• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mazda 323 polijsten en nog een beetje van de R1.

schuurman92

Detailing addict
30 aug 2015
32
60
31
Na reactie op mijn voorsteltopic hier een paar fototjes van de mazda en de R1.
Eerst de mazda:
Ik heb hem eerst goed gewassen en daarna gekleid, dat kleien is voor mij ook nieuw ik dacht eerst die lui sporen niet met kleien, maar nu snap ik wel wat het nut hiervan is. Daarna heb ik de motorkap gedaan met de oranje pad met veloce, hierna de witte met mezzo, daarna de zwarte met finale en daarna gekleid met butter wet wax van CG.
Grotefoto-TLRSXK68.jpg


Vandaag de rest helemaal gedaan; eerst weer gekleid en hierna de diepe krassen plaatselijk geprobeerd weg te halen met de gele en veloce, niet alles weggekregen er zaten ook wel een paar diepe krassen in. daarna met de oranje pad en mezzo de finale vond ik niet nodig. Als laatste stap in de wax gezet en de zwarte trim weer mooi gemaakt. Moeders had ondertussen de binnenkant weer schoongemaakt. rechts achter zit trouwens een beste deuk, het aantrekken van de auto van mn vader ging een keer niet helemaal goed]-0
Foto's van voor;
velgen had ik al een keer geprobeerd schoon te maken met velgenreiniger van de action, geen succes zoals te zien is.
Grotefoto-PCUFRQQN.jpg
Grotefoto-8RBEUIBS.jpg
Grotefoto-GVTFPTLV.jpg


Foto's tijdens;
Goed materiaal is het halve werk
Grotefoto-JLNWM6ZX.jpg

Grotefoto-DEZUBF4K.jpg


foto's na;
Grotefoto-SDOEA3DJ.jpg
Grotefoto-QQNV67ZO.jpg



De R1 heb ik met de oranje pad gedaan en mezzo en daarna de witte met finale en daarna in de wax.
[video=youtube_share;g0QugeUYhV8]https://youtu.be/g0QugeUYhV8[/video]

Foto voor;
Grotefoto-4KM8DU6G.jpg

Foto na;
Grotefoto-K6JVAFGG.jpg

overzicht van het hele plaatje voor de mooi 8-())
Grotefoto-POP4CJMA.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Hey Schuurman,

Je hebt dus de voorwaarden gelezen, goed gedaan!

Ik merkte meteen op in je eerste zinnen dat je Finale op de Zwarte pad had gebruikt. Deze zwarte pad is een Finishing Pad zonder cutting factor.
Voor Finale gebruik je doorgaans de Witte Pad, deze heeft de lichtste cutting factor, net zoals de Finale.


Wat een verschil, man! Ziet er goed uit. Lijkt mij ook een mooie kleur om te doen. Dat geld trouwens nog meer voor de kleur van de R1.


Greetz
 
ik vond de zwarte pad met finale ook weinig toevoegen... ik zag iig niet dat hij er mooier van werd. Ik heb dit ook alleen bij de motorkap gedaan, hierna heb ik deze pad gebruikt om de auto in de wax te zetten.
 
Mooi resultaat, is ook een lekker kleurtje om op te werken.
Ik zou ook gewoon Mezzo op oranje en Finale op wit gebruiken, zoals Monello het ook aanbeveelt. Mijn ervaring is dat je met Finale op wit net een beetje extra glans creëert en eventuele waasjes die in de voorgaande stap zijn achtergebleven wegpoetst.
 
zo....
van de week heb ik de motor afgemaakt heel vies was hij nog niet dus alleen ingesprayed met APC en afgenomen met een MF doekje.
Na een regenritje was de achterbrug wel vies geworden en de achtervelg zag er ook niet meer uit.
Grotefoto-WVUBSS4W.jpg




Mijn voorspatbord had ook een kras op de bovenkant van een bok die ook een beetje de kleur van de bok had. Ik kon er met de DAP niet bijkomen, dus heb ik het spatbord er maar afgehaald en mooi gepolijst en 2 keer in de wax gezet. En hij zag er weer uit als nieuw.
Grotefoto-QNGGSXRL.jpg


Achterbrug ook met een MF doekje met APC schoongemaakt en achterspatbord ook, de velg toen met een ouwe sok en remenreiniger schoongemaakt, met stickerverwijderaar van HG nog oude resten van het plaklood er af gehaald en nog een keer helemaal ontvet en daarna in de wax gezet, geen speciale velgen wax, staat nog wel op mijn verlanglijstje maar dat komt volgend jaar denk ik wel.
Grotefoto-P7G4WOIO.jpg



En ik kan ook weer zien dat er nog wat carbon:heart_eyes: op de motor zit.
Grotefoto-VGJAUA6E.jpg




Toen als laatste de rest van de kappen gepolijst en in de wax gezet.
Grotefoto-BM7MCRIS.jpg
 
nee nog net niet;), dit is bij ons de hal/garage/werkplaats(je). De auto kan er niet naar binnen omdat de wegen hier lang geleden zijn veranderd dus kunnen de motoren hier mooi binnen staan.