• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eindelijk machinaal polijsten, vraagjes...

Distinctive

Detailing rookie
1 jun 2012
23
2
Ik heb eindelijk mijn DAP900 besteld en binnen gekregen.
Daarbij heb ik Monello Mezzo en Finale gekregen.

Als ik na het wassen en kleien ga beginnen met Mezzo op Oranje en daarna Finale op Wit, kan ik dan Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' (die ik nog in bezit heb) op de groene pad gebruiken? Ik wilde eindigen met M16 als wax, welke ik dan met de hand aanbreng.

O ja, moet ik IPA gebruiken? En hoe krijg ik de pads weer goed schoon?

een hoop vraagjes, maar ik hoop dan daarna ook verder te kunnen. :-)^

Wat ik zou doen is : Testspot mezzo op wit,indien weinig resultaat:mezzo oranje daarna afbouwen naar wit en finale op groen.Als je een zwarte pad hebt,kun je die Meg daarna ermee doen,kan prima denk ik. Ipa of eraser is erg nuttig bij het verwijderen van polijst restanten zodat alles wat erna op komt goed hecht. Mijn pads maak ik schoon in een dreft sopje(ook tussen het polijsten door) dingen raken snel verzadigd,wat de werking geen goed doet. Je kan ook een padwasher aanschaffen.

Nog een voordeel van ontvetten is dat je ook goed kan zien of het resultaat naar je zin is. Want in polijstmiddelen zitten oliën die zorgen voor een smerende werking maar dus ook eventuele lakdefecten kunnen verbergen. Heb het zelf namelijk ook al meegemaakt ;-)

Succes :-)^

Ok. dus de step 2 kan ik prima als glaze machinaal aanbrengen?

Ff kijken, waar ik die Ipa kan halen en in zo'n sopje met Dreft kan ik de pads gewoon uitspoelen en dan droog draaien?

Ik doe mijn pads altijd in een sopje met wasmiddel wat je normaal in de wasmachine doet. En gaat tot nu toe prim bij mij!

Distinctive zei:

De Deep Crystal Polish 'Step 2' is eigenlijk niet geschikt om machinaal te verwerken. Met de hand is het al een 'pain in the ass'. Vooral als het, per ongeluk, te dik is aangebracht of men dit te lang laat zitten.

Beter is het om de Poorboys World White Diamond (lichte kleur auto's) of
dePoorboys World Black Hole (donkere kleur auto's) te gebruiken.

Je kan de DCP het beste handmatig dun, dunner, dunst per paneel aanbrengen, en direct weer afnemen met een mf doek.

nicknameless zei:
De Deep Crystal Polish 'Step 2' is eigenlijk niet geschikt om machinaal te verwerken. Met de hand is het al een 'pain in the ass'. Vooral als het, per ongeluk, te dik is aangebracht of men dit te lang laat zitten.

Beter is het om de Poorboys World White Diamond (lichte kleur auto's) of
dePoorboys World Black Hole (donkere kleur auto's) te gebruiken.

Je kan de DCP het beste handmatig dun, dunner, dunst per paneel aanbrengen, en direct weer afnemen met een mf doek.

Ok, dan wordt dat ouderwets met het handje. Zal binnenkort wel een potje black hole bestellen.

Bedankt, voor de waarschuwing. $$)

Distinctive zei:

Ff kijken, waar ik die Ipa kan halen en in zo'n sopje met Dreft kan ik de pads gewoon uitspoelen en dan droog draaien?

ipa kan je gewoon bij de apotheker verkrijgen

Frogs zei:
Wat betaal je voor een liter ipa eigenlijk? Volgens mij is het aardig prijzig of niet?

http://www.farmaline.be/be-nl/zoeken/+isopropyl%20+alcohol/?gclid=CM-iuaCxsrACFYgm3godBlu_XA

hier staan de prijzen bij bij de apotheker zal het mss ietsje meer zijn

Titoke komt uit Belgie en Frogs uit Nederland...
Bij onze apotheek is er geen IPA te verkrijgen, laat staan een liter

Waarom ga je niet voor de C.Pro C.Quartz - Eraser ; heb er sinds kort goede ervaring mee en lijkt me veiliger dan de IPA (die de lak enorm uitdroogt).

+2 !

Niet gaan lopen klooien, Eraser is er speciaal voor gemaakt, 100% veilig voor je lak (in tegenstelling tot IPA) en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Ik heb ook nog een fles PB Spray and whipe staan. Elders in dit forum las ik, dat ik dat ook kan gebruiken voor het schoonmaken na het polijsten. Klopt toch?

Op een droge pad kan je PB S&W gebruiken zodat het polijstmiddel niet diep in de pad zuigt
Schoonmaken tussendoor (zelfde polijstmiddel) gewoon met lauw water
Schoonmaken na afloop of bij overgaan naar ander polijstmiddel, beetje afwasmiddel (zonder citroen / glansmiddel)

lak schoonmaken na polijsten doe je met iets wat er voor bedoeld is, S&W is dat niet. Eraser van CarPro weer wel.

Voor de rest is S&W ideaal om van alles en nogwat af te nemen