• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Einde jaars rede, hoe kijken we terug op Carclean.com 2009

2009 is voor mij een duur, verrassend, maar vooral een leuk jaar geweest.
Niet zo heftig als andere mensen hier, ik kan wel zeggen dat ik meeleef met Dennis (pa overleden 2002, ma in 2005). De rest uiteraard ook heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijden.

Ik ben sinds augustus geen 20-er meer, dus de jaartjes met de 3 ervoor gaan nu tellen. meuh
Sinds mei heb ik CC ontdekt en vanaf juni de eerste bestelling gedaan.
Ondertussen dit jaar ook al ruim over de € 1.000,- aangeschaft aan poetsmiddelen waaronder de DAP V2 en 90% van de spullen hiervan komen bij CC vandaan.
Dit jaar de overstap gemaakt van handmatig detailen naar machinaal.
2 clinics bezocht, één voor excentrisch detailen en één voor rotary & wetsanden.
Erachter gekomen dat de wereld groter is dan Meguiar's alleen.

Ik heb mijn oude baan opgezegd en begin in 2010 bij mijn nieuwe werkgever.
Begin dit jaar stond de UWV nog binnen om de helft van de mensen eruit te werken (50% is teruggedraaid).

De turbo op mijn Civic is gemonteerd en draait als een gek, volgend jaar full-boost.
Mijn vtec is geschorst en gaat compleet gerestaureerd worden.
Top 3 prijs gewonnen categorie mooiste Civic in Duitsland.
De CRX van mijn vriendin is gespoten en nagenoeg klaar om shows te draaien, laatste loodjes nog.
Civic van mijn vriendin een klein kusje gehad van een andere auto, economisch total los.
Van verzekeringsgeld een andere Civic gehaald, deze heeft ook een kleiner kusje gehad. Dit wordt opnieuw gespoten zodra de verzekering meewerkt van de tegenpartij.

In januari was mijn nieuwe keuken geplaatst en in maart mijn nieuwe badkamer en toiletten.
Muren zijn ook gestuct en geverfd, afgelopen zomer de kozijnen gedaan.

Sinds 2 jaar weer heerlijk met vakantie geweest, dit maal naar Praag, aanrader!!!

Ik hoop dat ik niks vergeten ben :roll
 
Voor mij persoonlijk was 2009 een bewogen jaar met veel ups en downs.

Tot op heden nog steeds 'ruzie' met m'n ex vanwege de kleine meid. Dit is een strijd waar ik eigenlijk geen zin meer in heb, ben geestelijk en lichamelijk gewoon op... :(

Tussendoor nog een of andere gefipte griet leren kennen, die ook snel een holpunter gegeven ]-0

Op detailinggebied is het ook rustig geweest, mede omdat ik een slechte rug heb, waardoor de zin en moed een tijd weg is geweest.
Dankzij Cees (kraken van m'n rug) heb ik een opleving gehad, dit resulteerde in enkele show-offs.

Qua aanschaf van spullen heb ik het niet rustig aan gedaan, sterker nog, wordt steeds meer :D


De leukere momenten voor mij zijn toch wel de diverse (CC) meetings waaronder de Europoort, het 'onverwachtte' bezoek van de CC kroeg aan Bergschenhoek, de diverse etentjes/samenkomsten onderling, de Budel en Almere meetings. De laatste 2 zijn toch wel legendarich. rofl


Ook dé CC kroeg is een topper, deze is zelfs te vinden in de eerste hit op Google

Voor nu heb ik een leuke griet leren kennen waar ik héél goed mee kan opschieten, dit kan in de toekomst een serieus iets worden, alleen op dit moment zijn er nog wat dingen die afgehandeld moeten worden.


Wat verwacht ik van 2010?

Eigenlijk niet veel, ik ben niet zo'n planner, ik leef bij de dag, maar toch heb ik een paar dingen gevonden die gewoon moeten:

- een auto + bijbehorend roze papiertje/kaartje, te beginnen eind december en te halen voor eind maart:schaam (dit is een belofte, gedaan aan dé cc kroeg)
- uiteraard nog meer detailing plezier.
- een stabiele en serieuze relatie.
- nog meer plezier in werk en bijbehorende functie (ben nu assistent vestigingleider)

Gr. Patrick
 
@ nicknameless, die blauwe tent waar kan je die krijgen? Aangezien ik hier geen carport kan krijgen wil ik eens gaan kijken of ik niet af en toe onder zo'n tent kan gaan werken. De garage staat namelijk vol met motoren en fietsen van de overige gezinsleden.
 
Toffe reacties allemaal, maar ik had niets anders verwacht op dit forum :)

Ik heb ook maar sinds dit jaar het detailen leren kennen. Tegelijk met het ontdekken van Carclean.com me ook op het forum geregistreerd en vanaf toen waarde ik hier rond als een spons die alle kennis opslurpt: wat heb ik hier ongelofelijk veel bijgeleerd, en nog steeds! :ja
Bijgevolg al een aardige collectie uitgebouwd, waarvan nu een deel thuis, in een opslagruimte, en bij de schoonouders staat; nogal moeilijk om "mijn collectie" te posten dan ;)

Dit jaar was voor mij het jaar dat ik mijn werk, maar vooral de vrouw van de baas helemaal beu werd; door een respectloze behandeling en de vele beslissingen over dingen waar ze geen fluit van kent heeft ze mij danig op de zenuwen gewerkt.
Uiteindelijk was in oktober de maat vol en heb ik mijn ontslag aangeboden, zelfs nog voor ik ander werk had.
4 weken opzeg met wederzijds overleg (met de baas dan, dat is wel een toffe mens, maar een echte sloef)...
Een week later had ik al ander werk en daar begin ik morgen 1 december. :party:

Zoals elk jaar wordt er in februari nagegaan of ik nog steeds kankervrij ben (ziekte van Hodgkin 1999) en of mijn schildklier nog even slecht werkt (mee kapot bestraald, samen met de kanker...) dus daar nemen we een pilletje voor.
En we zijn nog steeds gezond :)^

Ook nog een huis gekocht, dat staat al ergens op het forum. We hopen eind december te verhuizen...
Gevolg is dat 2010 een druk jaar wordt: veel renoveren, schilderen, plaatsen, inrichten,...
Dat wordt er eentje om een topic van te maken ;)

Begin oktober ook een schuiver gemaakt met de motorfiets. Gelukkig niet in fout, maar de expertise van de tegenpartij moet nog steeds gebeuren, terwijl het papierwerk van mijn kant begin november al in orde was.
Heb ondertussen al 4 keer gebeld, hopelijk komt het dit jaar nog in orde want ik mis mijn CB500'tje :|

Ik hoop dat ik in 2010 nog veel auto's kan detailen, buiten de drukte die de verhuis met zich meebrengt.
Verder blijf ik natuurlijk op dit toffe forum rondhangen en ik hoop nog enkele meetings mee te pikken ook.
2010 wordt dus druk maar vooral leuk :ja
 
Leuk topic. Aller eerst iedereen een goed 2010 gewenst!

Voor mij was 2009 een intro in de wereld van detailing waarin dmv dit forum veel kennis heb mogen
opdoen. Daarbij heb ik een schuur vol leuke spullen via CC kunnen aanschaffen.
Maar veel belangrijker nog: Onze auto's en motor glimt als nooit te voren!

Hopen dat 2010 een goed jaar word.
 
Heftige verhalen hier allemaal en ook ik zal mijn toevoeging doen, om alles even van mij af te schrijven.

2009 was voor mij allereerst het jaar van afstuderen. In februari ben ik stage gaan lopen bij ALCAR Benelux (DOTZ/ AEZ/ ENZO/ DEZENT wielen). Daar heb ik erg veel geleerd en een super tijd gehad met volop evenementen. De mooiste afsluiting voor mij was Automania, waarvoor ik de organisatie van de DOTZ stand op mij had genomen. Dit bracht veel stress en tranen mee, maar uiteindelijk een super voldoening toen het er eenmaal stond en alles draaide. Afstuderen is mij verder prima afgegaan, mijn scriptie over e-commerce werd beloond met een 9.

Na mijn stage was het tijd om op zoek te gaan naar een eerste baan. Dit heeft mij ook veel stress opgeleverd, mijn tekort aan werkervaring bleek een echte nekkenbreker. Na 2x een verlenging van mijn stage bij ALCAR vond ik eindelijk een baan. Ik werk sinds eind september als IT & Facilitair medewerker bij de Hogeschool van Amsterdam. Denk je van school af te zijn, ga je werken op een school haha.

2009 was en is nog steeds het jaar van mijn moeder. Slechts 45 jaar oud en terminaal kankerpatiënte. Na een half jaar in onzekerheid te hebben verkeerd, kregen we eind augustus het nieuws te horen dat we eigenlijk niet wilden horen. Ik was en ben er nog steeds kapot van. Nu na 3 chemo's terwijl het weer beter lijkt te gaan, is het moeilijk te geloven dat het elk moment over kan zijn.

Mijn moeder heeft mij geleerd dat het leven te kort is en dat we daarom van elk moment moeten genieten. Dit hebben we dan ook zeker gedaan en we zijn begin september met pa, ma, zusje, zwager, vriend en ik fijn een weekje op vakantie geweest naar Kos. Mijn vriend is mijn echte steun en toeverlaat gebleken en nu zijn we eindelijk op zoek naar een eigen stekkie en natuurlijk het liefst met garage voor zowel de kluswerkzaamheden aan beide auto's als het detailwerk. Verder is een van de grootste eisen dat er genoeg ruimte moet zijn voor alle detailspullen. o:)

Wat betreft Carclean. Mijn detailverslaving is begonnen door mijn vriend en we waren beiden gek van Meguiars. Toen ik dit jaar echter via proefmonsters in aanraking kwam met Poorboys zijn we eens verder gaan kijken. Toen ik op dit forum kwam, wist ik niet wat mij overkwam zoveel informatie en nog vind ik het erg fijn om de reviews e.d. te lezen. Mijn bezoekje met vriend aan Carclean heeft ons een hoop gekost, maar dat doe ik met liefde, want naast mijn voorliefde voor auto's en paarden heb ik mijn complete rust gevonden in het detailen. Ook de audi poetsmeeting was erg geslaagd.

Carclean ga zo door, jullie zijn echt toppers. En voor iedereen hoop ik dat 2010 een gelukkig, maar vooral gezond en liefdevol nieuw jaar wordt.
 
2009 was voor mij het 2e echte detailjaar...
zoals zovelen was ik me er eerder niet echt van bewust dat er ook vele andere (ook betaalbare) alternatieven waren naast Meg's
(wederom, geen slecht woord over meg's, zo ben ik immers met het virus besmet geraakt)

Ook was 2009 het jaar van de 3e e30fansite summermeet, gelijk mijn eerste real-life kennismaking met CC.
super crew! nette stand, goed opgezet, VEEL PRODUCTEN en goede adviezen!
Carclean.com was zo ongeveer als eerste stand aanwezig, en als laatste weer weg, zegt wat over betrokkenheid in mijn ogen!

de stand op de achtergrond...
e30meeting23aug2009052.jpg


en de CC crew @ work ;)
100_5836.jpg


als ik me niet vergis samen met Stimpy68 en Dibbuz naar mijn zwarte lupo gekeken, en gelijk wat PB's en monello-handpads meegenomen.
toen was het hek van de dam, om het zo maar te omschrijven...

van de week mn eerste online-bestelling gedaan... supersnel en ook nog een cadeautje! :party:
ik zeg, GA ZO DOOR!!! :)^
 
2009 was voor mij super gestart!! Op 7Januari mocht ik met m'n splinternieuwe Focus uit de showroom rijden en enige tijd later had ik het detailingvirus al te pakken. Ik beloofde er nooit in te roken, nooit mee naar de car-wash te gaan,... Maar het was wel wat meer dan dat :grinning: Eerst zoals de meesten beginnen experimenteren met meguiars (beviel zeer goed) en in de loop van de zomer CC tegen gekomen. Na wat msn'en met Dennis overtuigd dat er andere, betere en vooral goedkopere alternatieven waren! En toen was het helemaal naar de KL*.. :grinning:

Diezelfde zomer een serieuze klap gekregen in m'n liefdesleven :confused: m'n grote jeugdliefde kwijtgespeelt met veel bedrog (niet van mij kant) in het spel en dat kwam serieus hard aan.. Met veel ruzie na 2jaar uit elkaar gegaan en na alles mis ik haar eigenlijk nog dagelijks :( ik weet zeker dat ik nooit nog zo gek verliefd zal worden.. Gelukkig hebben m'n vrienden, familie en ook CC hebben me hierover geholpen!


Meer met wat vrienden op stap gegaan en meer tijd kunnen maken voor m'n andere hobby (airsoft), m'n familie meer beginnen zien en dat detailen begon steeds beter en beter te lukken :ja Na héél wat positieve reactie's gekregen te hebben ben ik er nog geen moment van geweken, integendeel!! In m'n garage staat ondertussen reeds een bomvolle kast met alleen detailspullen die ik onlangs nog heb moeten herschikken omdat er niks meer bij kon :roll

Wat verwacht ik van 2010:

Tgoh, voornamelijk een goede gezondheid. Hoop nog veel te leren op vlak van detailing, en vooral een meisje waarmee ik iets serieus kan opbouwen en me het verleden doet vergeten.. EN EEN WAXLAAG DIE LANGER BLIJFT ZITTEN DAN 1 MAAND!!! ]-0 maar dat komt wel goed :p


Vince
 
Er heerst hier op het forum blijkbaar wel een warme sfeer! Veel mensen met moeilijkheden die dezelfde passie delen en er mekaar mee helpen. Mooi!

Ik heb veel respect voor iedereen zijn problemen en wens iedereen een goed 2010 toe. Zowel op persoonlijk als auto-gerelateerd gebied.

Groeten