Vanmorgen om 08:30u kwam klankie aan om te helpen met het detailen van de auto. Eerst zijn we begonnen met een bak koffie en wat slap ouwehoeren met elkaar. Om 09:30u dan toch maar besloten om de auto maar eens te gaan wassen ondanks de regen. Tegen 16:30u waren we zo goed als klaar en was het tijd om te gaan stoppen. Alleen de rechterkant moet nu nog gedaan worden, maar die komt ergens in de loop van de week aan de beurt.
Gebruikte produkten
-Flex rotary
-2x DAP 500
-LC Orange Pad
-LC Yellow Pad
-LC white polishing pad
-Dodo Juice Lime Prime pre-wax Cleaner
-PBW White Diamond
-Meguiars M16 Mirror glaze
-NXT shampoo
-Meguiars Clay
-SSR 1
-SSR 2
-SSR 3
-Meguiars M105 ultimate cutting compound
-Menzerna Final Finish
-Meguiars Last Touch
Eerst zijn we begonnen met de motorkap om de produkten te testen en om mijzelf bekend te laten raken met het gebruik van de produkten en de machines.
We zijn begonnen met de Rotary met een Orange pad en M105 en SSR 3. Vervolgens de DAP erbij gepakt en de Yellow pad met SSR 2 en de witte pad met SSR1 om na te bewerken. Daarna het deel afgenomen met de Last Touch om eventuel achtergebleven polijstmiddel weg te nemen. Hierna overgegaan op de Lime light pre wax cleaner om de motorkap voor te bereiden op de wax. Wat gaat hij daar van glimmmen 8) . Vervolgens de PBW white Diamond erop gezet om nog meer glans te krijgen. En vervolgens de motorkap afgetopt met de M16.
Uiteindelijk hebben we een verbetering kunnen behalen van 85 a 90% krasvermindering. Een beter resultaat kan nog te behalen zijn maar daar was de tijd te kort voor. Genoeg geluld nu over op de fotos.
Gebruikte produkten
-Flex rotary
-2x DAP 500
-LC Orange Pad
-LC Yellow Pad
-LC white polishing pad
-Dodo Juice Lime Prime pre-wax Cleaner
-PBW White Diamond
-Meguiars M16 Mirror glaze
-NXT shampoo
-Meguiars Clay
-SSR 1
-SSR 2
-SSR 3
-Meguiars M105 ultimate cutting compound
-Menzerna Final Finish
-Meguiars Last Touch
Eerst zijn we begonnen met de motorkap om de produkten te testen en om mijzelf bekend te laten raken met het gebruik van de produkten en de machines.
We zijn begonnen met de Rotary met een Orange pad en M105 en SSR 3. Vervolgens de DAP erbij gepakt en de Yellow pad met SSR 2 en de witte pad met SSR1 om na te bewerken. Daarna het deel afgenomen met de Last Touch om eventuel achtergebleven polijstmiddel weg te nemen. Hierna overgegaan op de Lime light pre wax cleaner om de motorkap voor te bereiden op de wax. Wat gaat hij daar van glimmmen 8) . Vervolgens de PBW white Diamond erop gezet om nog meer glans te krijgen. En vervolgens de motorkap afgetopt met de M16.
Uiteindelijk hebben we een verbetering kunnen behalen van 85 a 90% krasvermindering. Een beter resultaat kan nog te behalen zijn maar daar was de tijd te kort voor. Genoeg geluld nu over op de fotos.