• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen Gyeon Leather coat

Eamane

Detailing rookie
1 mei 2012
112
0
Ik kom deze net tegen op de carclean website, maar zie er nog geen reacties bijstaan. Vandaar dat ik erg benieuwd ben of er iemand is die hier al eens mee gewerkt heeft.
Tot nu toe gebruik ik PB Natural look, maar dat vind ik op plaatsen met veel wrijving (instap) niet erg duurzaam. Wordt wat vlekkerig, ondanks dat ik het goed uitwrijf. Dus de NL houd ik lekker voor het dashboard/kunststof :)
Ook vroeg ik mij af, gezien er staat dat het niet vettig is, of het geschikt is voor op een lederen stuur?

Ook heb ik een vraag over het reinigen. Oa bij bovenstaant product staat dat het leer eerst goed voorbehandeld moet worden met een reiniger (logisch..). Nou vraag ik mij af... Is het écht noodzakelijk om een aparte leerreiniger te kopen, of is een APC (naar mijn mening een vrij sterke reiniger) daar ook prima geschikt voor? Het lijkt mij wat dubbelop, maar misschien dat ik te simpel denk... Vandaar dat ik het vraag.
Ik ben mij bewust dat APC vrij 'aggressief' en wellicht uitdrogend is. Maar als je daarna een goede voeding/bescherming (Gyeon leather coat?) gebruikt moet dat toch niet uitmaken?

Ik hoop dat jullie mij enigzins op weg kunnen helpen :). Dan kan ik weer even een bestelling eruitgooien. Overigens is mijn interieur half leer; de zitting en rugleuning zelf zijn van stof.

Ik gebruik het sinds Januari ook op de lederen Recaro's. Beschermen en water af stoten doet het enorm goed, maar de voedende werking is mij (nog) niet opgevallen.

Ik heb leather coat ook op m'n interieur... Water blijft er gewoon op liggen! Of het voed zal ik niet weten... Mijn auto is een maand oud dus t leer is nog in top staat!

ik zal persoonlijk bij leer toch een reiniger gebruiken die er voor gemaakt is... Heb op mijn oude auto het ook met APC geprobeerd... Leek ook goed tw reinigen.,, maar toen ik er daarna overheen ging meer de cleaner van mothers en de leer borstel van cc... Is toch even andere koek... Niet normaal wat er nog uit kwam!

Dank jullie wel!
Ik ga er gelijk nog even op door dan;
(ja ik ben n noob op t gebied van leer. Weet niet eens 100% zeker of het wel 'echt' leer is ;))
Er staan een hoop cleaners op de site. Maar ook een aantal cleaner/conditioner in 1. Gezien jullie reacties over het voeden van die leather coat lijkt dit dan een goede oplossing (hoef ik iet 2 losse producten nog bij te kopen). Maar hebben jullie daar een mening over?

Ik heb alleen ervaring met de leerset van Mothers en die is me erg goed bevallen. Daarnaast weet ik dat er hier op het forum meerdere positieve reacties zijn geweest over die producten. Je bent dan waarschijnlijk wel iets meer kwijt dan wanneer je voor een twee-in-één product gaat, dus die afweging moet je maken. En natuurlijk even uitzoeken of het wel echt leer is ;)

Mothers is een topper... Bij cc verkopen ze een set met borstel en doeken ben je meteen klaar! ik hou ook niet van een overdreven leer geur... Hou je daar wel van kan je gliptone overwegen

Ik denk het wel hoor, echt leer. Maar weet niet hoe ik dat 100% kan uitsluiten ;).
Leergeur houd ik absoluut niet van! Houd eigenlijk niet eens van leer, maarja, het zit nou eenmaal in de auto en hoort erbij. Gelukkig dus half leer, dat scheelt veel ;)
Die set heb ik gezien inderdaad. Een borstel en doeken heb ik echter wel, dus dan is de set weer relatief duur :)

Eamane;n425663 zei:
Er staan een hoop cleaners op de site. Maar ook een aantal cleaner/conditioner in 1. Gezien jullie reacties over het voeden van die leather coat lijkt dit dan een goede oplossing (hoef ik iet 2 losse producten nog bij te kopen). Maar hebben jullie daar een mening over?

Ja, dat mij dat door Tim is afgeraden. De leather coat zou op een gereinigde ondergrond moeten worden aangebracht en er zou geen conditioner onder de coating mogen zitten.

LeatherCoat is kennelijk vooral bedoeld voor gelakt leder
Voordat ik dat wist heb ik het op "open" leder gebruikt en dan trekt het er licht in
In dat geval had het op nieuw leder een effect alsof je voeding gebruikt, maar dat is het niet
Beetje donkerder kleur en verder vuil en water afstotend

Al met al is het wel enorm goed in water afstoten vergeleken met andere producten

Jansen : als ik de Gliptone conditioner of Swissvax leather milk aanbracht dan werd het leer lekker donker. Nu ik het heb gereinigd en de leather coat heb aangebracht is het veel minder donker.

Juffer1 Oké, duidelijk. Dat effect heb ik namelijk niet gehad bij de conditioner van Mothers. Daarvan werd het leer alleen wat stroever en ging het anders ruiken.

Dank voor jullie reacties!

even samenvattend, is het geschikt als volledige verzorging van het leer? Omdat het wat tegenstrijding klinkt: je mag er geen conditioner onder doen, maar zelf voedt het niet of niet goed ;-).

Ik ga de gok maar eens wagen!