Ik heb dezelfde ervaring met Provision Rain Clear Gel. Gedurende zo'n 2 seconden nadat de ruitenwisser langs is geweest, blijft er een waas zichtbaar. Als er 's ochtends condens op de buitenkant van de ruiten zit, gaat dit er de eerste 5 minuten of zo niet meer af. Heel vervelend.
Via het patentnummer dat op de verpakking staat, kwam ik erachter dat er hoofdzakelijk siliconen in het spul zit. Geen alcohol overigens. Daarom heb ik het uiteindelijk geprobeerd te verwijderen met
siliconenkitverwijderaar (van het merk HG, maar het is ook van Bison en andere merken te koop in de bouwmarkt).
Dat werkt duidelijk beter als andere middelen, maar ik kreeg het er niet in een keer mee eraf. Ik heb diverse middelen afgewisseld, en dat lijkt ook te helpen. De Provision Glass Scrubb lijkt ook wel iets te doen, maar zeker niet zo goed als de siliconenkitverwijderaar.
HG Siliconenkitverwijderaar is giftig spul, waar je voorzichtig mee moet zijn. Het is irriterend voor de huid, dus dragen van handschoenen is een must. Volgens het
Veiligheidsinformatieblad moeten handschoenen van nitrilrubber zijn, volgens mij zijn dat gewoon latex handschoenen. Het is ook slecht voor het milieu.
Het spul is enigszins stroperig, en ruikt naar sinaasappelschillen (door de limoneen die erin zit).
Je smeert het met een kwast o.i.d. op de ruit van je auto, en laat het een kwartier zitten. Het droogt dan iets in. Dan verwijder je het met een vochtig sponsje o.i.d. Ik heb een microvezelsponsje van Albert Heijn gebruikt, dat een soort schurende kant heeft van zilver glimmende platte draadjes. Met water gaat het makkelijker weg.
Ewald