• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met nanolex

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Heeft iemand ervaring met "nanolex lakprotectie" deze zou tot 18maanden je lak beschermenrofl

-Verminderd het aantrekken van vuil, maakt het reinigen eenvoudiger
-Duurzame lakbescherming
-Veilig in wasstraten
-100% UV-bescherming
-Brengt oude kleur en glans terug
-Minder vaak reinigen, besparing op onderhoudsprodukten, water en tijd
-Insecten en volgelpoep zijn niet langer een directe bedreiging voor de lak

[mod]Graag geen commerciële links plaatsen[/mod]

Ik heb er op Detailingworld al wel een en ander over gelezen.
Wellicht dat er hier forumleden zijn die er wat mee geëxperimenteerd hebben, maar zover ik weet
is het een goede sealant. Kweenie of ik gelijk een vergelijking kan trekken met C-Quartz.

Ja ervaring mee(voornamelijk nautisch dat wel). Mooi spul. Maar denk a.j.b. niet dat je niets hoeft te doen om het te onderhouden, zie het als een middel dat schoon/proper houden vergemakkelijkt, niets meer.
Gister nog een Mercedes B met zo'n laag onderhouden, toch de hele voorkant met Autoglym Intensive Tar Remover gedaan om de "road kill" er af te krijgen.

Gio zei:
Ja ervaring mee(voornamelijk nautisch dat wel). Mooi spul. Maar denk a.j.b. niet dat je niets hoeft te doen om het te onderhouden, zie het als een middel dat schoon/proper houden vergemakkelijkt, niets meer.
Gister nog een Mercedes B met zo'n laag onderhouden, toch de hele voorkant met Autoglym Intensive Tar Remover gedaan om de "road kill" er af te krijgen.

Mijn vraag is of je alle voorgaande stappen moet behandelen met het zelfde merk of kan je dit toevoegen bv. na het 5 stappen plan van Meguair's ?

Ik gebruik altijd van alles en nog wat door elkaar, soms vanwege het weer, soms omdat ik zin heb. Belangrijk is om de stap goed af te maken dan maakt het volgende product niet uit.
Dus na het polijsten Raffini Spruzzo of Final Inspection of Eraser of IPA oid, maar pas dan je sealant, wax of nano, moet het goed komen :-*

Heb 6 weken geleden Nanolex Ultra aangebracht. Het aanbrengen en met name uitpoetsen gaat een stuk aangenamer dan de premium variant en vermoedelijk ook versus cquartz. Als je het mij vraagt is de nanolex ultra minder stroef uit te poetsen en merk je ook daarna dat de lak gladder is met de nanolex ultra dan bijv de pb nano coating die ik ook had aangebracht. De cquartz is ook wat stroever (heb ik op het dak aangebracht).
Ik ben er vooral aan begonnen omdat ik de duurzaamheid van de beading van de waxen nogal tegen vond vallen en van de nanolex (ultra) zou het "abperleffekt" ook zeer goed zijn. Na het aanbrengen was ik iig heel enthousiast over de glans die heft gaf (in combinatie met het vooraf polijsten met de Flex Excenter) en na de regen ook van de beading. Zoals ik het kende van de nanolex ultra voor de ruiten.:)
Maar ik moet zeggen dat je niet moet verwachten dat dit effect net zo goed blijft als van de ruiten. Na het vandaag weer wassen (4e keer) van de auto komt de sheeting en beading weer terug maar zelfs hiermee niet helemaal zoals het in het begin was en ook niet zoals de ramen, die blijven gaan met de nanolex ultra. Dus voor de beading zie ik die 18 maanden niet als haalbaar, dan zul je toch iig minimaal ook om de paar wasbeurten de (niet goedkope) nanolex reactivating shampoo moeten gebruiken.
En voor het overige, altijd moeilijk te zeggen hoeveel meer vuilafstotend, makkelijker het is om de auto weer glanzend schoon te krijgen.
Maar ik ben er toch erg weg van, vooral omdat naar mening mijn auto nog niet eerder zo'n mooie glans heeft gehad die nu vast ook lang behouden gaat blijven.
Mijn bedoeling was om niet te snel ook weer aan de quickdetailers te beginnen maar kon het vandaag niet laten toch de autofinesse finale te gebruiken. :o)

Ik heb overigens na het polijsten de lak nabehandeld met eraser en daarna nog de nanolex lak reiniger gebruikt voor de zekerheid. Daarna met een make-up pad de nanolex aangebracht. Had wel het achteraf het idee dat ik iets meer had mogen gebruiken omdat er niet veel van een lichte waas was, daarom de motorkap nog een keer nagedaan. Evengoed nog steeds maar een half flesje van 50ml gebruikt. Dus wel belangrijk eerst even te experimenteren hoeveel je het beste kunt begrijpen dat er wel een duidelijke waas komt na een paar minuten, want het kan dus ook te dun ;-)

Eerst met microvezeldoek en daarna nog met microsuede. Misschien toen te lang laten curen, ik meen een half uur? Maar ik zal het nog eens een deel aanbrengen met cquartz ipv pb nano coating, als ik weer gepolijst heb, voor de vergelijking. Ben nu ook wel benieuwd naar de duurzaamheid vd cquartz versus de nanolex.

Het is toch echt "normaal" dat C-quartz bij het afnemen een beetje sticky is vergeleken met een gewone wax/sealant.