• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

enkel spray wax

@ivo's en jitzzze Bedankt voor de tips aankomende zaterdag bij SDD maar eens PB Professional Polish overwegen.

@Simonfocus Ik ben zelf ook tevreden over de PB QW+ verwerkt heel makkelijk en snel. Aangezien ik 9 van de 10 keer in een wasbox sta heb ik niet de tijd om een wax te laten curen dus dan is dit een hele goede optie. En binnen de standtijd van PB QW+ heb ik vaak wel de tijd om de auto nogmaals te wassen en te voorzien van een nieuwe laag.
Was alleen nieuwsgierig hoe je verder kan na het aanbrengen van PB QW+ in het geval ik weer eens meer tijd heb.
 
Ik heb zelf de Poorboys QW+ en ook regelmatig gebruikt. Het is goed spul en het geeft zeker een maand een duidelijke beading en glans. Daarna is het snel weg. Als je qua verwerking een vergelijkbaar product wil kan ik je zeker ook de Reload aanraden. Ook een spray. Een paar pufjes op een supervezeldoek en op de lak aanbrengen. Gelijk daarna uitbuffen en je hebt zeker drie maanden bescherming. De glans vindt ik iets minder dan de Poorboys QW+. Maar de duurzaamheid is erg goed.

Succes
GdV
 
ivo's;335165 zei:
Gewoon lekker Black Hole erover, de Black Hole bevat ook een hele lichte cleaner. Ik vermoed dat deze de QW+ echt wel verwijderd.

+1 Dat wil echt wel. Heb het zelf ook gedaan over een regulier wax, werk goed hoor.
 
Dat is exact wat ik bedoel. Als de waxlaag aan het eind van de standtijd is, of ik het nodig vind een nieuwe aan te brengen dan doe ik dat wel eens.
 
Ik heb momenteel Sonax polymer net shiel als laatste laag op mijn lak zitten. Het water loopt als en tierelier van de auto af. Kan ik hier de black hole aan vooraf opbrengen? Dan komt de Sonax Net shield daar als ipv wax overheen om de black hole te beschermen. In deze combi zou daar dan helemaal geen wax bij komen kijken.

Hoor graag jullie meningen over deze 2 producten in deze volgorde.
 
Ik gebruik ook de Sonax Polymer Netshield en ben er nog steeds erg tevreden over. Nog nooit zo'n beading èn sheating gezien. Ik heb het op de kale lak gebruikt na het polijsten en het zit er nu zo'n 2maanden op en "still going strong". En dat voor €11,00 per busje, waar je toch 2a3x je auto mee kan doen. Alleen het aanbrengen is wèl een ervaring apart. Ik merk wel dat er hier een kleine aversie is tegen Sonax.

SimonFocus;337357 zei:
Ik heb momenteel Sonax polymer net shiel als laatste laag op mijn lak zitten. Het water loopt als en tierelier van de auto af. Kan ik hier de black hole aan vooraf opbrengen? Dan komt de Sonax Net shield daar als ipv wax overheen om de black hole te beschermen. In deze combi zou daar dan helemaal geen wax bij komen kijken.

Hoor graag jullie meningen over deze 2 producten in deze volgorde.
 
ShuttersPeet;337359 zei:
Ik gebruik ook de Sonax Polymer Netshield en ben er nog steeds erg tevreden over. Nog nooit zo'n beading èn sheating gezien. Ik heb het op de kale lak gebruikt na het polijsten en het zit er nu zo'n 2maanden op en "still going strong". En dat voor €11,00 per busje, waar je toch 2a3x je auto mee kan doen. Alleen het aanbrengen is wèl een ervaring apart. Ik merk wel dat er hier een kleine aversie is tegen Sonax.

@ShuttersPeet Ik vind de net shield ook een goed resultaat geven. Hoe breng jij het aan? Ik heb de applicatiesponsje er bij dat op het net shield busje vermeld staat. Daar breng ik het mee aan om vervolgens met een superbufyfluffy microvezel doek het uit te vrijven/buffen.

Ps. Waarom heerst er hier een aversie voor Sonax?
 
@SimonFocus; ik breng het aan met een foampadje en poets het uit met suède doeken. Ik gebruik er voor elk plaatdeel 1.
En de aversie is een gevolg van een zèèr slechte opvolging door Sonax van een klacht, betreffende een product.