• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer DAP, een dankbaar slachtoffer voor gevonden

Ja, dit is haar:

8876658119_6b1677bb83_c.webp

Gelukkig heb ik er ook nog een zonder wieltjes naast :-d

Mooie klassieker, heeft nog steeds wel wat dat hoekige design!

(ook al rij ik zelf een auto met letterlijk geen 1 hoekje in het uiterlijk, vind meerdere dingen gelukkig mooi..)

mooi resultaat!!!

je zegt vanwege duurzaamheid de glaze overgeslagen....
je had gewoon de glaze aan kunnen brengen en de wax daar weer over heen. zo heb je diepte en duurzaamheid.

maar desalniettemin een prima resultaat

Ik dacht dat de glaze de standtijd van de wax achteruit liet gaan?

Anyway, het verschil ziet ze toch niet :-d

De bmw is iig nog niet behandeld, er kwam ff wat tussen ]-0
9102087797_fcd8e1f30e_c.webp

Hopelijk zaterdag nog want zondag ga ik naar Bimmerfest.

zeer mooi resultaat! :D

ik heb wel een vraagje: je schrijft dat je voor duurzaamheid hebt gekozen en daarvoor de glaze ervan tussen gelaten hebt?

wat heeft een glaze juist te maken met duurzaamheid? uiteindelijk is het toch je wax die duurzaam moet zijn?

(ben 100% noob, vandaar mijn vraag ook :) )

dankjewel

Of het echt een verschil maakt in standtijd zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk heb ik de indruk dat het niet heel veel uit maakt, wellicht een week of wat maar heb dit nooit gemeten (in hoeverre dat ook mogelijk is).

Eigenlijk is dat niet zo. Een glaze heeft wel een toegevoegde waarde, het zorgt er namelijk voor dat de lak weer gevoed wordt en dat er een mooie diepe glans ontstaat in de lak.

IbizaSigno - dat hoor ik ook altijd bij de glaze. Alleen wordt er bij een sealant (AF die ik heb) geadviseerd alleen de AF paint prep te gebruiken en daar de AF tough coat seal op te zetten voor beste hechting. Dus zonder glaze. Dan zou je dus zeggen dat de lak hier nooit gevoed wordt maar dat kan ik me ook weer niet indenken. Zit er dan voeding in de sealant?

Tough Prep en Tough Coat "horen bij elkaar" inderdaad, maar veel waxen/sealants kunnen best goed overweg met een Glaze hoor...
Dat het standtijd zou verkorten of verlengen, maakt mij sowieso niet veel uit....
Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt :)

Nu heb ik geen ervaring met de producten van Auto Finesse die jij noemt Inge. Het voeden van de lak vraag ik mij ook wel eens af in hoeverre deze oliën echt in de lak trekken om deze daadwerkelijk te voeden, enkel een stukje theorie. Nu verwacht ik dat de heren van Auto Finesse deze producten in de combinatie aanbieden om samen tot een mooi resultaat te kunnen komen op de lak maar dat de Tough Prep ook wel de 'voedende' bestanddelen bevatten. Zoals ik zei; dat verwacht ik, is niet op feiten gebaseerd.