• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ermir stelt zich voor

Ermir

Detailing trainee
20 jan 2014
18
35
Hi detailers en mede-'soon-to-be-detailers'!

Wat een TOP forum, had ik veel eerder moeten doornemen... Helaas ben ik, wellicht zoals een hoop anderen, op dit forum terecht gekomen na een mislukte wasbeurt met als gevolg flink wat swirls op mijn nieuwe (2 maanden oude) auto.

Ik wil het nu voor eens en voor altijd goed gaan aanpakken, dus tips zijn welkom!

Overigens ben ik van mening dat de beste leerschool de praktijk is, al moet die natuurlijk wel onderbouwd zijn met een flinke dosis gestaafde theorie. Detailers uit de omgeving van Den Haag... ik hou me aanbevolen!

De foto's van mijn auto volgen (zit nu op het werk...). Hopelijk kan ik er binnenkort een 'before - after' foto rapportage van maken!

Welkom Ermir,

om dezelfde reden ben ik ook nog niet zolang hier ingeschreven.

Veel detailplezier.

Welkom. Mijn 1ste tip is de stapenplannen door te nemen, zodat je je swirls kan verwijderen:-)^

Jowie;351288 zei:
Welkom. Mijn 1ste tip is de stapenplannen door te nemen, zodat je je swirls kan verwijderen:-)^

Die had ik gevonden! Mede daarom de reden voor registratie... :cool

Nu alleen nog de juiste spulletjes aanschaffen en dan hopelijk volgend weekend (wanneer het weer het toelaat) aan de slag!

muis-vw-gti;351375 zei:
Welkom hier!
Pas op dat je niet besmed raakt met dit vreselijke detail virus:lol

Dat is stiekem wel de bedoeling! Alleen vertel het maar niet aan mijn vriendin, die komt er vanzelf wel achter...
"Schatje, ik ga EVEN de auto wassen..." 10 uur later: "Klaar!" ;)

Inmiddels heb ik mijn auto al een paar keer gewassen middels de twee emmer methode. Hiervoor heb ik de volgende spullen aangeschaft:
- Scratch Shield Duo Bucket System met deskel
- 2 Scratch Shields
- Monello Washmitt
- Monello Senza Acqua MF droogdoek
- Monello Peluche Verde MF poetsdoek
- EZ Detail Brush
- DJ BTBM Shampoo
- Monello Non-Ferro velgenreiniger

Verder gebruik ik voor het afspoelen van de auto een hogedruk reiniger van Karcher, aangesloten op warm water. Voor het natmaken van de auto (vóór het wassen) gebruik ik geen hoge druk. Vervolgens de velgen inspuiten met de Non-Ferro, even in laten trekken. Daarna met de EZ Brush de velgen borstelen (tussen de spaken en de achterkant) en vervolgens met de poetsdoek de voorkant van de velgen wassen. Dan worden de velgen met de hogedruk reiniger afgespoeld. De auto was ik per paneel met de washmitt beginnende bij het dak en motorkap, daarna de ramen en bovenkant deuren, daarna de achterkant, dan de voorkant en als laatste de dorpels en wielkasten. Nu wordt de auto afgespoeld met de hogedruk en daarna afgedroogd met de Senza Acqua.

Deze wasmethode bevalt mij prima en het aantal swirls is niet toegenomen.

Wat nu nog moet gebeuren is de auto poetsen met een DAP om de lak te herstellen. Het liefst laat ik me door iemand in de buurt (Den Haag Ypenburg/Nootdorp) helpen/instrueren, maar mocht ik niemand weten te vinden ga ik, zonder enige ervaring hiermee, toch zelf aan de slag (fingers crossed). Wel moet ik nog een DAP aanschaffen, dit staat dan ook op mijn verlanglijstje.

Wanneer de autolak weer helemaal swirls-vrij is wil ik de auto gaan coaten met Gyeon Q2 Cancoat en daarna voortaan wassen met Gyeon Q2M Bathe+ om zodoende de standtijd van de Cancoat mogelijk te verlengen en in ieder geval te onderhouden.

Volgens mij ben ik dus aardig op dreef! Alleen die vervelende swirls nog...

Nog even wat foto's van de rode bolide. De laatste toont de swirls (in de zon is het vele malen erger!)...

Welkom op het forum ;)
Ik ben zelf geen fan van Volvo maar vind deze wel mooi, waarschijnlijk om de mooie kleur haha!

mainstreet;n387850 zei:
Welkom op het forum:-D Mocht eens willen experimenteren met dap of rotary en verschillende producten dan ben je van harte welkom in Den Haag/Zoetermeer. Grtzz Jim
Jim, dat zal ik zeker onthouden! Top!