• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eigen Leon

Radmer

Detailing rookie
29 apr 2009
50
0
Ben nu 2 dagen bezig geweest met mijn eerste echte full detail, op mijn eigen Leon. :party:
Omdat ik dacht dat het beter was om alle stappen af te maken heb ik de auto in 2en verdeeld en alle stappen dus eerst op de ene helft gedaan en de volgende dag op de andere helft. 1e dag voorkant, 2e dag achterkant.
Genomen stappen en gebruikte produkten;

wassen
Poorboys World Super Slick & Suds

kleien
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System

cleaner
Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'

glaze
Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2'

sealant
Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar

wax
Meguiars Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax

trims
Poorboys World Trim Restorer

ruiten
Meguiars NXT Generation Glass Cleaner

banden
Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel

en natuurlijk nog een hoop doekjes en pads :)
Mijn mening over alles;
Eerste keer gebruik van de Poorboys shampoo. Vind hem misschien fijner als de GC van meg. die ik normaal gebruikte, maar hij laat wel meer witte vlekken achter. Ook op mijn ruit zijn druppels opgedroogt en die krijg ik er bijna niet meer van af.
De detailer spray van Mothers werkt ook gewoon lekker maar ik vind die kaneel achtige lucht echt heerlijk :grinning:
De stap 1&2 van Meguiars werken wel lekker maar ik vond het niet echt een gigantisch resultaat. Misschien omdat mijn auto er niet heel slecht aan toe is/was of om dat je met de hand niet het resultaat van een machine haalt. Beide waxen van Meguiars brachten ook wel lekker op, nu nog zien hoe lang het effect blijft. Glass Cleaner vind ik super fijn. (behalve voor die opgedroogde vlekken). En de Trim Restorer leek me ook iets fijner en beter als die van Meguiars (de heerlijke kokos geur zeker). :grinning:
Dan nog maar ff een paar foto's speciaal van de spiegeling in de lak. Al zat de auto al heel snel onder een soort zand/stof laag door de wind :(

DSC00691.jpg

DSC00693.jpg

DSC00699.jpg

DSC00714.jpg
 
Leons zijn altijd mooi hahaha, nee netjes hoor! Zie je veel "swirls" in de zon? Deze zijn machinaal heel makkelijk eruit te halen op deze lak.
 
Nee ik zie ze niet. Volgens mij valt het heel erg mee met de swirls. Maar je hebt 2 weken geleden toen ik bij jou was zelf nog ff met je lamp gekeken ;)
Maar de DAP staat hoog op mijn verlanglijstje want ik denk als ik een echte goeie cleaner/polish en glaze gebruik en alles machinaal doe dat het nog net dat beetje extra resultaat geeft.
Ik baal alleen gigantisch van die deuk boven aan mijn linker achterdeur, die werd er ff in gemaakt door een onbekende de dag voordat ik besloot mijn hele auto ff te doen ]-0
 
Lekker dan... ik zie echt zoveel auto's dat ik helaas niet 123 voor me kan houden helaas. Maar ik geloof mezelf direcht :D
Blijft echt een waanzinnige kleur gewoon.
 
Lekker met het handje :cool:
Das een tijd geleden zeg (voor mij) :-b
Resultaat ziet er goed uit! Heb je nog spierpijn van de megs step 1?
 
Dibbuz zei:
Leons zijn altijd mooi hahaha, nee netjes hoor! Zie je veel "swirls" in de zon? Deze zijn machinaal heel makkelijk eruit te halen op deze lak.

Heb zelf ook een Leon met exact dezelfde kleur, en swirls zijn er (vind ik) niet makkelijk er uit te halen....
Of ik doe iets verkeerd....
 
THEO zei:
Heb zelf ook een Leon met exact dezelfde kleur, en swirls zijn er (vind ik) niet makkelijk er uit te halen....
Of ik doe iets verkeerd....

Dibbuz zei:
Leons zijn altijd mooi hahaha, nee netjes hoor! Zie je veel "swirls" in de zon? Deze zijn machinaal heel makkelijk eruit te halen op deze lak.

Da's leuk ............. Ik heb ook een Leon. Kleur is wit. Ik heb inmiddels dezelfde ervaring als Dibbuz. Swirls ... lichte krasjes .... enorm gemakkelijk te verwijderen. Voor Theo dan; Of je iets verkeerd doet, is moeilijk te zeggen. Wel kan ik je aanraden om de adviezen van Dibbuz op te volgen.

Let op: Wolfgang Finishing Glaze. Starten met de zwarte pad. Dus een superlichte combo gebruiken. Nog milder dan SSR1. Lukt het niet, een ietsje stevigere pad gebruiken. Kortom, de combo zo licht mogelijk houden.

Stimpy en Dibbuz hebben dit in het verleden ontdekt en kunnen eigenlijk zelf ook nog niet verklaren waarom een lichtere combi in een aantal gevallen beter werkt dan een zware combo. Krijg je de swirls dan nog niet weg ................
Andere Leon aanschaffen .......... :-" :-"
 
@ParaNoya Ik heb geen spierpijn van die Meg stap 1. Ik heb ook het idee dat het niet veel uitmaakt of je veel kracht zet of niet. Het is volgens ook geen schurend middel toch...? :confused:

@Leonneke Ik heb nog geen andere cleaners of polijstmiddelen. Maar zal zeker jullie advies vragen bij de aanschaf van die dingen ;)
Ik zie ook echt nauwelijks swirls. Misschien een keer onder een lamp ofzo. :confused:
 
Radmer zei:
Ik heb nog geen andere cleaners of polijstmiddelen.

Ahaa Radmer; Dat verklaart veel. De Meg's stap die je nu "gezet" hebt is goed, maar niet voldoende om swirls en kleine krasjes weg te halen. Daarvoor is de polijstende werking te gering of zelfs te verwaarlozen. Maar zoals Dibbuz al heeft opgemerkt, de lak van een Leon is vrij gemakkelijk glad te krijgen.
Een goede lamp gebruiken is eigenlijk een must als je het verstandig aan wilt pakken. Leuke kleur overigens om op te werken.

Succes en lees jezelf eerst goed in op dit forum. Weet je niet zeker welke producten je aan moet schaffen, vragen !!!!!!!!!!!!!!!! Leonneke