• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enorm veel swirls na wasbeurt...

Juffer1 zei:
Zoals ik al aangaf heb ik het zo hoog op met die wollen washmitt's. Ik heb zelf het idee dat ze te grof zijn (kan ik niet echt motiveren - meer een gevoel).
Zelf blijf ik terug komen bij de microfiber washmitt van Meqs's en Monello.

De Sponge heb ik niet gebruikt, wel die van Cobra. Ik kan er absoluut niet aan wennen, ding is veel te lomp en te zwaar.
Er zijn echter genoeg andere leden (bijvoorbeeld Paulus de B.) die er zeer over te spreken zijn.

ik gebruik zowel de dodo als carclean spongue, ik vind het fijner werken als een mitt, dit voornamelijk omdat ik het water heel erg heet maak en ik dus zeer zeker dan niet mijn hand in een mitt wil steken :lol

Ff beetje off topic:
opelmark zei:
diit voornamelijk omdat ik het water heel erg heet maak en ik dus zeer zeker dan niet mijn hand in een mitt wil steken :lol

Dan zou ik de volgende keer het water wat minder heet maken, dit is namelijk niet goed voor je wax.
Wij hebben ook lang heet water gebruikt, maar tegenwoordig gebruiken we warm water.
Wassen gaat goed en voor je handen is het ook veel beter ;-)

Wetende dat ik een wat ouder topic iets oprakel wil ik hier toch graag even inhoudelijk op reageren. Heb het hele topic eens doorgelezen en als ik naar de manier kijk waarop de topicstarter te werk gaat kan ik me haast niet voorstellen dat de swirls zijn gekomen door zijn manier van werken of door een al vervuilde mitt. Een paar swirls door een achtergebleven zandkorrel kan nog, maar een auto die weer terug bij af is...

Ik denk dat het probleem zit in de combinatie van de hars-achtige zooi die op de auto zat, samen met zand e.d. Wat voor hars het is geweest weet ik natuurlijk niet, maar over het algemeen is die troep best moeilijk te verwijderen. Als er dan een shampoo wordt gebruikt die wat minder agressief is kan het gebeuren dat de harslaag als het ware te langzaam afgebroken wordt. Met als gevolg dat plakkerige harsresten + vuil op je mitt terecht komen en aan het oppervlak hiervan blijven kleven!!! Met als gevolg dat de deeltjes over je lak worden gesleept.... Dit gebeurt dan vooral op de plekken waar zich het meeste hars + vervuiling bevind en dat is op de horizontale vlakken van de auto. Dit komt overeen met wat de ts beschrijft.

Ik ben een behoorlijke leek wat betreft auto detailling, maar als ik het hele verhaal zo lees lijkt me dit eerder het probleem dan een verkeerd merk mitt.

Misschien in het vervolg als de auto onder de hars en andere plakkerige bende zit wassen met een wat agressievere shampoo om er zeker van te zijn dat die plakzooi helemaal afgebroken wordt.

Dit is een vervelend probleem, ikzelf heb mijzelf aangeleerd om niet meer met ronde bewegingen te wassen, aanbrengen en uitpoetsen maar uitsluitend in rechte banen in de lengte van de auto.
Als je dat met de verdachte wasmitt eens doet en je zit vol met rechte swirls dan zou ik toch eens een andere mitt proberen.
Een afgespoelde auto waar geen grove delen meer opzitten zou met wassen nooit zoveel swirls mogen oplopen.