• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enkele vragen en ervaringen van een 'gevorderde' beginner

bobobrob

Detailing rookie
26 jan 2010
28
0
Hallo allemaal,

Na bijna een jaar veel mee te lezen en mijn kennis proberen te verbreden op detailgebied nu toch maar eens besloten een eigen topic te openen.

Vandaag mijn auto weer aan de wekelijkse poetsbeurt onderworpen. Ik kan denk ik wel zeggen dat ik het langzaam maar zeker onder de knie heb gekregen; de 2-emmer methode, juiste manier van drogen, goede mengverhoudingen voor APC/shampoo enz..

In het begin was ik we snel tevreden, maar ondertussen zoek ik toch steeds meer de perfectie en loop ik tegen een aantal problemen aan.

Het is misschien nog handig om te vermelden dat ik de auto nieuw heb gekocht in februari (2010), inclusief een (wasstraat)poetsbeurt van de dealer. (swirls al duidelijk aanwezig bij aflevering). Auto heeft 1 maal een polijstbeurt gehad en swirls zijn voor 70% weg (mezzo op oranje, finale op wit, meg. step 2 op zwart, collinite 845).

Punt 1: Langzaam maar zeker merk ik dat er toch steeds meer zwarte puntjes op mijn velgen blijven zitten die niet met shampoo/velgenreiniger zijn te verwijderen. Is dit onoverkomelijk? Gebruikte producten: wekelijks BTBM, 1 keer per maand de velgenreiniger van Dodo...

Punt 2: Uitlaten beginnen ook steeds iets viezer te worden. Heb hier ook nog geen speciale product(en) voor.....Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen.

Punt 3: Mijn grootste frustratie....Steenslag. Ik maak veel snelwegkilometers, rij stevig door, maar ben geen bumperklever... Nu ben ik benieuwd of Blackhole van PB deze beschadigingen kunnen maskeren?

Hopelijk kunnen jullie me weer iets verder helpen.

Alvast bedankt!
 
Ik hoop een eigen topic / vraag en geen eigen forum, anders billenkoek ;)

1 - Kleien van de velgen
2 - Mothers Mag & Alu
3 - Klein beetje, maar over algemeen aan de goden overgeleverd
 
1-Zet je je velgen wel af en toe in de wax om te voorkomen dat vuil zich kan hechten?
2. +1
3. Blackhole is een glaze, geen verf. Het vult de porien van een wat oudere lak op. Naar verwachting zal je bij jouw jonge auto weinig resultaat behalen met BH.

Wat betreft de steenslag, je kan overwegen om het Langka setje te kopen voor het verwijderen van de blobs na het opvullen.
 
Ik vrees dat de steenslag met een lakstiftje moet worden bijgewerkt. ZOAB asfalt is nasty! Van het kwastje in de lakstift een beetje op een sateprikker doen en dan voorzichtig het gat in de lak opvullen.
 
En dan de blob verwijderen met Blob eliminator van Langka.
 
Bedankt!

Jammer dat Blackhole niks gaat uithalen tegen steenslag. Dus zal een lakstift gaan bestellen.

De combinatie lakstift + Lanka setje, is een 'must'. Of valt alleen met een lakstift al goed resultaat te behalen?

Betreft de velgen. Hoe zetten jullie ze in de wax? Ik heb geen setje winterbanden, dus in principe zal ik de huidige velgen/banden nooit onder de auto uithalen. Ik zie dus maar 1 optie: Krik onder de auto, 1 band eronder vandaag halen, schoonmaken en in de wax zetten en de band weer terugplaatsen. Doen jullie dit allemaal zo, of maken jullie een deal met de plaatselijke bandenboer om daar de auto een nachtje te stallen....

Nog even off-topic. Heb vandaag voor het eerst Red Mist van Dodo gebruik en ben echt razend enthousiast over dit product. Schitterende glans, en zeer makkelijke en zuinig in gebruik! In mijn ogen beter dan alle andere Quick Detailers die ik heb gebruikt!
 
De combinatie lakstift + Lanka setje, is voora bedoelt om in die stappen de blob (het druppeltje dat boven de lak uit steekt, te verwijderen.

In het proces van Langke breng je zo dun mogelijk over een periode van enkele dagen de uiterst dun lak aan. Uiteindelijk zul je dan toch een druppeltje krijgen dat als het goed is NET boven de rest van de omliggende lak uit steekt.

In de Langka set zit dan een oplosmiddel om die blob te verwijderen. Daarna kun je dan mooi polijsten en weer beschermen.