• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En ook zilver kan spiegelen. BMW E46 titansilver

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Vanmorgen om 08:30u kwam klankie aan om te helpen met het detailen van de auto. Eerst zijn we begonnen met een bak koffie en wat slap ouwehoeren met elkaar. Om 09:30u dan toch maar besloten om de auto maar eens te gaan wassen ondanks de regen. Tegen 16:30u waren we zo goed als klaar en was het tijd om te gaan stoppen. Alleen de rechterkant moet nu nog gedaan worden, maar die komt ergens in de loop van de week aan de beurt.

Gebruikte produkten
-Flex rotary
-2x DAP 500
-LC Orange Pad
-LC Yellow Pad
-LC white polishing pad
-Dodo Juice Lime Prime pre-wax Cleaner
-PBW White Diamond
-Meguiars M16 Mirror glaze
-NXT shampoo
-Meguiars Clay
-SSR 1
-SSR 2
-SSR 3
-Meguiars M105 ultimate cutting compound
-Menzerna Final Finish
-Meguiars Last Touch

Eerst zijn we begonnen met de motorkap om de produkten te testen en om mijzelf bekend te laten raken met het gebruik van de produkten en de machines.
We zijn begonnen met de Rotary met een Orange pad en M105 en SSR 3. Vervolgens de DAP erbij gepakt en de Yellow pad met SSR 2 en de witte pad met SSR1 om na te bewerken. Daarna het deel afgenomen met de Last Touch om eventuel achtergebleven polijstmiddel weg te nemen. Hierna overgegaan op de Lime light pre wax cleaner om de motorkap voor te bereiden op de wax. Wat gaat hij daar van glimmmen 8) . Vervolgens de PBW white Diamond erop gezet om nog meer glans te krijgen. En vervolgens de motorkap afgetopt met de M16.
Uiteindelijk hebben we een verbetering kunnen behalen van 85 a 90% krasvermindering. Een beter resultaat kan nog te behalen zijn maar daar was de tijd te kort voor. Genoeg geluld nu over op de fotos.
 
was een top dag alleen jammmer dat het s,ochtends regende
merk dat ik hierdoor een beetje verkoude ben geworden ( HAAAATJOOEEEE )
maar dat mag de pret niet drukken
zo zie je dat de dap lekker werkt en dat de rotery ook niet al te moeilijk




zilver is toch wel een moeilijke kleur maar in dit geval heeft het goed uit gepakt
motorkap heetft HARD WAX van einzets gehad
 
De Bimmer ziet er mooi uit!

Iedere keer denk ik: ik heb die auto eerder gezien. Sinds gisteren weet ik het antwoord: in mijn woonplaats staat eveneens een zilverkleurige E46 met dezelfde wielen, echter verder uiterlijk onveranderd. Ook in het echt staat het de auto bijzonder goed, zeker op zilvergrijs.

Zijn de voorspatborden standaard? Op sommige foto's ljken het net de utigebouwde schermen van een M3, maar dan zonder roostertjes
 
Heey Johan,

ziet er toppie uit!
eerste kennismaking met de machine????

en de skirts zien er ook geweldig uit!:cool:
 
DKBM zei:
De Bimmer ziet er mooi uit!

Iedere keer denk ik: ik heb die auto eerder gezien. Sinds gisteren weet ik het antwoord: in mijn woonplaats staat eveneens een zilverkleurige E46 met dezelfde wielen, echter verder uiterlijk onveranderd. Ook in het echt staat het de auto bijzonder goed, zeker op zilvergrijs.

Zijn de voorspatborden standaard? Op sommige foto's ljken het net de utigebouwde schermen van een M3, maar dan zonder roostertjes

Voorspatborden zijn onveranderd, ze zijn zelfs niet eens gerold.

Cruiser zei:
Heey Johan,

ziet er toppie uit!
eerste kennismaking met de machine????

en de skirts zien er ook geweldig uit!

Dank je,

Skirts hebben nog wat kleine aanpassingen nodig om er echt goed op te zitten en helemaal netjes aan te sluiten. En dit was mijn inderdaad mijn eerste kennismaking met de machine. Moet wel zeggen dat het erg overdreven wordt om met een rotary aan de slag te gaan. Eerlijk gezegd stelde het niks voor. Misschien dat dat ook wel komt doordat mijn lak zo hard is als beton en je al heel gek moet doen om daar doorheen te gaan. Maar ik ga hier zeker in verder.


Dutch Delight zei:
Mooi Resultaat !

Nu sta ik tenminste niet meer voor schut naast jou.:)^

klankie zei:
was een top dag alleen jammmer dat het s,ochtends regende
merk dat ik hierdoor een beetje verkoude ben geworden ( HAAAATJOOEEEE )
maar dat mag de pret niet drukken
zo zie je dat de dap lekker werkt en dat de rotery ook niet al te moeilijk

Erg jammer van de regen idd, maar gelukkig kwam het zonnetje 's middags ook nog even door en hebben we hem nog echt zien glimmen. Erg mooie foto's ook nog:)^ Die gaan in de collectie.
De DAP is inderdaad een erg prettig machientje, het gebruik van de rotary viel ook erg mee.
 

Vergelijkbare onderwerpen