• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste HD reiniger

DriesS

Detailing rookie
1 jun 2016
9
5
35
Beste,

Ik ben van plan mijn eerste HD reiniger te kopen en heb al veel goeds gelezen over NILFISK. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor het wassen van de wagen, het terras en de oprit.
Mijn oog is gevallen op de NILFISK 130 2.8

Enkele vraagjes hierover nog :
- Is 8m slang genoeg om een wagen mee te wassen?
- Is de druk van 130 bar genoeg voor de wagen te wassen?
- Ik heb gezien dat er ook slangen zijn met staal in verwerkt, is dit echt nodig en wat is het voordeel hiervan?

Alvast bedankt,
Dries

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dries,

Is 8m slang genoeg om een wagen mee te wassen?
Ik heb, dacht ik, zo`n 5 meter. Hier mee red ik het eigenlijk nèt niet om lekker de achterkant van mijn BMW af te spuiten. dus had liever langer gehad. 8 meter zou dus genoeg moeten zijn, tenzij je de machine aan de voorkant van de auto wilt zetten en dan rondjes om te auto wil lopen, haha!

- Is de druk van 130 bar genoeg voor de wagen te wassen?
Mijn Nilfisk is een C120 en dat is ruim voldoende druk. Met 130 bar ga je het dus ook redden.

- Ik heb gezien dat er ook slangen zijn met staal in verwerkt, is dit echt nodig en wat is het voordeel hiervan?
Volgens mij is de slang van deze Nilfisk al soft. Een slang met staalinleg is duurzamer en hij wikkelt niet. Geen stug ding dus. De slang op deze Nilfisk heeft misschien geen staal, maar hij is mooi op te rollen, blijkbaar.

Greeetz

• Leuk
Reacties: StijnV
Ik kan met mijn 8 mtr slang de hele auto (Passat, geen kleintje) zonder de hd te verplaatsen. Ik zet de hd rechts naast de achterbumper en kan dan rechts en voorkant doen, teruglopen en achter en links doen. 130 bar is wel een mooie en veilige druk

Vandaag is mijn Kärcher defect geraakt en bouwt geen druk meer op. Zal ook eens kijken naar deze Nilfisk. Vooral de zachte slang is interressant, zijn er meer Nikfiks die deze hebben? Ik kan zou snel geen andere vinden welke onder deze prijs zit.

Misschien een beetje off-topic maar weet iemand een nieuwe Karcher slang die niet zo stug is. Je hebt ze namelijk wel altijd gehad bij Karcher. Was altijd al een model die een haspel-slang had. Dus zo'n slang moet er zijn. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden. Op de Karcher site wordt het mij niet duidelijk.

Vandaag is mijn Kärcher defect geraakt en bouwt geen druk meer op. Zal ook eens kijken naar deze Nilfisk. Vooral de zachte slang is interressant, zijn er meer Nikfiks die deze hebben? Ik kan zou snel geen andere vinden welke onder deze prijs zit.

Over welk model heb je het? Alle Nilfisk modellen onder de P-serie hebben allemaal een stugge slang.
ik heb de slang van mijn E-serie Nilfisk vervangen voor een van de P-serie.

De slangen van de C en E-serie zijn niet flexibel. Ook al wordt dit wel beweert in de productomschrijving.

@Ferdy ik ben inmiddels wat verder met inlezen mbt verschillende modellen.
Ik wil graag een Hogedrukslang 9 of 10 meter rubber met staalinleg.
Ik heb nu de E 145.3 en de E 150.1 op het oog en beide modellen hebben deze slang. De E 130.3 heeft deze slang niet. Verder wil ik graag een inductiemotor ivm levensduur.
Ik heb info opgevraagd bij VVS in Dordrecht en hun geven dit dus aan mbt slangen.
Dus of jij hebt een eerder type waar ze nog een andere slang aan hadden zitten of een lagere serie E type. Op dit moment zijn er dus wel E types met de "juiste" slang. Bedankt voor het meedenken, er is zoveel aanbod dat het moeilijk is de verschillen te vinden.

• Leuk
Reacties: Ferdy
Ja, je hebt gelijk. Toen ik mijn hd kocht werd mijn e140 geleverd met het oude type slang. Ik heb toen een 10 meter slang van de P-serie gekocht, de rubberen inderdaad.

Die slang is echt een must ja, die oude stugge slangen zijn vervelend.

Alle Nilfisk vanaf E-serie hebben een inductie motor toch?

Dat weet ik niet maar daar lijkt het wel op.
Ik wil nu gewoon een goeie ipv het bouwmarkt geval (kärcher) wat ik had.
Hopelijk verkoopt CC de koppeling ook los anders moet er ook weer een nieuwe foamlans komen o_O
Hopelijk heb ik dan ook een mooie foamlaag ipv dat waterige prutje wat ik meestal kreeg met de vorige HD.
Ik heb nog wat vragen gestuurd naar VVS dus vanaf daar zie ik wel welke het wordt.

Wat denken jullie van deze? Is 150bar te veel voor de auto of is dit goed

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, nog niet besteld maar via E-mail contact gehad. Ik zie op dit moment geen betere aanbieding met deze specificatie's dus wanneer op voorraad denk ik dat er eentje deze kant op komt.