• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer machinaal polijsten!

Thom Hitz

Detailing rookie
23 okt 2012
3
0
Geachte lezers,

laatst zaten mijn werkgever en ik ons heel erg te ergeren aan de swirls en krasjes op zijn Porsche 997 Carrera S cabriolet. Er waren 2 mogelijkheden om dit op te lossen, de eerste was de auto wegbrengen naar een professionele poetser, de andere was zelf aan de slag. Over dit laatste waren wij gezien onze polijstervaring van 0,0 nogal onzeker, maar toch maar eens gaan zoeken naar polijstmachines en spullen. Toen kwam Carclean.com voorbij, een supermooie site met (te)veel keuze, althans voor beginners. Na wat rondgeneusd te hebben op het forum toch maar een DAP900 pakket, een klei pakket, een glaze, wax, en diverse doeken en pads besteld.

De spullen kwamen binnen, en de handen begonnen te jeuken. Maar aangezien wij beiden geen ervaring hadden met machinaal poetsen, eerst wat filmpjes op youtube gekeken, en wat howto's gelezen. Toen een beetje angstig om bijvoorbeeld schade te maken, maar toch de spullen gepakt en begonnen met poetsen. Ik heb helaas geen foto's van voor, en de foto's hieronder zijn van slechte kwaliteit (telefoon), maar wij waren als amateurs erg trots op het resultaat. Hij glimt weer als een spiegel!

35bvwnd.webp

2ewfci0.webp

30u2s14.webp

14e8acn.webp

Dus nu kan die mooi binnen gaan winterslapen. Zal volgend seizoen eens wat betere foto's maken!

hurimu.webp

Tips van de pro's zijn uiteraard meer dan welkom!

Groeten

Ai wat een nare hoes,zit er nog vuil en zand in de binnenkant? Als die hoes er af komt zitten de krassen er weer in. Volgende tip: Je doeken van Monello die over de dozen te drogen hangen, kun je beter gelijk uitwassen met een wasmiddel ZONDER wasverzachter,anders kun je ze straks weggooien. Geld uiteraard ook voor de pads die je gebruikt heb,deze kun je uitspoelen met dreft of iets dergelijks.

Verder een mooi resultaat behaald.

Welkom op het forum en meteen een Show Off. Super. Erg jammer van de mindere foto’s, want we hadden graag genoten van deze mooie kleur in al zijn glorie.

Tipjes van Frogs (hierboven) zijn zeker nuttig. Ook m.b.t. de hoes. Hoeft niet verkeerd te zijn, maar dan dienen zowel de auto als de hoes perfect schoon te zijn.

Ik zie toch een mooi glimmende auto :-)^

Is er ook iets met de velgen gebeurd ? (en een bandendressing maakt het nog meer af )

Wordt de auto op blokken oid geplaatst om de banden niet al te hard te laten vervormen ? (of toch zeker iets meer druk erop zetten :weetniet )

Heb je de lichtblokken ook gepolijst ?

Welke produkten heb je zoal gebruikt en in welke volgorde...

.........auto van de baas......nu mag je na de winterstalling toch wel een keertje ermee gaan "toeren" :lol

Mooi hoor (wat we ervan kunnen zien in ieder geval ,^^ )! Nu ben ik wel benieuwd.... Hoe is het detailen je uiteindelijk bevallen, viel het mee of viel het tegen? En natuurlijk, hoe reageerde je baas?

Frogs;302292 zei:
Ai wat een nare hoes,zit er nog vuil en zand in de binnenkant? Als die hoes er af komt zitten de krassen er weer in. Volgende tip: Je doeken van Monello die over de dozen te drogen hangen, kun je beter gelijk uitwassen met een wasmiddel ZONDER wasverzachter,anders kun je ze straks weggooien. Geld uiteraard ook voor de pads die je gebruikt heb,deze kun je uitspoelen met dreft of iets dergelijks.

Verder een mooi resultaat behaald.

De hoes is splinternieuw, en is voor het plaatsen eerst helemaal nagelopen op eventueel vuil aan de binnenkant. Dit was er niet en we hebben hem (zonder over de grond te slepen) voorzichtig over de auto geplaatst.

De pads spoelden we inderdaad al uit met lauw-warm water en een beetje Dreft, maar de tip wat betreft de doeken is een goede, zal ze vanavond even wassen! Bedankt!

Aficior;302329 zei:
Welkom op het forum en meteen een Show Off. Super. Erg jammer van de mindere foto’s, want we hadden graag genoten van deze mooie kleur in al zijn glorie.

Tipjes van Frogs (hierboven) zijn zeker nuttig. Ook m.b.t. de hoes. Hoeft niet verkeerd te zijn, maar dan dienen zowel de auto als de hoes perfect schoon te zijn.

Ja ik dacht even snel wat foto's te schieten met mijn telefoon, zal volgende keer eens proberen wat foto's te schieten met een fatsoenlijke camera oid!

grandscenicman;302351 zei:
Ik zie toch een mooi glimmende auto :-)^

Is er ook iets met de velgen gebeurd ? (en een bandendressing maakt het nog meer af )

Wordt de auto op blokken oid geplaatst om de banden niet al te hard te laten vervormen ? (of toch zeker iets meer druk erop zetten :weetniet )

Heb je de lichtblokken ook gepolijst ?

Welke produkten heb je zoal gebruikt en in welke volgorde...

.........auto van de baas......nu mag je na de winterstalling toch wel een keertje ermee gaan "toeren" :lol

Bedankt! Velgen moeten er in mijn ogen nog even af, en dan helemaal van binnen en buiten schoonmaken en waxen oid, maar dat komt dan in de lente wel. We hebben bewust geen bandendressing gebruikt, want dressing is een beetje vettig en misschien dat dit af zou geven op de hoes die ook deels over de banden/velgen zit. Zodra de auto in de lente weer naar buiten gaat, zal er uiteraard wat bandendressing op gesmeerd worden om het geheel af te maken!

Voor zover ik weet wordt de auto niet op blokken geplaatst, maar bijvoorbeeld elke week even een centimeter of 10 naar voren of achter verplaatsen, zou dit niet hetzelfde effect hebben? Lichtblokken hebben we nog niet gepolijst, maar deze waren nog erg net!

We hebben de auto eerst gewassen, gepolijst met pads (o.a. wit, groen, oranje) en polijstmiddel van Monello (Finale en Mezzo), er is sealant/glaze gebruikt van Mother's en vervolgens is de auto machinaal gewaxt met Poorboy's wax (die Limited edition die HEEERRLIJK ruikt haha) op een rode Monello pad. Ik zal binnenkort wel even een plaatje schieten van de spulletjes die zijn besteld.

Tim66;302366 zei:
Mooi hoor (wat we ervan kunnen zien in ieder geval ,^^ )! Nu ben ik wel benieuwd.... Hoe is het detailen je uiteindelijk bevallen, viel het mee of viel het tegen? En natuurlijk, hoe reageerde je baas?

Het viel reuze mee! De DAP900 maakte het werken supergemakkelijk, en alle spullen die we hadden besteld werkten heel fijn. Ik heb nog nooit een wax gehad die zo gemakkelijk uitpoetste als die van Poorboy's, die doeken waren super etc etc etc. Als ik had geweten dat het zo zou gaan hadden we denk ik al veel eerder een DAP900 gekocht. Echt een superapparaat! En de baas heeft de hele tijd meegeholpen, hij is zelf ook autogek en het is harstikke leuk en gezellig om samen zo'n auto er weer helemaal gelikt bij te zetten. En dan zie je hem op het einde toch wel met een grote grijns om de auto heenlopen en zich realiseren dat die dikke glimmende Porsche van hemzelf is!

Op naar de volgende auto, hij heeft ook nog een parelmoer witte Audi Q7..:cool

mooi resultaat, en mooie auto natuurlijk om te detailen.

Had je al eerder gepolijst, maar dan met de hand?
Ik heb namelijk nog nooit een auto gepolijst, wil binnenkort een auto polijsten, maar denk erover direct een DAP te bestellen.
Is het verstandig eerst eens met de hand te polijsten of zou ik met beleid direct met de DAP overweg kunnen?

Ja heb weleens een beetje polish met de hand gebruikt, maar dan even snel de liggende delen voor als ik uit de wasstraat kwam en in 5 minuten een mooi resultaat wou.

Als je een aantal howto's leest en filmpjes kijkt, dan moet het wel goed gaan. De DAP900 zou ik iedereen aanraden, heel fijn apparaat. Dit de eerste auto die de baas en ik hadden gepoetst! En als je met een beetje voorzichtigheid en verstand te werk gaat zal er niks gebeuren. Ik zou trouwens wel een Dual Action nemen, en niet een Rotary. Had gelezen dat je daarmee snel stukken lak verbrand. Met de hand kun je echt niet tegen zo'n machine op poetsen! Maar misschien dat de mensen met ervaring hierover anders denken?

Al met al goed bezig Thom.

@Maarten, Een dual action machine is redelijk monkey proof,dat wil zeggen dat er niet snel iets fout kan gaan,mits gezond verstand gebruikt uiteraard. Er zijn clinics die jij bij carclean kan volgen als je er een beetje huiverig voor bent. Een rotary is een ander verhaal,daar moet je echt mee oefenen op iets ouds of beter, op een test paneel.

thanks voor de antwoorden,

ik ben altijd wel voorzichtig als het om de auto gaat :P dus neem ik aan dat de aanschaf van een DAP900 een prima stap is. Ik snap ook dat een rotary niet verstandig is om zo mee te beginnen, dus binnenkort maar even een DAP bestellen.

Misschien dat iemand die dit leest me antwoord zou kunnen geven op de vraag: wat is beter: smartpads of kompressorpads? en waarom?

Alvast dank!

Maarten;302446 zei:
Misschien dat iemand die dit leest me antwoord zou kunnen geven op de vraag: wat is beter: smartpads of kompressorpads? en waarom?

Ligt eraan met welke pads jij het fijn werken vind.....

Kijk eens uit in jouw buurt(vind je ergens op het forum : "wie zit waar" ) : spreek af met iemand die de pads alletwee heeft en probeer het uit .