• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enkele tips gevraagd bij de eerstvolgende wasbeurt

Divian

Detailing rookie
5 sep 2019
12
15
Hoi,

Aan het kijken om mij alles nog aan te schaffen, maar nog enkele vragen die onduidelijk zijn tot op heden. Veelal puzzelstukjes tot op heden, dus ik zou beginnen met de basis en dan verder nakijken :)

**VRAGEN**
- Mogen alle washmitts, microvezeldoeken en droogdoeken samen gewassen en gebeurt dit iedere keer na een wasbeurt? (De machine draait nu al volle toeren met de kinderen)
- Ok om alle producten op oprit (natuursteen te wassen) en nadien te spoelen of wassen jullie sowieso in een wasbox of op straat aan de deur?
- maar voor handschoenen? En zijn deze herbruikbaar of voor éénmalig gebruik en gedurende volledige sessie (interieur - exterieur - velgen)?
- Welke maat van handschoenen zijn nodig? Ik heb smalle lange handen (wijsvinger tot palm hand is 18-19cm). Large?
- Gebruiken jullie steeds 2 emmers (ook voor de velgen diezelfde)?
- De grit van gritguard enkel in de spoelemmer nodig?
- Doe je velgen best op het einde of net in het begin (vaak gezien op filmpjes dat dit nadien gebeurt)?
- Hoe vaak moet je nu feitelijk best je auto wassen? Ik zie heel veel spullen van coatings/waxen en dergelijke waar ik niks van ken. Wat mij betreft is het gewoon shampoo die niet schadelijk is voor lak en mens en mooie glans heeft :). Maar ik ken er dan ook te weinig van en ben wat overweldigd in alle info en producten.
- Zijn er bepaalde middelen waar je best voorzorgen voor neemt (inademen stoffen of aanraking met huid vermijden)? Ik zie namelijk hier en daar wat opmerkingen mbt. geur en dergelijke en ook de mondmasker op de site...
- Zijn er bepaalde voorkeurmerken of aandachtspunten met dit in gedachten? Ik was liever mijn wagen vaker dan dat ik "schadelijk" spul dien te gebruiken.
- Wanneer is een PRE-wash noodzakelijk? Ik ging er van uit af te spoelen en dan direct met shampoo + afdrogen met droogdoek.
- Dien je nog verder te waxen of zo of kan je dit in combinatie met een shampoo combineren? Ik heb geen ervaring met waxen (lees: absolute leek) en mijn wagen is nieuw sedert juli.


Kortom. Ik zou dus spoedig willen starten met de eerste wasbeurt van de nieuwe wagen (passat variant - silver) en met het correcte materiaal zonder verkeerde zaken aan te schaffen van in het begin. Ik ben ervan overtuigd dat met het correcte materiaal er meer plezier aan te beleven is tijdens en na het wassen.

PS: Ik heb al een thread gestart mbt. materiaal dewelke ik zal updaten op basis van deze info.

Dank alvast.
 
Laatst bewerkt: