• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring mothers top coat?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Hi iedereen,

Ik ben dit product gekruist toen ik in de webwinkel lag te kijken. Heeft iemand hier al ervaring met dit product als topper voor een willekeurige wax?

Voegt het echt iets toe of is dit wat oudbollig?

Grtz
Stephan

Ik zou gewoon een goede wax naar keuze uitzoeken en daar 2 laagjes van aanbrengen.
Topcoat zal heus niet slecht zijn maar wat is het doel/meerwaarde?

Je hebt het dan over de Mothers_Wax Reflections_Advanced_Top_Coat 473ml...?

Eerlijk gezegd ken ik het product niet en wanneer ik de beschrijving lees, vind ik het maar een apart gebeuren.

In de reviews heeft iemand de Collinite 915 wax gebruikt met daaronder een glaze en na toevoeging van deze Top Coat werd het allemaal nog vééél beter. ''Werkelijk een topresultaat: diepe, bolle glans en vette "wetlook" met een uitstekend hydrofoob afparelings-effect. Prachtig, een regelrechte aanrader!

''Zorgt voor een superspiegelend effect, zeker op zwarte lak. Mijn Passat was al gepoetst met Black-hole, Ex-P en Natty's. En de laatste keer met de middelen van Wolfgang. Het bijna niet te geloven dat het dan nog dieper kan glanzen, maar dat gebeurt echt. Superspul! Poetst ook heel makkelijk uit.''

Als ik het zo allemaal lees, moet ik het meteen in huis halen want het is wonderspul? Nogmaals, ik ken het persoonlijk niet, maar blijkbaar halen mensen ''glans uit een potje'' die nergens mee te vergelijken is.

Sterker nog, een review vermeld dat het door CC is geadviseerd als extra waslaag.

• Leuk
Reacties: Stephan
Het is daarom dat ik er zo over twijfel ;). Je vindt ook nog reviews van Dwayne (een goede detailer) die zweert bij deze combo (boven allerlei boutique waxen). Goede waxen genoeg, zou graag een topper hebben voor de paar % :cool:

Wonderspul geloof ik niet in, wel in een licht effect. En ook omdat Dennis, Tim en co deze aanraden geloofk ik er wel in.

• Leuk
Reacties: Altos
@Quantoxx jij herhaalt in meerdere topic's het gezegde "glans komt niet uit een potje" maar ik lees het toch net wat anders.
80/90% van de glans zit in de voorbereiding van lakwerk middels de bij ons allen bekende middelen voor een superstrak resultaat.
Vergeet daarbij dus niet dat de laatste 10/20% dus wel degelijk uit een potje kan komen!

Ik zie een duidelijk verschil op mijn broertjes Skoda Citigo in rode unilak (met blanke lak) waar we op de hele auto PNS hebben zitten en alleen op de motorkap Supernatural 2.0 omdat er een krasje zat en het een leuke test vonden bij her-aanbrengen van een bescherming.
De glans is wel degelijk warmer, ronder en dieper, de PNS reflecteert meer en lijkt "kouder"(naar mijn idee).

Dit spul (mothers) ken ik niet en misschien werkt het idd super zoals boven aangegeven maar wilde dit toch even aangeven mbt algemene uitspraken die je doet.

Goh, volgens mij is Mothers zowat hetzelfde als Megs. Maar het wil niet zeggen dat iets onbekend altijd slecht is. Heb ooit op aanraden van CC de FX liquid wax van Mothers gekocht, puur voor tussendoor. Nu het resultaat was beter dan met een paar duurdere waxen die ik had.

Ik vroeg me gewoon af of dit nog iets extra zou geven op een mooi gepolijste lak...

Hier 2 foto's van de Liquidwax op een mooi gepolijst lakdeel. (Mett; flakes + diepe glans) vond ik.. Zelfs mijn vriendin gaf commentaar, man hij blinkt ! Daarom doen we het :cool:

11069657_10153339047838010_3998457057654987123_n.webp

12548949_10153927872533010_7824245719798885575_n.webp

• Leuk
Voor 18j oud te zijn, ziet hij er nog goed uit. Wel schades die niet meer weggaan... maarja, wat wil je op 18j tijd. :-D. Is volgens de nieuwe kleuren van VW Mica-Grün. Zoek maar eens, heb ooit een pas gespoten a7 erin gezien manmanman...:kissing_heart:

• Leuk
@Quantoxx jij herhaalt in meerdere topic's het gezegde "glans komt niet uit een potje" maar ik lees het toch net wat anders.
80/90% van de glans zit in de voorbereiding van lakwerk middels de bij ons allen bekende middelen voor een superstrak resultaat.
Vergeet daarbij dus niet dat de laatste 10/20% dus wel degelijk uit een potje kan komen!

Ik snap je punt. Echter blijf ik erbij dat als zo´n hoog percentage verantwoordelijk is voor glans, dat het resterende niet een enorme invloed heeft die maakt of breekt. Uiteraard begrijp ik dat er wat verschil kan zijn.

Zo heb ik een tijd geleden mijn auto in 2 lagen Collinite 845 gehad en ging toen een panelpotje ´´Purple Haze´´ (Non-pro) proberen op 1 paneel. De kleur leek misschien wat donkerder bij de Purple Haze, maar dit idee leek te worden versterkt door de scherpe/koudere glans van de Collinite.

Zo vroeg ik mij ook af of de review m.b.t. de .915 wel reëel was. Deze wax staat, zo lees ik, bekend om zijn warme glans en kleur door de carnauba-olie en dergelijke, maar toch zou de Top Coat dit nog vééél meer versterken en de eigenschappen verbeteren.

Greetz

EDIT - Aankomende zomer wil ik graag wél een wax proberen met een hoog carnauba-gehalte. Ik heb tot op heden veelal de Collinite 845 en 476s gebruikt, en de Purple Haze die ik niet zo denderend vond, en wil wel eens een wax die misschien een korte standtijd kan hebben, maar wel een warmere glans.

Misschien val ik dan eens keihard met mijn neus in de boter, of niet. :P

Laatst bewerkt:
@Quantoxx je zal het in dat geval zelf ervaren idd, kan je zelf kijken of je het iets vind of niet.
Ik denk juist dat die laatste 10% de meeste hier tot het uitproberen van vele soorten en merken waxen uitdaagt.

Heeft iemand een idee voor een ''vette'' zomerwax? Ik wilde ooit eens de 915 proberen, maar blijkbaar kan deze nog beter gemaakt worden door een Top Coat. Is er ook een wax die veel warmte geeft/rijk aan oliën, denk ik dan? Beetje een showwax idee, of is deze er na een paar dagen al weer af ofso?

@Tim wat zou jij doen want momenteel kosten ze bijna evenveel. (in gedachte dat ik ik wel al wat waxen heb).

Zou ik voor de topcoat of de Eeuwige klassieker de m16 gaan?

Grtz

Heeft iemand een idee voor een ''vette'' zomerwax? Ik wilde ooit eens de 915 proberen, maar blijkbaar kan deze nog beter gemaakt worden door een Top Coat. Is er ook een wax die veel warmte geeft/rijk aan oliën, denk ik dan? Beetje een showwax idee, of is deze er na een paar dagen al weer af ofso?
Ik geloof er trouwens helemaal niks van dat 915 er beter van zou worden door Top Coat.
915 is echt een super wax en heeft niks extra's nodig imho hooguit een 2e laagje indien gewenst.

@Ric325i - Nou, dat was ook mijn idee, ondanks ik de 915 zelf nog niet heb ervaren. Maar als je dus als onbekende van het product gaat kijken naar de reviews enzo, schijnt het een idioot-mooi spul te zijn. Dan denk je al snel dat het een beetje over het paard getild wordt, maar al snel zie je dan enigszins bevestigingen hiervan.

Ik weet het niet... :p

Greetz

@Zluytr - Shit, zijn we op de Clinic de 915 vergeten.... :S