• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste resultaat Fiat Punto Sporting (2002)

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Beste mensen,

Gister voor het eerste bezig geweest met de nieuw aangeschafte producten. Hier wat voor en na foto's. Ook liep ik tegen een aantal problemen aan en misschien kunnen jullie mij hier wat tips bijgeven!

Voor:
5702232.webp


5702242.webp


5702246.webp


Een lelijke kras over het voor voorspatbord en het gehele portier. In de omgeving hebben we nogal last van overstekende struiken :no
5702251.webp


Na de eerste was beurt:

5702279.webp


5702283.webp


IMG-2486.webp


Er zit nog veel vuiligheid aan de velgen en koplampen. Ook waren er lichte swirls te vinden op de verschillende plaatdelen. Vervolgens heb ik de klei gepakt en de complete auto gekleid, hier kwam een hoop vuil vanaf! Toen heb ik de grootste krassen aangepakt met ScratchX2.0 (Kras op de deur). Daarna de auto met PB Professional Polish (i.c.m. Monello White Polishing Euro Foam Hand Applicator) gedaan. Daarna met de PB Black Hole (Persoonlijk vond ik dit weinig tot geen effect hebben). Na dit alles heb ik de auto in de PB EXP-Sealant wax gezet, maar hiermee ondervond ik problemen. Na de wax op de auto te hebben aangebracht was er bijna niks meer van de wax te zien. Na een uur te hebben gewacht was daaraan niks verandert. Hier en daar wat vegen zoals op de volgende foto's te zien is:

Foto motorkap na 90 minuten te hebben gewacht
IMG-2499.webp

Foto achterklep, hier zaten een aantal vegen
IMG-2502.webp


Na de hele auto toch maar te hebben afgenomen na 90 minuten heb ik de bumpers zwart gemaakt met Turtle Wax Black Chrome. Na mijn idee echt een waardeloos product heeft iemand een beter idee en wat ook lang blijft zitten? Daarna de velgen met polish van Meguiars gedaan en dat leverde het volgende resultaat op:

(Jammer dat het behoorlijk heeft geregend)
IMG-2512.webp


IMG-2513.webp


IMG-2517.webp


IMG-2521.webp


IMG-2518.webp


IMG-2520.webp


IMG-2519.webp


Bedankt voor het kijken!

Ik heb nog een aantal vragen:
Als het licht in een bepaalde hoek op de motorkap valt dan zie ik allemaal vliegenlijkjes in de lak, hoe verwijder ik dit?
Waarom kon ik bijna tot niks zien van de PB Black Hole (terwijl iedereen hier enthousiast over is)?
Hoe kan het dat er na een dik uur nog steeds niks te zien was van de Wax Sealant van PB?
Wie weet er een goed product om bumpers en rubbers mooi te voeden?
Is het mogelijk dat ik met iemand een keer op zaterdag kan meekijken hoe het detailen van een auto in zijn werk gaat (Liefst in de buurt van Veendam provincie Groningen)?

Overigens is de kras bijna onzichtbaar geworden en kon ik hem met de camara niet meer vastleggen.
 
Als het licht in een bepaalde hoek op de motorkap valt dan zie ik allemaal vliegenlijkjes in de lak, hoe verwijder ik dit?
Wellicht dat het de lak heeft aangetast, en het dus is 'ingebrand' , net zoals vogelpoep kan inbranden.

Waarom kon ik bijna tot niks zien van de PB Black Hole (terwijl iedereen hier enthousiast over is)?
Hoe heb je het aangebracht? Als het goed is zou je namelijk met de blackhole wel een diepere glans moeten krijgen...

Hoe kan het dat er na een dik uur nog steeds niks te zien was van de Wax Sealant van PB?
Hoe bedoel je dit precies? Waarmee heb je dit aangebracht, heb je de 'swipe-test' gedaan?

Wie weet er een goed product om bumpers en rubbers mooi te voeden?
Poorboys, Trim Restorer, maar je moet wel dan eerst de boel ontvetten met APC(Bijv. van PBW, Mequiars) Waarschijnlijk heb je ook niet ontvet voor je de bumpers hebt aangepakt.

Verder zou ik je adviserenom, veel te lezen, verdiepen in producten en het is idd een slim en ook nog eens leuk om eens mee te kijken bij iemand. Denk ook wel dat er mensen zijn die je willen helpen;)

En je moet volgens mij je linker voorband even oppompen...
 
Bedankt voor de reactie!

- PB Black Hole heb ik aangebracht met een applicator van Mequiars, goed inwrijven tot deze bijna niet meer zichtbaar was even laten staan en afgenomen met een MF doek van PB
- Na het aanbrengen van de EXP van PB waren er enkel nog wat streepjes te zien na een uur wachten (curen) zal deze zichtbaar moeten worden en dan kan een swipe-test worden uitgevoerd. Maar er was niks te zien op de lak bijna geen sporen van wax dus een swipe-test wordt dan een beetje moeilijk. Je zou toch verwachten dat de wax zichtbaar moet worden na verloop van tijd om een swipe-test uit te kunnen voeren.
- Idd ik heb de bumpers niet ontvet, beetje dom... gehe

De auto stond een beetje raar geparkeerd in een geultje dus lijkt net of hij behoorlijk leeg is! Toch bedankt voor de opmerking.
 
Leuke wagen en ik vind het wel weer netjes geworden. Dat grijs krijg je toch mooier glimmend dan de gele Sporting van mij.
 
black hole werkt goed maar kan verschillen per auto ,ik zelf heb uni blauw en het werkt maar op een mitsu outlander totaal geen verschil gezien.

de exp sealing behoeft geen dikke laag maar een dunne laag ,ik beschuldig je niet maar mogelijk ben je gewent de wax er dik op te zetten (turtle wax van vroeger) net als ik die fout maakte.

zelf vindt ik de pads van ( https://www.Carclean.com/product/Monello/Red_Soft_Finishing_CCS_Round_Foam_Hand_Applicator_78-14x45RD_101351 ) erg goed werken.
 
Voor de bumpers: PB Trim Restorer of de Supernatural Gloss Trim Sealant van DJ.

Ik ben geen Black Hole fan, ik zou de Lime Prime eens proberen. Die geeft echt een prachtige glans boost.

De wagen ziet er al goed uit, nu nog een DAP, is een echte aanrader.
 
Bedankt voor de reacties!

Misschien heb ik de wax er te dik opgezet, maar voor mijn gevoel was dat juist helemaal niet zo. Ik heb voor het dak bijvoorbeeld maar 4 druppen wax gebruikt, of is dat al te veel.... Is het wel juist dat je na het inwrijven van de wax de wax niet meer ziet?
 
Na de Sealant zie je die meestal wel zitten en kan je mede door de Swipe-test zien of je hem al kunt uitpoetsen.
 
@Michel: Op de foto van de motorkap is na een uur nog niks van de PB EXP te zien. De kap was gewoon donker.
 
Bij het opbrengen is het gelijk zichtbaar, je brengt een "vettig" laagje aan op het oppervlak. Dit dient iets aan te drogen en door middel van de Swipe-test kan je bepalen of je het uit kan poetsen.
 
@Michel: Het probleem was juist dat het helemaal niet zichtbaar was ook niet tijdens het opbrengen... Heb ik dan misschien te weinig gebruikt?
 
Juist met de EX-P heb je eigenlijk maar heel weinig nodig, heb je niet een ander voorwerp waarbij je het even kan proberen. Een koelkast als proefobject ofzo of je laptop:-b .
 
BH heeft op mijn deep black pareleffect lak ook geen zichtbare meerwaarde daarom dat ik deze er van tussenhaal, binnenkort de lime prime of de glaze van Wolfgang eens testen. Die EX-P is inderdaad een goed product, wss heb je deze iets te dik aangebracht.
 
@Michel: Eigenlijk niet maar ik zal eens zoeken in huis naar iets waar ik het even op kan proberen. Waarschijnlijk heb ik de EXP te dik aangebracht waardoor het vele malen langer duurt dat de wax wit gaat uitslaat.

@Stofke: Ik probeer eerst nog wat meer auto's anders moet ik ook maar eens kijken naar een ander product. Aankomend weekend staat de auto van pa op het program een donker blauwe Lexus IS250.