• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met een extractor

https://www.youtube.com/watch?v=yM9cUdcYBb0&feature=related

hier zie je aardig hoe het werkt zon extractie
 
Ik denk dat je beter even verder spaart en voor een extractor gaat. Je kan mss je APC-oplossing wat verder in de bekleding spuiten, maar daar blijft het dan ook bij.
 
Drie keer raden wat ik vandaag heb gekocht...:D

Dus als je even wacht kan ik je vertellen hoe het werkt. Zal morgen wel ff een tapijtje doen.

Heb alleen geen tapijt/meubel shampoo kunnen kopen, maar APC zal ook wel werken toch?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Hij lijkt klein op de foto, maar het is een behoorlijk apparaat IRL. :)


BTW: da's niet mijn behang hoor...:d
 
Sven S8 zei:
Drie keer raden wat ik vandaag heb gekocht...:D

Dus als je even wacht kan ik je vertellen hoe het werkt. Zal morgen wel ff een tapijtje doen.

Heb alleen geen tapijt/meubel shampoo kunnen kopen, maar APC zal ook wel werken toch?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Hij lijkt klein op de foto, maar het is een behoorlijk apparaat IRL. :)



BTW: da's niet mijn behang hoor...:d



apc moet je mee opletten niet meer als 1 op 20 mengen anders krijg je een schuimfestijn.

suc6
 
iggy zei:
apc moet je mee opletten niet meer als 1 op 20 mengen anders krijg je een schuimfestijn.

Bedankt voor de tip! Weet niet of ik er vandaag nog aan toe kom, anders haal ik van de week wel een speciale shampoo. Nog tips wat dat betreft?
 
ik heb taski tapi extract 20,- euro 5 liter can
ruikt heerlijk naar appeltjesschampoo:)^

haal je bij de groothandel voor de schoonmaak

verder zou ik niet weten heb een keer met apc gedaan 1 op 10 en schuimen als een jekko8-())
 
Nou....................... De kop is eraf! :party:

Vanmiddag maar 'even' een Oosters tapijt onder handen genomen waar ik al maanden van dacht 'dat moet écht een keer schoongemaakt worden'. Huren van een tapijtreiniger kwam er maar niet van, maar nou heb ik er zelf een...

Het tapijt ligt pal in de loop, dus alles en iedereen die vanuit de tuin of garage komt banjert er overheen. Het ding was dan ook flink smerig...

De extractor gepakt, heet water met een scheut APC erin (bij gebrek aan tapijtshampoo o.i.d.) en aan de gang gegaan! Wie nu een "Mike, it's AMAZING" verhaal verwacht komt bedrogen uit. Het is niet als op die filmpjes waar een smerig tapijt in één vloeiende beweging ineens weer brandschoon lijkt... (gek hè?). De realiteit is anders, je moet (helaas) wel even boenen om een flink vervuild tapijt schoon te krijgen. Maar dan werkt het ook wél goed.

Ik heb er even een zachte boender en de spuitfles APC bijgepakt voor het beste resultaat (het mondstuk heeft een smal borsteltje en een rubber strip aan weerszijden, vandaar dat een extra borstel toch wel handig is). De extractor is wel een ideaal hulpmiddel. Je sproeit makkelijk het reinigingsmiddel op het tapijt en hij zuigt het ook meteen weer op (het meeste dan, kurkdroog is het dan uiteraard nog niet).

Eigenlijk is het ding best wel onmisbaar, want hoe krijg je anders het vuil uit het tapijt of de bekleding? Niet dus... Dat is ook meteen de grootste kracht van zo'n extractor, dat je er echt het vuil mee uit de stof trekt. Het vuile water spreekt boekdelen...

Net als bij andere (poets)klusjes is goed gereedschap het halve werk, maar jij moet het wel doen. Die filmpjes zijn BS, het apparaat maakt het niet schoon, het helpt erbij. En die hulp is wat mij betreft onmisbaar...

Het ding is trouwens ook niet onhandig om gladde stenen vloeren even mee te doen, of na het boenen het restwater op te zuigen.

Tips:

  1. Na het reinigen met shampoo nog een keer hetzelfde doen met alleen heet water. Zo haal je eventuele shampooresten uit het tapijt, wat het vuil worden tegengaat.
  2. Zet een emmer heet water klaar, handig om het mondstuk schoon te maken en houden. Terwijl de machine aanstaat even op de waterspiegel houden is voldoende. (Hij zuigt als een gek, dat merk je pas als je 'm boven zo'n emmer houdt...) :d

Vuil water van één tapijt...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Jeroentje zei:
Even omhooghalen hoor :cool:

Wat is nu een beetje leuke huis/tuin en keuken extractor?

wil hem dan waarschijnlijk toch niet alleen voor de auto gebruiken :-"


Ik heb zojuist de 'LIOYDS nat - en droogzuiger Jazz Extra 2000' bij Neckermann besteld. Schijnt een goed apparaat te zijn voor een schappelijke prijs! ( 130 euro )