Heb 6 weken geleden Nanolex Ultra aangebracht. Het aanbrengen en met name uitpoetsen gaat een stuk aangenamer dan de premium variant en vermoedelijk ook versus cquartz. Als je het mij vraagt is de nanolex ultra minder stroef uit te poetsen en merk je ook daarna dat de lak gladder is met de nanolex ultra dan bijv de pb nano coating die ik ook had aangebracht. De cquartz is ook wat stroever (heb ik op het dak aangebracht).
Ik ben er vooral aan begonnen omdat ik de duurzaamheid van de beading van de waxen nogal tegen vond vallen en van de nanolex (ultra) zou het "abperleffekt" ook zeer goed zijn. Na het aanbrengen was ik iig heel enthousiast over de glans die heft gaf (in combinatie met het vooraf polijsten met de Flex Excenter) en na de regen ook van de beading. Zoals ik het kende van de nanolex ultra voor de ruiten.
Maar ik moet zeggen dat je niet moet verwachten dat dit effect net zo goed blijft als van de ruiten. Na het vandaag weer wassen (4e keer) van de auto komt de sheeting en beading weer terug maar zelfs hiermee niet helemaal zoals het in het begin was en ook niet zoals de ramen, die blijven gaan met de nanolex ultra. Dus voor de beading zie ik die 18 maanden niet als haalbaar, dan zul je toch iig minimaal ook om de paar wasbeurten de (niet goedkope) nanolex reactivating shampoo moeten gebruiken.
En voor het overige, altijd moeilijk te zeggen hoeveel meer vuilafstotend, makkelijker het is om de auto weer glanzend schoon te krijgen.
Maar ik ben er toch erg weg van, vooral omdat naar mening mijn auto nog niet eerder zo'n mooie glans heeft gehad die nu vast ook lang behouden gaat blijven.
Mijn bedoeling was om niet te snel ook weer aan de quickdetailers te beginnen maar kon het vandaag niet laten toch de autofinesse finale te gebruiken.
)
Ik heb overigens na het polijsten de lak nabehandeld met eraser en daarna nog de nanolex lak reiniger gebruikt voor de zekerheid. Daarna met een make-up pad de nanolex aangebracht. Had wel het achteraf het idee dat ik iets meer had mogen gebruiken omdat er niet veel van een lichte waas was, daarom de motorkap nog een keer nagedaan. Evengoed nog steeds maar een half flesje van 50ml gebruikt. Dus wel belangrijk eerst even te experimenteren hoeveel je het beste kunt begrijpen dat er wel een duidelijke waas komt na een paar minuten, want het kan dus ook te dun