• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer dappen op audi a3

sim

Detailing chief
17 feb 2010
111
85
Hello,

Ik heb vandaag mijn audi a3 uit 98 onder handen genomen,maar zitten best veel krassen in.
Glans is nu wel super,dus op het eerste gezicht is die heel mooi,maar met een lamp erop zie je nog steeds veel krassen.

Wat heb ik gedaan:

-Foamen met SSF
-Auto wassen met DJ (2 emmer methode)
-Kleien S&W en meguiars klei
-Monello inizio met gele pad (stand 5)
-Monello mezzo met oranje pad (stand 5)
-Monello finish met zwarte pad(stand 3)
-CG concours 5050 wax (handpad)

Wat kan ik nu de volgende keer doen?
-Nog zwaardere pad pakken met inizio?Zo ja welke?
-2 maal de auto met inizio doen oid?

Ik hoop op een duidelijk antwoord,alvast bedankt.

Jimmy

Persoonlijk vind ik deze combo's erg zwaar... oranje met Inizio kan wel, maar is zwaar. Dat geldt ook voor mezzo en geel, daarna ga je meteen naar Zwart en Finale, dat is weer een erg grote stap. Heb je wel een testspot gedaan voor de te gebruiken combo? Grote kans is dat de krasjes die jij ziet veroorzaakt worden door de combo die je nu gebruikt hebt... Andere oorzaak kan een verkeerde techniek zijn.

Nee geen testspot,had zon lamp van de action,maar die gaf weinig licht,dus dacht van probeer het zo wel.
Er zaten aardig wat krassen in en audi heeft eenharde lak,dus dacht pak het ook zwaar aan.

Maar goed, wat raad je mij nu aan?

En als ik volgende week of over 2 weken weer ga polijsten,moet ik dan weer kleien of is foamen en wassen voldoende voor het polijsten?

Advies is simpel, zie mijn onderschrift :-" Altijd een testspot doen. Je woont in Schiedam, nog simpeler, maak een afspraak bij CC en laat je even hands-on uitleg geven ;)

Wat voor krasjes zijn het? Swirls, rechte krasjes, zijn ze voelbaar/te zien in de schaduw. Foto's helpen!

Zal morgen nog is beter met de lamp gaan kijken,moet echt de brinkmann gaan bestellen,wantmet de lamp die ik nu heb zie je heel weinig.

Maar ik had gepolijst en toen scheen ik er ff op,maar zijn volgens mij meer rechte krasjes dan swirls,maar ik zal morgen even beter kijken hoe het eruit ziet.

Volgende keer dan maar testspotje doen. Beginnen met mezzo en een lichtere pad als oranje?

Ik wil nogmaals naar het onderschrift van Adrie verwijzen: atijd zo licht mogelijk beginnen, met andere woorden: misschien is zelfs de mezzo op oranje al te zwaar. Maak even een afspraak met Carclean voor gericht advies voor jou auto ;)