• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

enkel spray wax

SimonFocus

Detailing trainee
11 mei 2013
12
32
Goedeanvond,

Heeft iemand ervaring om enkel een spray wax te gebruiken ipv een normale wax (vloeibaar of vast). Ik zat te denken om Poorboys World - QW+ Quick Wax Plus te gerbruiken en geen normale wax dus. Ik heb begrepen dat handmatig waxen tijdrovend is en de meeste waxen een handleiding hebben om netjes te verwerken. Daarom dacht ik dus, wat bereik ik met enkel ene spray wax.

Kan dit, hHeeft dit enig nut en blijft het dan wel een tijdje zitten?


Greets,
Simon
 
Het kan, het heeft nut want het voegt bescherming toe maar hoe lang het houdt, geen idee. Van de standtijd zou ik niet te veel verwachten, max. vier weken? Denk dat een spraysealant dan langer houdt. Bijv Dodo Juice Red Mist, C.Pro Reload e.d.
 
Niet te vergelijken vind ik: spraywax is leuk voor tussendoor ( hoewel daar tegenwoordig 'betere' middelen voor te krijgen zijn ) en een wax is voor langer plezier
Pak een Poorboys Natty, appel-ei om aan te brengen e.d. en meer plezier van dan de QW+
Resume: ik zeg niet doen en ga voor een echte wax
 
Eens met IbizaSigno. Standtijd is aanzienlijk korter (daarom kiezen er veel voor een vaste of vloeibare wax). Standtijd van een aantal staan in het "stappenplan handmatig" topic.
Als je bang bent voor een ingewikkelde handleiding van een wax zou je PBW EX-P (sealant) of PBW Natty's (vaste soft wax) kunnen proberen. Ruiken prima, hebben qua prijs/kwaliteit een prima standtijd (mits goed voorbereid) en zijn makkelijk uit te poetsen (ook in de zon).

Edit: Zie dat mk-us het zelfde meld over de Natty's ;) In zijn handtekening staat het stappenplan handmatig, daarin worden een aantal waxen besproken. Ik ga er vanuit dat je na het lezen van dat topic een keuze kan maken voor de sealant en/of wax die bij jou past.
 
mk-us;334999 zei:
Niet te vergelijken vind ik: spraywax is leuk voor tussendoor ( hoewel daar tegenwoordig 'betere' middelen voor te krijgen zijn ) en een wax is voor langer plezier
Pak een Poorboys Natty, appel-ei om aan te brengen e.d. en meer plezier van dan de QW+
Resume: ik zeg niet doen en ga voor een echte wax

Waarmee is de Poorboys Natty het best handmatig aan te brengen? Ik heb geen machine nmlk.
 
Natty's aanbrengen kan met bijvoorbeeld deze: https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164
 
Als je niet aan de vaste waxen wilt, kan ik je CarPro Reload spray sealant van harte aan bevelen.
HEERLIJK spul :)
Gebruik het overal voor, velgen, trims, lakwerk en zijruiten.
 
Vooral niet "bang" zijn voor vaste wax. Ik heb zelf ook Natty's blue voor als ik even snel tussendoor een laagje wil opbrengen. Zoals hierboven gezegd, ook in de zon te gebruiken, eenvoudig dun aan te brengen en een eitje om uit te buffen! Ikzelf breng hem op met: Klikerdeklik

En een leuke beading ,^^

swax.jpg
 
+1 voor Natty's: echt poepsimpel aan te brengen: wax on/wax off. Hoe dunner, hoe beter (dus nog zuinig op de koop toe).

Beading is echt top, glans ook. Standtijd: no idea, want ik wax veel te graag :D
 
Als je auto altijd in een garage staat en overdag ook nog eens in een overdekte garage dan zal het zeker voldoende zijn om enkel een spraywax te gebruiken . Als je er een gewoonte van maakt om na elke wasbeurt een spraywax te gebruiken dan zou ik zeggen dat het oké is .
Mothers heeft spraywaxen die je kan gebruiken op een nog natte lak........scheelt je aan droog maken en als je het dus met regelmaat doet blijft je lak ook mooi en glad .
Mijn buur z'n Koleos staat praktisch altijd in een garage ( thuis of op het werk) en het valt mij op dat zijn wax er veel langer op blijft zitten dan bij mijn auto ( die altijd buiten staat )

Daarstraks viel het mij nogmaals op omdat er na het afspoelen superdikke druppels op de lak en glazen dak stonden en iemand die net iets kwam leveren bij de buren had dit gezien.....sprak iets van simoniseren enz.....:D

Heb de beste man cc aangeraden om wat meer info te verzamelen dan wat ie nu deed :
bvb , nu deed ie het zo :
velgen insprayen met weet-ik-wat-voor-product , afspuiten en klaar.........:roll ( was het maar waar )

meerdere keren per jaar in de wax........maar kende geen detailingklei ( kende ik ook niet voor ik op deze site kwam )
 
Omwille van danwel tijd- als plaatsgebrek gebruik ik met enige regelmaat PB QW+. Nu heb ik twee weken geleden de voorzijde in de Black Hole gezet en vervolgens voorzien van een laagje DJ Purple Haze. De rest van de auto heb ik voorzien van QW+.

Nu is mijn vraag dit weekend heb ik wel een paar uurtjes over, kan ik nadat ik de auto gewassen heb de overige delen ook in de Black Hole zetten en voorzien van een laagjee wax? Of kan dit niet vanwege de PB QW+?
 
Voor het goede zou je de overige delen eerst met een cleaner behandelen,voor de Black hole.
Zo krijg je het beste resultaat! Bijvoorbeeld met de Pb professional polish.
 
Gewoon lekker Black Hole erover, de Black Hole bevat ook een hele lichte cleaner. Ik vermoed dat deze de QW+ echt wel verwijderd.
 
@Simonfocus: Toch ff een duit in het zakje. Ik gebruik Poorboys QuickWax al een tijdje en vind het prima spul.
Een paar spraytjes op een MF doek/spons en de hele auto ff snel in een wax. Daarna vlot afhalen en buffen. Prima resultaat, leuke beading en een week of 3 a 4 bescherming.