• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen Meguiar's Soft Buff 2.0 Pads 7"

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo,

Wat zijn jullie ervaringen met de Meguiar's Soft Buff 2.0 Pads 7"?

Ik zou deze ook eens graag willen uitproberen op mijn DAP900...

De pads zijn bruikbaar op een 6" backingplate, ze steken dus een beetje uit op de backingplate..

Grtz NICO

Zijn prima pads, alleen dus 7" en veel duurder dan Monello pads (27 euro vs. 15 euro...., voor de prijs van 1 Meg's pad kun je dus bijan 2 monello pads kopen van 6,5" 8o ). Ik zou het lekker houden op 5,5"monello pads. Het deel wat uitsteekt van een 7"pad doet niets omdat de plate niet zo ver komt.

Bedankt voor de info Stimpy.
Ik denk mij volgende maand wel een Flex 3401 VRG aan te schaffen.
Volgens mij heeft deze een grotere backingplate.

Waarom een Flex 3401 VRG?

Bij deze machine kun je geen kleinere backingplates monteren om bij voorbeeld spot buff pads te gebruiken. Zou je dus een 2de machine ernaast moeten hebben.

Je hebt de DAP900, daar kun je ze wel plaatsen met een 4 inch backingplate.

Edit: is wel mogelijk om er een kleinere backingplate op te plaatsen.

http://www.autopiaforums.com/forums/detailing-product-reviews/37923-product-review-lake-countrys-new-lc-3401-backing-plate-system.html

Al ziet het er wel link uit...

Klopt, de backingplate van de Flex is 140mm en dat is net iets meer dan 5,5 inch. Dus dan heb je de 6 inch Monello Kompressors nodig of de 6,5 inch CCS pads.

Ziet er inderdaad wel link uit met die 4 inch pads, maar die kan hij dan standaard op zijn Dap900 laten zitten.

Wel zo makkelijk om er een 2de machine bij te hebben.

Ik heb zelf de DAP500, uitgevoerd met een 4 inch backingplate en een DAP900 met de 125mm backingplate.

Wisselen duurt mij te lang... ben nogal lui aangelegd enne, tijd = geld :o)

NHke zei:
Ik denk mij volgende maand wel een Flex 3401 VRG aan te schaffen.

Kleine tip: ik heb ook een dag met deze machine mogen werken. Ervaring is dat het een fijn apparaat is maar ik werd gek van het geluid wat dat ding produceerde. Weeg dat af in je uiteindelijke besluit NHke.

BlackPassat zei:
Kleine tip: ik heb ook een dag met deze machine mogen werken. Ervaring is dat het een fijn apparaat is maar ik werd gek van het geluid wat dat ding produceerde. Weeg dat af in je uiteindelijke besluit NHke.

Hmmm , hij maakt idd wel veel geluid :auw

Ik heb hem overlaatst wel al eens in mijn handen gehad, maar niet met gewerkt ofzo..

Denk dat ik de DAP900 nog even bij hou, en misschien binnen een dikke maand voor de DAP900 V2 ga :)