• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen Laagdiktemeter Trotec BB20

HD75

Detailing rookie
31 jul 2019
3
15
Heeft er iemand hier ervaring met lakdiktemeter BB20 van Trotec. Ik wil eigenlijk wel een lakdiktemeter hebben, enerzijds om de dunnere plekken te bepalen en anderzijds om te bepalen hoeveel ik er nu afpolijst bij een poetsbeurt.

Ik gebruik de DAP900plus en polijst met een oranje cutting pad van monello in combinatie met monello Raffini Mezzo gevolgd door Finale (icm een groene heavy polish pad van monello).

Heeft iemand een idee hoeveel micron je wegpolijst (ongeveer)?
 
Zie de antwoorden in groen @HD75

Heeft er iemand hier ervaring met lakdiktemeter BB20 van Trotec. Ja

Ik wil eigenlijk wel een lakdiktemeter hebben, enerzijds om de dunnere plekken te bepalen en anderzijds om te bepalen hoeveel ik er nu afpolijst bij een poetsbeurt. Kopen dan?, of kijk ff naar de Etari van CarClean. Waar twijfel je over?

Ik gebruik de DAP900plus en polijst met een oranje cutting pad van monello in combinatie met monello Raffini Mezzo gevolgd door Finale (icm een groene heavy polish pad van monello).
Heeft iemand een idee hoeveel micron je wegpolijst (ongeveer)? Meten is weten, gokken is dokken”. Afhankelijk van aantal hits, druk die je uitoefent etc etc. Daar kun je geen zinnig woord van zeggen, tenzij je voor en na de testspot gaat meten.
 
@Marcel1973 wat is dan je ervaring met die BB20. Werkt t goed? Accuraat naar jou idee?

Twijfelen doe ik niet, ik zie de toegevoegde waarde wel. Juist vanwege je laatste opmerking, meten voor en na.
Zag idd ook de etari, helaas niet voorradig en ook weer 4 tientjes duurder dan de bb20.

Bedankt voor de antwoorden!
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ja hoor meer dan tevreden. Overigens meet het totale dikte en niet per laag, maar voor mijn gebruik is dat voldoende.
Kijk ook ff naar de topics van @Istnogferarie hierboven. Daar vind je diverse ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Ik mijn zoektocht naar een lakdikte meter kwam ik dit linkje tegen.
Zou graag wat meer keuze hebben. Ik neig toch wel erg naar deze trotec.

als iemand een goed/beter alternatief weet hoor ik dit graag.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook de Trotec in bezit, maar nog slechts op 2 auto's gebruikt. Valt niet zo veel te zeggen over het gebruik. Ding doet gewoon wat het moet doen.
Gewoon een kwalitatief goede laagdiktemeter voor een schappelijke prijs.

131002_WhatsApp_Image_2020-07-27_at_19.55.42.jpeg