• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enigzins bejaarde Mazda

Antwoord op een paar vraagjes (tevens topic hier en daar aangepast)

De velgen, tja dat is een verhaal apart.
De vlekken op de "voor" foto leken zeker geen vuil, eerder oxidatie van het lichtmetaal.
Met de bilt Hamber Surfex had ik ook geen echt resultaat, alleen het rubber van de banden werd schoon.
Met de Turtle zag je het wel reageren, dat goedje is zuur (ruikt ook naar fosforzuur) en werkt aggressief en snel.
Dat is helemaal niet erg als je erbij blijft en in kunt grijpen. Dat laatste houd bij mij in, veel water en een loog (zeep achtig is ook goed)
Zuur compenseer / neutraliseer je met loog. Loog met vet geeft grofweg een zeep, en dat werkt ook als compensatie.
Dus stond er een 10l gieter handwarm water en een flesje 1:5 Bilberry klaar.

De rondingen tussen de sparen zijn een beetje met structuur, niet glad.
Ik heb het idee dat de verwering van dieper komt. Aan de achterzijde / binnenin is de verwerking veel grover.
De deklaag op de velgen is mogelijk vrij sterk, een paar jaar alleen een sopje en dan niet meer schade dan dit....
Ik houd dus mijn hart vast voor de toekomst. Vandaar dat ik er ook vrijwel meteen Collinite Insulator wax op heb gedaan.
Over een week of wat eens controleren en dan nog een laagje.

De reactie was wat lauw, maar ze was ook erg moe na een weekend met twee moeders en drie kinderen in een vacantiepark.
Het echte enthousiastme komt denk ik nog wel.

Naar mijn gevoel was ik nog niet klaar, maar het was ff genoeg.
Volgende keer anders inplannen, en een beetje hulp regelen :roll

Hans
 
Nou Hans, ik vind dat je top werk hebt geleverd! Ik heb het met veel interesse gevolgd.

Als de reactie van de eigenaar lauw was, laat dan dit topic maar even zien :-b

Van mij af, ongetwijfeld van iedereen anders ook, niets minder dan een zeer enthousiaste reactie! :)^
 
Vandaag de Mazda terug gehad om voor de eerste keer te wassen na de behandeling met GP nano polymeer coating.

Auto was slechts licht vervuild. Wel een paar nieuwe krassen op de motorkap, voelbaar maar nat minder zichtbaar dus er is hoop.

DSC03834.jpg


Glans in het geheel en beading (van de GP) op het raam in foto's

DSC03835.jpg


DSC03836.jpg


En een fototje van het dak om af te sluiten.

DSC03837.jpg


Daarna wat zichtbare vlekjes nog weggewerkt met Detailerspray van Mothers.

Eigenaresse was zeer tevreden, vooral met de opmerkingen van anderen ......
Binnenkort even uitleggen wat wassen en bijhouden inhoudt zodat ze zelf aan de slag kan.

Hans
 
Paulus / Aficior; Ze had de krasjes zelf nog niet opgemerkt, maar vond het wel zonde.
Juist omdat hij er nu weer netjes bijstaat. Binnenkort toch maar even proberen weg te werken.

Hans
 
Goed gedaan hans,en een mooie reportage.
Jammer van die lauwe reaktie van haar eerst,
maar als je het als ervaring opdoen en je spulletjes uitproberen ziet is het resultaat het mooiste compliment toch?
En aan de reakties van de mede forumleden te horen ben je zeer geslaagd voor dit Projekt!
Gr.Peter.]
 
@Mr. M.

Inderdaad. Gepolijst, schoongemaakt, GP Nanopolymeer coating er op en klaar.
De GP Totaal is een shampoo die tijdens het gebruik de polymeer nog aanvult.
Je moet het bijna gezien hebben om het te geloven, maar ik ben zeer enthousiast.

Ik zie het maar als de "luie mensen versie" een wax is mogelijk maar niet noodzakelijk.
Nadeel van een wax als topping zal zijn dat de shampoo zijn polymeer dan moeilijker kwijtraakt.

Ik heb mijn Jaguar sinds eind vorig jaar een keer of 6 met GP Totaal gewassen.
Verder niets aan voorbereiding gedaan, niet gekleid, niet gepolijst.
De beading is inmiddels te vergelijken met die van een goede wax.
En voor de glans geldt hetzelfde.

Beads op het dak in de ochtend.

CatGP64.jpg


Idem Motorkap

CatGP63.jpg


En Dak van dichterbij

CatGP62.jpg


En de kofferklep

CatGP61.jpg



Hans
 
Ik heb het GP pakket ook in huis, (blauw, oranje en wit) en wil het (voornamelijk) gaan gebruiken voor de douchecabine. Om deze nog een beetje bescherming mee te geven.

Maar jij hebt alleen die Oranje gebruikt? Ik vind de dosering van het spul wel vrij hoog (zo uit mijn hoofd)
 
Voor de douchecabine kan ik deze aanbevelen.
Daarvoor zou ik de GP niet gebruiken.

Voor de Mazda heb ik de Nano polymeer coating gebruikt en daarna de Totaal
Voor de Jaguar heb ik alleen de Totaal gebruikt. Kan ook, werkt alleen pas na een paar keer.

Hans
 
De eigenaresse van de Mazda wilde zelf gaan wassen, niets mis mee maar korte instructie is beter.
Shampo en wasmitt kado gegeven en afspraak gemaakt voor vanochtend.

Kennelijk heeft de vulkaan of de Sahara zijn werk gedaan.
Een impressieverslag van vuil op de achterklep,

DSC03910.jpg


tot vuil op het dak.

DSC03911.jpg


Zijkant achter na voorzichtig afspuiten met de HD,

DSC03913.jpg


Linksachter na foamen en wassen en afspuiten met de HD

DSC03914.jpg


Motorkap na wassen en afspuiten met de HD

DSC03915.jpg


Beadings linksachter

DSC03916.jpg


Idem van dichterbij

DSC03919.jpg


En droog gemaakt (Delirium natuurlijk) , nagelopen met Detailer van Mothers (kleiset).
Banden in de Poorboys Bold 'n bright en de spiegels in de PB Trim restorer.
Voorruit in de Provision Rain repellant, mag ze kijken hoe het bevalt.

DSC03920.jpg


Iets groter shot.

DSC03921.jpg


Eigenaresse weer blij naar huis, om de buurman (met een doffe Polo) de ogen uit te steken.

De Glansprotector Totaal is evenals de GP Nanocoating een product dat je moet leren waarderen.
Het reageert eigenaardig, de eigenaresse merkte de gladheid tijdens het wassen en wees uit zichzelf op de "sheeting"achtige effecten.
Het is echt een foolproof product dat een mooie glans achterlaat. Vlekjes zijn eenvoudig weg te werken met detailerspray.
Nagepoetst met de PG mega mega towel. Hoe moeilijk moet je het jezelf maken.

Hans
 
Wel een lekker makkelijk product, je auto blijft lang beschermd en simpelweg even nalopen met een detailerspray.
 
Je bent druk geweest vandaag!
Inmiddels ben jij hier wel de Glans Protector specialist op dit forum.
Mooie resultaten en ben voornemens het bij de caravan van de buurman ook te gaan gebruiken.
 
Bedankt weer voor de update. Ik blijf het een interessant product vinden, wellicht ook voor de velgen? (of is de bescherming daar weer te gering voor?)
Ben jij nu helemaal over op dit systeem, of blijf je ook nog andere producten gebruiken? (andere wax bijv).
 
@ GMToyota,

Voor de velgen denk ik dat het in eerste instatie te weinig bescherming biedt.
Met het wassen zou je een betere beschermnig kunnen krijgen, maar dat schiet niet echt op.
Dan is het werken met Collinite te makkelijk en geeft een te goed resultaat om niet de voorkeur te hebben boven de GP

Voor de Jaguar heb ik andere dingen, DoDo lime prime lite en Collinite, met in de verlanglijst DoDo Hardwax :confused:
Voor de motor is GP wel in de planning, die is wit en heeft gewoon teveel kieren en vakjes om lekker te kunnen waxen.
En met de GP neem je gelijk frame en andere kleinigheid ook mee.

Hans