• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met Bouncers - Sherbet Fizz

weemanneke

Detailing trainee
10 aug 2013
22
22
Hallo beste forumleden!

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe wax voor mijn nieuwe auto.
Ik heb wel een panel potje van Dodo Juice Light Fantastic, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over.
Nu kwam ik bij de Bouncers Sherbet Fizz uit, maar ik weet niet of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben en deze graag zouden willen delen?

Misschien is er een andere wax aan te raden die ook een beetje rond die prijsklasse zit? Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi als er een mooie wetlook overheen zit.

De wax gaat gebruikt worden op de volgende auto (Audi Coupe):
IMAG1231_zps9871f52c.webp

Waarom ben je niet tevreden over de Light Fantastic dan? Vind je hem moeilijk aan te brengen, of de standtijd te kort? Want met die informatie kan je bepaalde waxen die dezelfde eigenschappen hebben al overslaan.

Mooie wetlook? gebruik een wax of sealant met carnauba. (collinite, ...) De echte glans haal je voor 90% met de voorbereiding. Heb je al eens geprobeerd om voor je wax een glaze aan te brengen?
White Diamond van Poorboys World bijvoorbeeld.

Mijn excuses, ik had wat duidelijker moeten zijn en wat meer informatie moeten geven.

Light Fantastic is zeker makkelijk aan te brengen, maar ik vind de beading en standtijd niet echt wat ik er van verwacht had. Deze wax heb ik namelijk ook bij mijn vaders auto gebruikt na het kleien en gebruiken van White Diamond, maar ook daar vond ik de standtijd echt tegenvallen t.o.v. de Purple Haze Pro die ik voor mijn vorige auto had. Purple Haze Pro heeft een mooiere beading en blijft ook zeer zeker langer zitten. Nu weet ik wel dat de Pro altijd wat duurzamer is, maar Light Fantastic vind ik wat dat betreft wel tegenvallen.

Ik hoop in ieder geval dat ik nu wat meer informatie gegeven heb :)

Misschien kun jij je verwachting aanpassen. Purple Haze Pro is een hybride wax en Light Fantastic niet. Op basis hiervan zou je misschien meer kunnen zoeken richting hybride waxen. Een aantal hybride waxen: Monello Ibrido, Dodo Juice Hybrid, Rainforest Rub Golden Dodo Edition, Collinite 476S en vast nog een paar die ik vergeten ben..

Dat is denk ik ook de beste oplossing, ik heb geen ervaring met de Collinite, maar ik weet wel dat een hybride wax een langere standtijd zal hebben. Light Fantastic met Purple Haze Pro vergelijken is dus een beetje appels met peren vergelijken ;) .

Ik heb de Ibrido ondertussen in huis, maar ik heb nog geen tijd gehad hem te proberen, maar dan schijnt een hele goede te zijn, en ik denk dat veel mensen je die ook zullen aanraden voor een combinatie van mooie beading en lange standtijd. Overigens kan je de Purple Haze Pro of Blue Velvet Pro ook gewoon op een zilveren auto gebruiken hoor, dus als je die nog hebt liggen kan je dat ook gebruiken.

Geen ervaring met Sherbet Fizz, maar wel met satsuma rock, Vanilla Iice, en Salute the fruit.

Allemaal topwaxen met een goede standtijd (momenteel vanilla Ice op mijn metalic zwarte focus, staat altijd buiten, en zit er op sinds 15 februari, dus dat zit zeker goed)

Eerlijk gezegd zijn er in deze prijsklasse niet echt meer "slechte" waxen, en is hen puur afhankelijk van wat je wil...

Sherbet fizz zou ongeveer het zelfde zijn als Salute Thee Fruit, maar dan wat minder wetlook en meer reflecties... flake-pop is alvast zeer erg goed dus als dat je ding is kan je niet missen.

Salute de fruit ging bij mij toch een goede 3 maanden mee vorige zomer, voordat het weer begon te kriebelen en ik er weer wat anders op wilde.

Wel raad ik aan om de wax echt ZEER dun aan te brengen, anders wordt het afnemen een ramp... Beetje appart om mee te werken, en in mijn geval vond ik het het beste (lees: dunst) gaan met een MF aplicator. 1 Maal vegen in de pot was al voldoende voor de hele deur, en eens je pad wat voller raakt kan je na de halve wagen met 1 veeg makkelijk de gehele motorkap doen.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes,
robin.

Thnx voor alle reacties tot zover! Over de Ibrido heb ik inderdaad al de nodige goede verhalen gehoord!
Het hoeft voor mij niet perse een Hybrid Wax te zijn, maar het eindresultaat (mede door de voorbereiding uiteraard) moet wel een mooie wetlook zijn waarbij een goede flake pop is en er een goede/mooie beading op zit.
Ik weet niet hoe dat bijvoorbeeld bij Auto Finesse is, maar ik ben gewoon op zoek naar een leuke wax om mijn collectie mee uit te breiden en verdere ervaringen op te doen.

Hallo weemanneke, :)

weemanneke;n393168 zei:
Thnx voor alle reacties tot zover! Over de Ibrido heb ik inderdaad al de nodige goede verhalen gehoord!
Het hoeft voor mij niet perse een Hybrid Wax te zijn, maar het eindresultaat (mede door de voorbereiding uiteraard) moet wel een mooie wetlook zijn waarbij een goede flake pop is.....
Je zegt het zelf al: Goed voorbereiden dus voor die flake pop en wetlook. Wassen, kleien, cleanen/polijsten, en dan wellicht een mooie glaze erop. White Diamond, Black Hole. Zoals al eerder vermeld: 90% van je resultaat komt hiervandaan. Als je met deze voorbereidende stappen niet de mooie wetlook krijgt die je wilt hebben, dan gaat de wax erop helaas ook echt niet helpen om dat voor elkaar te krijgen.
en er een goede/mooie beading op zit.
Dat kan, Light Fantastic is eigenlijk een prima wax voor goede beading. Natty's bijvoorbeeld ook, ruikt ook heerlijk. Wil je iets duurzamer: Collinite 476 of 845 of 915 geven ook prima beading. Een leukere ervaring heb je dan met bijv. de Pro waxen van Dodo Juice. Of Ibrido, ook een goede wax. Autofinesse maakt ook mooie waxen, over Spirit lees ik alleen maar goede dingen. Gelukkig is er genoeg keuze in het CC assortiment :jippie

Ik wou inderdaad toevoegen dat ik zie dat je niet gecleaned hebt. Ik denk dat je standtijd misschien ook beperkt wordt doordat de wax door de troep die nog in de lak zit gewoon minder goed hecht. Heb zelf collinite 915, pas gedaan dus over standtijd nog weinig te zeggen als het om persoonlijke ervaring gaat. Maar Collinite staat bekend om zijn goede standtijden.
Let wel als je een hybride wax neemt (dat is de Collinitie 915 niet) dat je er een neemt zonder cleaners. Anders blijft je glaze niet meer zitten bij het aanbrengen van die wax

Dat geldt niet alleen voor hybride waxen hoor, "gewone" waxen of sealants zijn er ook met cleaners. Verder denk ik dat wat betreft de wetlook en de flake pop je ook rekening moet houden met je lak, ik vind dat dit op een zilveren auto toch iets minder sterk naar voren komt dan bijvoorbeeld op zwart. En de flake pop is ook simpelweg afhankelijk van de hoeveelheid flakes die er in je lak zitten.

Overigens, de mooiste wetlook en flake pop die ik heb behaald heb ik met Gyeon Mohs gekregen, maar dat is wel een heel ander product dan een wax.