• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Egale wisserafdruk op de voorruit verwijderen?

Roderik

Detailing rookie
20 aug 2009
72
0
Ik stoorde me al een tijdje aan die egale wisser vlekken op de voorruit van de 2007 ibiza van mijn vrouw.

Vanavond dus de ibiza maar eens gewassen.
Had bij de laatste CC bestelling ook de provision glass scrub en de provision rain clear mee laten komen om het 'probleem' te lijf te gaan.

Mijn werkwijze was:
- Auto wassen, voorruit daarna afdrogen.
- Voorruit nevelen met een sprayfles water.
- Glass Scrub op een nat geel Meg's padje op de ruit in masseren.
- Nadat de hele ruit gedaan is goed afspoelen met ruim water.

Resultaat: Nog steeds die egale ruitenwisservlekken. Ook na twee keer behandelen... :(

Wat ow wat doe ik verkeerd!?!?

Glass scrub moet je met een oude badhanddoek opwrijven, NIET met een foampad. Probeer het daarmee en je zult succes hebben.

McShine zei:
Glass scrub moet je met een oude badhanddoek opwrijven, NIET met een foampad. Probeer het daarmee en je zult succes hebben.

Hmz... op de verpakking staat duidelijk een vochtige spons gebruiken. ]-0

Mag ik er eventueel ook gewoon een oude washand voor pakken, en moet ik die voor gebruik ook wel vochtig maken?

gewoon een goedkope zeeman/action whatever washmitt regelen.
dit werkt het best.

raam vochtig maken.
met de gladde kant, scrubben
meeste afnemen / wassen met de harige kant
en dan afnemen met een mf doek.

en zo werkt het.

Een washandje (liefst geen nieuwe) heeft iedereen liggen.

Bij mij staan de "banen" die de wisbladen over de ruit volgen in de ruit. Helaas ondanks meermalig scrubben met glassscrub staan ze er nog steeds. Verder wordt de ruit wel duidelijk schoner en zijn er geen strepen te bekennen.

Probeer eens een stukje met een polijstmiddel ( bv Professional Polish ) ipv de scrub, kijk of dit verschil uitmaakt.
Glas is vele malen harder dan lak dus kan geen schade aanrichten, alleen maar wel goed schoonmaken van het glas.
Zelfde resultaat .... dan ligt het dus niet aan de scrubbehandeling maar aan de rain clear

Neem ook je wisserbladen goed af, je zal zien dat daar ook een boel vuiligheid vanaf komt, kan ook helpen