• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En weer een wax topic :)

Dieter

Detailing chief
11 okt 2012
435
103
Goedemiddag allemaal.

Ik zag dat er al best veel topics zijn over een bepaalde wax, en dat het ook erg persoonlijk is, toch wil ik graag jullie mening over een mooie wax voor mijn beginnende collectie.

Ik zeg beginnende collectie, want ik heb tot nu toe alleen nog maar de Ibrido (in alu pot), Poorboy's natty's red paste wax en 4 Dodo Panel pots (blue velvet, purple haze, hard candy en banana armour).

Ik wil het uitbreiden met 2 nieuwe waxen, ik zat te denken aan 1 duurzame wax en 1 showwax. Het merk Waxaddict trekt me erg aan, en ik zat daarom te denken aan 1 van de volgende waxen:

Duurzaam
- Waxaddict Quartz
- Waxaddict 21

Showwax
- Bouncer's Capture the Rapture
- Waxaddict Candygloss

Ik hoor graag jullie mening hierover (volgens mijn zijn er wel een paar ervaringsdeskundigen hier ;) ), anders suggesties zijn ook welkom. Qua prijsklasse zit ik een beetje in deze voorbeelden te zoeken. Ik weet dat bijvoorbeeld een Collinite ook erg goed is, maar ik wil het ook een beetje voor de verzameling hebben, en dan is een Waxaddict toch echt mooier bijvoorbeeld.

Alvast bedankt!

Grts. Dieter
 
@Ric325i , bedankt! Ooit heb ik die al eens voorbijgekomen, maar ik zie dat hij flink is uitgebreid, ik ga hem eens op m'n gemak doorlezen.
 
Van de door jou genoemde zou ik zeggen de Quartz (werkt wel het beste op een gepolijste en ontvette lak) Kwa show wax de Candygloss.

Echter is de CSG (Custom Show Gloss) ook een goede in de showwax categorie.
 
  • Leuk
Reactions: Dieter
@Ric325i , @m@rio & @tembaco . Bedankt voor het meedenken! :). Ik ben voor de Quartz gegaan, morgen krijg ik hem binnen als het goed is, ik ben benieuwd :)

De showwax ga ik binnenkort maar eens uitzoeken, wellicht wordt het de candygloss, maar eerst maar eens kijken hoe deze eerste Waxaddict me bevalt :rolleyes:
 
Afgelopen vrijdag voor het eerst de Quartz gebruikt, en het ging eigenlijk prima! Ik heb eerst een klein paneeltje gekozen, om een beetje te proberen hoe makkelijk het weer uit te buffen was. Het 2e paneel ging wat minder goed, het voelde toen wat opgedroogd aan, ik denk te lang laten curen en/of teveel gebruikt, daarna ging het steeds beter:)

In de handleiding stond dat je in dezelfde richting uit moest buffen als het aanbrengen, ik heb echter eerst horizontaal uitgebufft, en daarna verticaal. Anders zag ik een soort blauwe waas bij het bewegen van mijn Faro (waxhologrammen?), in 2 richtingen uitbuffen verhielp dit probleem. Ik heb voor de zekerheid 2 verschillende doeken gebruikt, eerst het meeste afnemen met de 1e doek, daarna het laatste met de 2e doek.

Ik heb er niet echt goede foto's van, behalve een reflectieshot en 1 met de Faro. De auto waar ik het op uitgeprobeerd is trouwens een BMW 320i en deze is eerst in 1 stap gepolijst met Sonax Ex 04 - 06, Meguiar's microfiber cutting discs en m'n Rupes 15 mark ii. Er zaten nog wel wat swirls in, maar op deze kleur zie je ze slecht, dus de eigenaar wilde niet per se alle swirls verwijderd hebben.

Een paar foto's:

IMG_20170630_155522.jpg
IMG_20170630_155609.jpg
IMG_20170630_155702.jpg
 
Heb je nog een mildere polish gebruikt in combi met andere pads? Lijkt in de Faro een "waasje" te zien. Te grove combo gefinished misschien? Bedoel alleen dat de glans hoger/mooier kan.

Dat met de twee verschillende doeken is een goede. Doe ik ook altijd. Anders heb je kans dat je de wax uit de doek uitsmeert.
 
@tembaco, inderdaad nog wel een licht waasje. In het echt was het wel iets minder als op de foto, die is met de telefoon genomen. Maar de eigenaar wilde hem in 1 stap zo goed mogelijk hebben, dus kwam ik hierop uit. Anders was de glans nog iets mooier geweest inderdaad. :relieved:
 
  • Leuk
Reactions: tembaco