• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Er zijn nog altijd Swirls zichtbaar

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
4660ce90ffa77c678d87444ca04da29d.webp

Mn 1ste dampoort
2b4fde797f58fb41e30edd60e696fa63.webp

En deze is mn 3de dampoort dat ik heb gemaakt met Scholl S20 met paarse pad geen verwachte resultaat dan heb ik met blauwe pad van Rupes en Ultimate Compound van Meguiars gepolijst en was nog altijd niet de verwachte resultaat zag nog altijd hier en daar Swirls hangen. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Vermoedelijk een hele harde lak denk ik dan zo. De ultimate compound zal niet krachtig genoeg zijn geweest. Je zou eventueel nog de M105 of monello kunnen proberen.

Even een andere invalshoek dan hierboven ;).

Dit soort auto's heeft meestal een keiharde lak. Ik heb zelf ook donkere Duitse auto's en die hebben dat ook. Bovendien zie je op zo'n donkere lak echt alles.

Als ik de lak 90-95% strak krijg, vind ik het prima. 100% strak krijgen kan. Maar dan moet ik een stuk langer doorpolijsten. Dat doe ik niet omdat ik nog wat vlees op de botten wil over houden voor volgende keer. Bovendien, als ik hem naar 100% zou polijsten, staat hij over een half jaar weer op, pak m beet, 90-95%.

Waarom zou je hem op 100% willen hebben?

• Leuk
Reacties: Loxy en Quantoxx
Kan het mss zijn dat je een te zware combo gebruikt hebt en je deze swirls erin draait?
Ik heb dat voorgehad bij een 911, dacht ook 'dat zal wel harde lak zijn'
Ik had toen beter resultaat met de M205 compound van megs en de MF Finishing pad.
(dewelke ik bij BMW lakken gebruik tussen de correctie en de wax stappen)

Indien het toch de hardere lak is, zal je idd ofwel meerdere stappen moeten doen met de cutting combo's
(MF cutting pad en M105 of D300 bvb)

Even een andere invalshoek dan hierboven ;).

Dit soort auto's heeft meestal een keiharde lak. Ik heb zelf ook donkere Duitse auto's en die hebben dat ook. Bovendien zie je op zo'n donkere lak echt alles.

Als ik de lak 90-95% strak krijg, vind ik het prima. 100% strak krijgen kan. Maar dan moet ik een stuk langer doorpolijsten. Dat doe ik niet omdat ik nog wat vlees op de botten wil over houden voor volgende keer. Bovendien, als ik hem naar 100% zou polijsten, staat hij over een half jaar weer op, pak m beet, 90-95%.

Waarom zou je hem op 100% willen hebben?
Oei, ik dacht toch dat dat de bedoeling was om alle Swirls eruit te polijsten. Of niet?

Kan het mss zijn dat je een te zware combo gebruikt hebt en je deze swirls erin draait?
Ik heb dat voorgehad bij een 911, dacht ook 'dat zal wel harde lak zijn'
Ik had toen beter resultaat met de M205 compound van megs en de MF Finishing pad.
(dewelke ik bij BMW lakken gebruik tussen de correctie en de wax stappen)

Indien het toch de hardere lak is, zal je idd ofwel meerdere stappen moeten doen met de cutting combo's
(MF cutting pad en M105 of D300 bvb)

Yep, @PeterS ik denk dat het een goed idee gaat zijn als ik Meguiars M105 ga kopen.
heb laatste tijd veel van gehoord.
Maar heb nog 1000gram van Scholl S20 staan en Ultimate Compound van Meguiars 200ml.
Als ik me niet vergis gaan die kapot na een 1jaar wachten in de kast.
En over een Cutting pad heb ik echt geen idee wat het juist doet waarschijnlijk neemt het een iets meer laagje af.
En waarschijnlijk staat MF niet voor Microfiber Towel.
Wil het zeker opzoeken

Laatst bewerkt:
Een MF pad staat voor Microfiber Pad :)
Ik kan je die van monello raffini aanraden ( gele, oranje etc )
Deze in combo met de M105 haal je goede resultaten mee.
Het is niet erg om deze standaard in je assortiment te hebben, geloof dat er zelfs een klein verpakking is :)

Een MF pad staat voor Microfiber Pad :)
Ik kan je die van monello raffini aanraden ( gele, oranje etc )
Deze in combo met de M105 haal je goede resultaten mee.
Het is niet erg om deze standaard in je assortiment te hebben, geloof dat er zelfs een klein verpakking is :)
Dus dat word bestellen

Let er wel op dat je altijd even een testspot doet, zoals peter ook al zei het kan ook te zware combi zijn.
Indien mogelijk de M205 ook meebestellen ;) en dan met beide test spot doen.

Ultimate compound is nagenoeg gelijk aan M105 zover ik weet ;)
Dus die heb je al!
En wat betreft 100% swirls verwijderen, forget it..!
100% strak bestaat gewoonweg niet ;)
Zoals hierboven al beschreven, streef naar 90-95%, omwille van de toekomst (vaker kunnen en willen polijsten...)

Scholl S20 met paarse pad

De Scholl S20 is ontwikkeld om het beste te presteren op de Scholl Spiderpad. Heb jij een foam pad gebruikt van Scholl,...?

Ik heb de Spiderpad + S20 gebruikt om de ZomerPrep te doen en dat ging prima. (Lichte swirls) Echter, mijn harde lak was een tijd daarvoor al helemaal strak gemaakt en dat zou ik niet gered hebben met S20 op een spiderpad, vermoed ik.

+1 voor Emi en Ivo's

Als je al flink wat goede hits gedaan hebt en je uiteindelijk veel meer glans hebt, maar nog swirls overhoud, dan zal je lak inderdaad bikkelhard zijn. Dan kun je dus denken; ''Die swirls wil ik ook he-le-maal weg'' ... Dat word dan nog heel wat uurtjes polijsten voor weinig resultaat. Beter laat je wat blanke lak zitten voor een volgende keer, haha! :P

Ik heb ooit eens een zilvergrijze VW Lupo gedaan en daar kreeg ik na vele hits de swirls maar zo'n 30% minder. Uiteindelijk de boel maar gefinshed om nét dat beetje hoogglans erin te krijgen en mijzelf er bij neergelegd.

Greetz

• Leuk
Reacties: Sugr_81
De Scholl S20 is ontwikkeld om het beste te presteren op de Scholl Spiderpad. Heb jij een foam pad gebruikt van Scholl,...?

Ik heb de Spiderpad + S20 gebruikt om de ZomerPrep te doen en dat ging prima. (Lichte swirls) Echter, mijn harde lak was een tijd daarvoor al helemaal strak gemaakt en dat zou ik niet gered hebben met S20 op een spiderpad, vermoed ik.

+1 voor Emi en Ivo's

Als je al flink wat goede hits gedaan hebt en je uiteindelijk veel meer glans hebt, maar nog swirls overhoud, dan zal je lak inderdaad bikkelhard zijn. Dan kun je dus denken; ''Die swirls wil ik ook he-le-maal weg'' ... Dat word dan nog heel wat uurtjes polijsten voor weinig resultaat. Beter laat je wat blanke lak zitten voor een volgende keer, haha!

Ik heb ooit eens een zilvergrijze VW Lupo gedaan en daar kreeg ik na vele hits de swirls maar zo'n 30% minder. Uiteindelijk de boel maar gefinshed om nét dat beetje hoogglans erin te krijgen en mijzelf er bij neergelegd.

Greetz
Ik had een spiderpad van Scholl gebruikt.

Ik gebruik de MicroFibre pads van Meguiars.
Bestaan in 3", 5" en 6" zowel cutting als finishing
onmisbaar voor mij ;-)
Flexipads - DA Microfibre Cutting Disc 80mm / 3inch - 2pack

Flexipads - DA Microfibre Finishing Disc 80mm / 3inch - 2-pack
Hoe gebruik ik Finishing Disc eigenlijk.
Met welke product?

Meguiar's Professional - Mirror Glaze M105 Ultra-Cut Compound - 237ml

Zijn deze het dat ge bedoeld?
In mijn geval is het voor Rupes Mini 80/100 mm

Ik gebruik die van Megs dus met Megs compounds.
De cutting disk met M105 en de finishing met M205
wanneer het zachtere lak is probeer ik andere combinaties, bvb finishing disk met M105 of M205
of cutting disk met M205
Tot je resultaat is wat je wenst te verkrijgen.

Bij Microvezel pads moet je de compound er eerst "inwrijven", dus de pad primen.

• Leuk
Reacties: Sugr_81