• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Car Treatment 1e wasbeurt na glass coating behandeling

GvdW

Detailing rookie
6 jun 2017
11
15
67
Amsterdam
Zoals de titel al verklapt ...
Mijn 1e auto wasbeurt nadat de nieuwe auto is behandeld met Modesta Nano-Titanium Glass Coating BC-04 en de velgen met BC-06 Hittebestendige Glass Coating.

De feiten tot nu toe:
1. Op aanraden van de detailer die de glass coating heeft aangebracht het advies om de auto totdat deze de glass coating zou krijgen (dus de tussentijdse duur van aflevering tot bij de detailer brengen) alleen maar maar met de HD te reinigen van zowel de lak als de velgen d.m.v. foamen en afspoelen met onthartwater. Dus zo gezegd zo gedaan, dit ging om een kleine 2 maanden.

2. Auto gebracht bij de detailer en deze heeft de auto in 3 dagen onder handen genomen en de glass coating aangebracht met als eind resultaat een prachtige diep zwarte wett shining auto waar ik zeer content mee ben.

3. Nu inmiddels twee weken geleden me maar eens verdiept in al de mogelijkheden die er zijn om de auto goed te onderhouden met als uitgangs positie dat de glass coating gedurende een 3 a 4 jaar in takt zou moeten blijven (dit volgens de detailer mits de juiste onderhouds middelen gebruikt worden zeker haalbaar moet zijn).

Op Carclean.com forum de nodige informatie en tips gekregen van behulpzame detailers met veel meer ervaring in het goed onderhouden van je auto dan ik. Op de webshop van Carclean dan ook gelijk de benodigde produkten gekocht als aanvulling op mijn bestaande assortiment van Meguiars waaronder de diversen wax soorten, quick detailer, velgenreinger en meer zoals bucket en grit guard en microfiber doeken.

De produkten gekocht bij Carclean.com zijn; Gyeon Q²M Bathe+ (400ml), Gyeon Q²M Wetcoat (500ml) en Gyeon Q² Tire (400ml). Daarnaast nog een Dressing Applicator voor het aanbrengen van de Tire coating en een Gliptone geurhanger om de geur van nieuw leer een beetje vast te houden in de auto.

Ja en dan de 1e wasbeurt afgelopen vrijdagavond vlak voor het weekend waar ik zondag aanwezig zou zijn bij Street Gasm 2K#7 in Amsterdam en mijn auto toch wel mooi wilde showen!

Auto was zeker niet vuil alleen stof en wat vliegjes op de voorkant en voorruit. De volgende stappen uitgevoerd nadat ik eerst goed de info had gelezen m.b.t. de beide Gyeon Q²M produkten (niet in de zon en zeker niet laten opdrogen en heel, heel weinig gebruiken).

De auto in de wasbox eerst afgespoten met de HD lans en gebruikmakende van keuze mogelijkheid om dit te doen met onthartwater. Daarna de twee emmers gevuld en in een emmer en tijdens het vullen van een emmer een dopje van Gyeon Q²M Bathe+ gedaan (schuimde voldoende naar mijn mening).
Daarna de auto met de Meguiars Mitt de auto gewassen met Q²M Bathe+ uit de ene emmer en steeds uitgespoeld in de andere emmer. Dit gehele proces duurde zo een 5 minuten (auto was niet vuil).
Na afloop de auto afgespoeld met de HD lans met onthartwater en toen de velgen met het restand van de emmer met Q²M Bathe+ gereinigd en daarna ook afgespoeld.

Ja en toen kwam het waar ik toch wel een beetje tegen op keek, de behandeling met Gyeon Q²M Wetcoat !
Veel gelezen hierover op het forum en door al de verhalen ook wel een beetje bang geworden dat het helemaal verkeerd zou uitpakken ! .... maar ja ik wilde het toch proberen omdat ik als resultaat ook wel veel goeds over dit produkt hoorde !

Met de HD lans in de ene hand en op zacht spoeien gezet te hebben (niet extra inknijpen) en in de andere hand de fles met Gyeon Q²M Wetcoat met verneveler gemonteerd de verschillende delen van de auto met kleine beetjes (pufjes uit de fles) ingespoten en gelijk met de HD lans over het oppervlak laten verdelen en afspoelen.

Het viel mij op dat het "goedje" heel licht een schuim laagje geeft en mooi verdeeld over de verschillende oppervlaktes (panelen) van de auto.
Bij elkaar zo'n kleine 8 minuten de auto in zijn geheel afgespoeld te hebben met de overtuiging dat er nergens meer Gyeon Q²M Wetcoat in pure vorm aanwezig was en ook de velgen nog goed afgespoten te hebben ben ik gestopt.

Auto uit de wasbox gereden en gelijk naar huis (zo'n 500m) binnen in de garage gereden en het resultaat rustig bekeken.
En .... ik moet zeggen, ben zeer tevreden met het resultaat! Auto nog even opgewreven te hebben met de microvezeldoek zag deze er mooi uit om naar te kijken met zijn diep glanzende zwarte lak.

Banden als laatste behandeld met Gyeon Q² Tire zodat deze ook weer met een satijnen zwarte glans zichtbaar waren.

Nu mijn vraag aan een ieder die dit leest en de beide foto's bekeken te hebben of de behandeling juist is uitgevoerd (suggesties om beter of anders te doen zijn altijd welkom natuurlijk) en of er andere betere produkten zijn om de auto te wassen en te beschermen (zeker i.c.m. de Modesta Glass Coating).

Bedankt voor het lezen ..... en o ja, ik kreeg in ieder geval veel complimenten m.b.t. de auto en hoe deze er uit zag tijdens mijn aanwezigheid afgelopen zondag tijdens Street Gasm 2K#7 in Amsterdam .... het was een echte Show-Off blikvanger naast al de aanwezige andere (super)sportwagens !

Foto's: In de garage op vrijdag avond en tijdens het event op zondag ochtend in de zon.

Groeten Gert
 

Bijlagen

  • amgc63s_detailing (2).JPG
    amgc63s_detailing (2).JPG
    190,8 KB · Weergaven: 2.369
  • amgc63s_detailing (1).JPG
    amgc63s_detailing (1).JPG
    422,5 KB · Weergaven: 2.473
  • Leuk
Reactions: Timm
...met als uitgangs positie dat de glass coating gedurende een 3 a 4 jaar in takt zou moeten blijven (dit volgens de detailer mits de juiste onderhouds middelen gebruikt worden zeker haalbaar moet zijn)...

een dopje van Gyeon Q²M Bathe+
de behandeling met Gyeon Q²M Wetcoat !

Tsja...als je met deze producten de aanwezige coating gaat behandelen....dan haal je die zogenaamde 3 à 4 jaar bescherming wel omdat deze beschermen en niet (meer) de daadwerkelijke coating.

Zelfs de beste coating (i.m.o. Gyeon Mohs) haalt net 1 tot 1,5 jaar mits netjes onderhouden.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Quantoxx
Ik ben het eens met @nicknameless.

Je hebt nu een coating met hoogstwaarschijnlijk al goede eigenschappen, zoals bescherming en hydro fobische eigenschappen.
Bij onderhoud met producten als Bathe+ en Wetcoat onderhoudt je de de coating niet echt, maar ontziet hem steeds door er een laag van ander product op te leggen. (Zo heeft mijn goedkope wax van 4 tientjes ook al een standtijd van ruim een jaar! ;) Beading en sheeting als een malle, glans is ook strak en deze wax hoort na 3 maanden al weg te zijn :) )

Je zou dit dus wel als onderhoud kunnen zien, masr een coating kies je juist vanwege het gemak van het wassen, de veel langere standtijd dan gemiddeld en als hij dikte/hardheid toevoegt ook de bescherming. Hier zou je van moeten genieten en dan niet alsnog (in verhouding duur) onderhoudt moeten hebben in de vorm van shampoos en wetcoats.

Ga je vaak naar meetings? Dan zou ik persoonlijk juist een wax genomen hebben. Zo kan je iets meer wetlook behalen en als je krasjes/swirls hent, kan je ze nog weghalen.

Verder zal het waarschijnlijk een prima coating zijn, hoor. Don't get me wrong! :)
 
Op aanraden van de detailer die de glass coating heeft aangebracht het advies om de auto totdat deze de glass coating zou krijgen (dus de tussentijdse duur van aflevering tot bij de detailer brengen) alleen maar maar met de HD te reinigen van zowel de lak als de velgen d.m.v. foamen en afspoelen met onthartwater. Dus zo gezegd zo gedaan, dit ging om een kleine 2 maanden.

Heb je gevraagd waarom dit was? Lijkt me dat je de auto ook gewoon mag wassen voor een coating omdat de auto toch volledig gepolijst wordt voor het aanbrengen van zo'n coating mag ik vanuit gaan?
 
Heb je gevraagd waarom dit was? Lijkt me dat je de auto ook gewoon mag wassen voor een coating omdat de auto toch volledig gepolijst wordt voor het aanbrengen van zo'n coating mag ik vanuit gaan?
Klopt helemaal !

De auto is voor de coating behandeling gewassen en licht gepolijst ook om de eventuele tussentijdse vervuiling van het moment van transport tot aan aflevering en de 2 maanden die ik er mee gereden hebt te ontdoen van alle vuiligheid en ook werd mij verteld door de detailer van mogelijke ijzer restjes c.q. spatjes residuen op de lak aanwezig door transport over de rails en weg van Duitsland naar Nederland (weet dit laatste niet zeker of dit wel waar is ?).

Ik ben juist met deze detailer in zee gegaan daar hij ook bij ons in de AMG Vriendenclub verschillende AMG's onder handen heeft genomen (zowel oud als nieuw) met een verbluffend resultaat en aanbevolen door veel andere die ik gesproken heb.
Weet niet of ik de naam mag noemen maar hij komt uit de kop van NH en praat over detailing met heel veel passie en kennis over zaken!
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Jep, hij zal geen risico hebben genomen en de lak in topstaat hebben gebracht vóór de coating aangebracht wordt. :)

Het verhaal over ijzerdeeltjes van het transport op de trein, maar ook van de remschijven, is niets aan gelogen. Ook dit verwijderd hij alvorens de coating. ;)

Zoals @mdlange al aangaf, zal de detailer op safe gespeeld hebben en hier misschien ook zijn prijs aan aangepast hebben. Of je nou 1 of 2 staps moet polijsten, dat scheelt aardig in de prijs. :)
 
Jep, hij zal geen risico hebben genomen en de lak in topstaat hebben gebracht vóór de coating aangebracht wordt. :)

Het verhaal over ijzerdeeltjes van het transport op de trein, maar ook van de remschijven, is niets aan gelogen. Ook dit verwijderd hij alvorens de coating. ;)

Zoals @mdlange al aangaf, zal de detailer op safe gespeeld hebben en hier misschien ook zijn prijs aan aangepast hebben. Of je nou 1 of 2 staps moet polijsten, dat scheelt aardig in de prijs. :)
Bedankt Quantoxx voor je reactie, zo wordt ik steeds een beetje wijzer in het wereldje van detailers !

Ja het bevestigd mij denken over hoe hij het heeft aangepakt met veel zorg en beleid hoe te handelen.
Hieronder nog een tweetal foto's die hij me had opgestuurd tijdens de coating behandeling (wassen en op de brug binnen zonder de wielen).

Groeten Gert
 

Bijlagen

  • IMG_4660.JPG
    IMG_4660.JPG
    465,5 KB · Weergaven: 789
  • IMG_4665.JPG
    IMG_4665.JPG
    154,5 KB · Weergaven: 1.263
Wat een geweldige auto.... zucht.
Toch fijn dat er nog dealers zijn die wél hun auto's met liefde en zorg aan hun klanten afleveren. Mag gezegd worden....
 
  • Leuk
Reactions: GvdW