• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enorm veel krassen op een Ford Sierra kan dit nog verholpen worden?

Serge

Detailing rookie
4 apr 2011
210
0
Ik ben vandaag langs mijn opa geweest om zijn Ford Sierra te bekijken uit 1995.
De lak was slecht dat wist ik maar ik schrok van de krassen.

Nu hoop ik dat ik het nog beter kan krijgen maar ik ga eerst even uitzoeken of ik hem misschien kan wetsanden ofzo.
Ik heb een klein test stukje met de Monello Raffini Mezzo geprobeerd op de motorkap en de metallic lak kwam wel terug.
Alleen de krassen zijn te erg.

Hebben de echte detail mannen hier tips?
want ik ben een beginner en ik denk dat dit even boven mijn pet gaat.
Hoewel het wel een leuk project kan zijn waar ik veel van kan leren.

2011-05-02145146.jpg

2011-05-02145135.jpg

2011-05-02145126.jpg
 
als je de krassen natmaakt, zijn ze dan nog zichtbaar ?
Indien ja, vergeet het dan maar met je dap. Indien nee is er een grote kans dat je ze nog weg kunt polijsten.
Voor je ze gaat wetsanden zou ik eerst even de lakdikte meten en daarna pas die krassen opvullen.
 
Heb ik ook op mijn 1998 Xm en een vriend had het op zijn 1996 Citroen Xm.. Beiden zilver.
Het zit niet in de toplaag, maar in de verflaag er onder.. Het zijn schuurkrassen van een overspuitbeurt. Enige oplossing is terugschuren tot het blanke metaal volgens iedere spuiter. En dan weer helemaal opbouwen met nieuwe lak....

Hier gaat geen machine helpen! Het wordt alleen maar erger kan ik uit ervaring zeggen;)
 
Ben ze ook wel eens tegengekomen: op een auto waar met een (harde) straatbezem de sneeuw vanaf geveegd was. Gezien de richting van de krassen goede kans dat dit hier ook is gebeurd. Dat is overigens waarschijnlijk best nog wel weg te polijsten. Zie voor de dieptetest de tip van Juffer1.
 
parc rodenrijs is dichtbij carclean en bij mij....

Kom gerust eens langs, dan proberen we het gewoon!
 
Juffer1 zei:
als je de krassen natmaakt, zijn ze dan nog zichtbaar ?
Indien ja, vergeet het dan maar met je dap. Indien nee is er een grote kans dat je ze nog weg kunt polijsten.

joh! is dit echt een werkende truc om te kijken of je krasjes met je DAP eventueel wegkrijgt? Weer wat geleerd...:)
 
Is een soort van stelregel, zo kun je in de meeste gevallen idd zien of je kras er wel of niet uit gaat krijgen, dus als je auto er na een regenbeurt als nieuw uitziet, krijg je hem waarschijnlijk met een dap ook zo :-b
 
als een kras onzichtbaar wordt door hem nat te maken betekent dit doorgaans dat de kras alleen in de blanke laklaag zit. Daardoor valt het vaak nog te verhelpen met polijsten, eventueel vooraf gegaan door wetsanden.
Maar zoals emiel10 al zegt: het is een stelregel en dus zeker geen garantie.