• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik ProVision Rain Clear verwijderen

Heb ook provision gebruikt en net als de TS heb ik ook best last van de waas. Normaal heb je daar niet zo'n last van, maar bij een lage zon wordt het wel een probleem. En nee het zit niet aan de binnenkant en de ruitenwissers (flatblades) zijn vrijwel nieuw.
Het komt dus toch wel vaker voor, ik had gelezen dat mensen die rainX gebruikte waas kregen, vandaar de keuze voor provision, maar dat maakt dus helaas niet zo heel veel uit.
 
Voor degene die een waas hebben op hun ruit..., hebben jullie de rain clear na het opbrengen normaal uitgepoetst met een doek of i.c.m water in een sprayfles?

Ik heb de rain clear nu twee keer aangebracht (eerst ruit schoongemaakt met glass scrub) en i.c.m water uit een sprayfles uitgepoetst.

Ik heb twee keer geen waas op mijn ruit gehad. Dit is mijn ervaring met het product dan he...
 
Het moet inderdaad ergens aan liggen waardoor sommigen wél een waas krijgen en sommigen juist niet. :weetniet
 
Kan het liggen aan het type glas?

Ik bedoel bijvoorbeeld warmtewerend, zonwerend of uv werend.:weetniet
 
Daar kan een mogelijke oplossing dus in zitten. Ik breng het aan en bij het afnemen spray ik het raam in met water en neem de boel af, zo staat dit ook op de verpakking aangegeven.
 
Zodra ik de tijd heb kan ik het nog eens proberen en bij het afnemen van de rainclear wat water te gebruiken. Ook gelijk de ruitewisserbladen vervangen zodat ook die factor uitgesloten is. Blijft mijn vader klagen over een waas en slecht zicht kan ik er altijd een keer een polijstmiddel overheen halen (kan dat trouwens gewoon met de DAP?).

Groeten,
Erik
 
ook alleen maar een doek gebruikt, zal het ook eens overdoen met water (verpakking blijkbaar niet goed gelezen)
 
tee-dee-ie zei:
Zodra ik de tijd heb kan ik het nog eens proberen en bij het afnemen van de rainclear wat water te gebruiken. Ook gelijk de ruitewisserbladen vervangen zodat ook die factor uitgesloten is. Blijft mijn vader klagen over een waas en slecht zicht kan ik er altijd een keer een polijstmiddel overheen halen (kan dat trouwens gewoon met de DAP?).

Groeten,
Erik

ja hoor kan gewoon met de dap. glas is harder dan lak, dus dat is helemaal geen probleem
 
stimpy68 zei:
Daar kan een mogelijke oplossing dus in zitten. Ik breng het aan en bij het afnemen spray ik het raam in met water en neem de boel af, zo staat dit ook op de verpakking aangegeven.

Op mijn flesje ( ik heb de fluid niet de gel) staat opwrijven en een doek OF sprayen met water en afnemen met een doek. het zou dus allebei goed moeten zijn
 
Er staat op de gel en de liquid hetzelfde, het "of", maar in de praktijk heb ik gemerkt dat wanneer je het met water doet het afnemen vele malen makkelijker is, als je geen water gebruikt blijft de ruit een soort van vettig.
 
Ik heb de betreffende voorruit afgelopen middag opnieuw behandeld met glass scrub en rain clear. Nu de ruit met water besproeid bij het afnemen (en het viel me op dat het afnemen een fluitje van een cent was).

De ruitewisserbladen zijn ook vernieuwd dus ik ben benieuwd of ik weer klachten krijg. Ik wacht af...

Groeten,
Erik
 
Ik heb dezelfde ervaring met Provision Rain Clear Gel. Gedurende zo'n 2 seconden nadat de ruitenwisser langs is geweest, blijft er een waas zichtbaar. Als er 's ochtends condens op de buitenkant van de ruiten zit, gaat dit er de eerste 5 minuten of zo niet meer af. Heel vervelend.

Via het patentnummer dat op de verpakking staat, kwam ik erachter dat er hoofdzakelijk siliconen in het spul zit. Geen alcohol overigens. Daarom heb ik het uiteindelijk geprobeerd te verwijderen met siliconenkitverwijderaar (van het merk HG, maar het is ook van Bison en andere merken te koop in de bouwmarkt).

Dat werkt duidelijk beter als andere middelen, maar ik kreeg het er niet in een keer mee eraf. Ik heb diverse middelen afgewisseld, en dat lijkt ook te helpen. De Provision Glass Scrubb lijkt ook wel iets te doen, maar zeker niet zo goed als de siliconenkitverwijderaar.

HG Siliconenkitverwijderaar is giftig spul, waar je voorzichtig mee moet zijn. Het is irriterend voor de huid, dus dragen van handschoenen is een must. Volgens het Veiligheidsinformatieblad moeten handschoenen van nitrilrubber zijn, volgens mij zijn dat gewoon latex handschoenen. Het is ook slecht voor het milieu.

Het spul is enigszins stroperig, en ruikt naar sinaasappelschillen (door de limoneen die erin zit).

Je smeert het met een kwast o.i.d. op de ruit van je auto, en laat het een kwartier zitten. Het droogt dan iets in. Dan verwijder je het met een vochtig sponsje o.i.d. Ik heb een microvezelsponsje van Albert Heijn gebruikt, dat een soort schurende kant heeft van zilver glimmende platte draadjes. Met water gaat het makkelijker weg.


Ewald
 
Hier geen last van waas. Serieus niet.
Maar goed, ik sta dan ook als een bezetene te boenen om te kijken of alle 'restjes' Rain Clear van de ruit af zijn.
Zou die waas niet komen doordat er gewoon nog wat teveel achter is gebleven op een ruit?
 
Volgens mij komt de waas doordat er water in een soort poriën tussen de nano-deeltjes van de Rain Clear komt te zitten. De ruitenwissers drukken water in die poriën, en als er condens buiten op de ruiten zit, kruipt dat er langzamerhand in.

Wat Soepergrover zegt, kan best zo zijn. Hoe meer er achtergebleven is na het opbrengen, hoe groter de poriën zijn waar het water in kan, e hoe meer er zijn. Het zou ook kunnen dat, naarmate je steviger wrijft tijdens het opbrengen, de poriën kleiner worden, waardoor er minder water in kan.

Als test heb ik en klein deel van m'n voorruit met een soortgelijk product gedaan, Car-Lack 68 glasverzegeling. Hier ontstaat dezelfde waas, maar je kunt er beter doorheen kijken als eerder met de Provision Rain Clear Gel. Volgens mij komt dat doordat de laag dunner is.
 
Ik heb ook een probleem met de waas na aanbrengen van Rain-x of Rainclear.

Bij mij is het niet zozeer bij het wissen (in de baan van de ruitenwisser trekt kort een waasje achter het wisserblad aan, maar is vrijwel direct weg) maar wel 's morgens als er wat dauw op de voorruit heeft gezeten. Dan kan ik wissen wat ik wil, maar hij trekt vrijwel gelijk weer dicht. In de winter is dat helemaal kansloos, want dan bevriest dat laagje gelijk nadat ik het heb weggekrabt weer. Zelfs met een de-icer.

Onlangs heeft Dennis toen ik bij Carclean was een verse laag aangebracht na reinigen met glass scrub. Het leek me minder, tot een paar weken terug bij de eerste koudere nachten. Zelfde gedonder begon opnieuw....

Ik heb inmiddels een nieuwe voorruit laten zetten aangezien de vorige bij de 1e eigenaar behoorlijk beschadigd was door verdroogde ruitenwissers. Binnenkort ga ik een klein teststukje doen om eens te kijken of dit nog wat heeft uitgemaakt.
 
Ik had ook na behandeling met glass scrub en rain clear last van een waas. Bij mij was de oplossing: nieuwe wisserrubbers. De oude waren kennelijk versleten oid.
 
Gebruikt met echt alleen de wisser en krijgt men de strepen, of wordt er dan ook een beetje sproeiervloeistof gebruikt ?
Wellicht dat dit een boosdoener kan zijn ( geen idee, kwam als poepen opzetten )
 
zonder sproeiers, en ik heb eigenlijk wel hetzelfde als b-buster, als het overdag regent of zo dan heb ik ook niet zoveel last vd waas (is dus wel wat aanwezig), maar het is vooral 's morgens met dauw, normaal ook niet zo'n probleem behalve nu met die laagstaande zon (die ook steeds lager wordt de komende weken).
 
Dat is het enige wat ik ook heb (zeg expres niet dat ik er last van heb, want dat heb ik niet ;) ), in de ochtend moet ik mijn ruitenwisser vaker gebruiken omdat de ruiten aan de buitenzijde snel "beslaan". Het is geen beslaan, het komt gewoon door de hoge luchtvochtigheid waardoor de ruit snel nat wordt.
Ik zie het niet als een probleem, zodra je even rijdt en de ventilatie op de voorruit vol aan zet en de auto warm wordt, is het zo weg, dat duurt bij mij 2 straten ongeveer. Tot die tijd en wat meer de wissers gebruiken, ik heb er geen probleem mee, ben het inmiddels gewend. Dat "ongemak" wat ik in de ochtend even heb weegt niet op tegen het plezier wat ik er van heb bij regen op de snelweg :-d