken als je dacht dat je lak nog in best een oké staat is.. dat is het niet.
Er zitten wel echt een paar plekken in die ik denk ik handmatig nooit weg ga krijgen. Daarnaast heb ik een issue met mijn koplampen waar een rare laag overheen lijkt te zitten wat ik niet weg krijg. Ik zal daar een apart topic voor starten.
Nogmaals bedankt voor alle hulp mannen.. Volgende keer kan het alleen maar beter zijn, en dan is de 206 aan de beurt.
Overigens heb ik gebruikt:
Velgen:
Daytona Speedmaster Wheelbrush
Sonax Extreme Wheelcleaner
APC:
PB Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Wassen:
PB Super Slick&Suds
Megs Washmitt
Waffle Weave Drying Towel
Kleien:
Mothers California Gold Claying System
Cleanen:
Megs ScratchX 2.0
Mothers California Gold Pre-Wax Cleaner
Glaze:
PB Black Hole
Wax:
PB Natty's Blue paste
Verder nog:
Trims met PB Trim Restorer
Megs NXT Glass Cleaner