• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met Lime Prime Lite

Enkele weken geleden voor het eerst gebruikt. Geen problemen ondervonden.
Verwerkt met een licht vochtige (soft foam) handpad.
Zeer weinig gebruiken (2 kleine drupjes op de pad).
Per deel opbrengen en gelijk afnemen.
Geen waas of iets dergelijks maar een mooie glans.
Afgewerkt voor de duurzaamheid met de Collinite 476s
 
Dit heeft als je het mij vraagt gewoon te maken met de vele oliën in het product Eelco. Niet teveel product gebruiken en de Lime prime mag best op standje 4 verwerkt worden, afbouwend naar 2-3. Naderhand kun je de lak schoonmaken om van die vettige was af te komen met bijvoorbeeld een IPA mengsel of Final Inspection.
 
Screencleaner ==> Glans is absoluut goed hoor, en voelt ook lekker glad aan. Je merkt echt wel dat het iets doet, daar geen klachten over:)^

Xizer ==> Ik heb wel Monello Spruzzo, en ook met de gedachte gespeeld om het te proberen, maar op het eitiket staat: " Verwijdert fillers, glaze, polijstmiddel..... "

Dus toch maar niet gedaan.

Verder echt heel weinig product gebruikt, 2 hele kleine drupjes op een pak m beet 1/4 motorkap en idd verwerkt op stand 4.
Misschien valt het bij mij iets meer op omdat er heel veel TL licht op schijnt, of misschien ben ik iets te kritisch ofzo.

Overigens wel apart om te zien hoeveel verschil er in de "glazes" onderling zit mbt tot aanbrengen en afnemen als je de Meg's step 2, Poorboys Black Hole, en de Lime Prime lite gebruikt.

Zal als ik deze week nog tijd heb ook nog eens ff op een andere lak proberen, misschien gaat dat beter.
 
Als je IPA gebruikt haal je de glaze toch ook weer (gedeeltelijk) weg? Het kan zijn dat een glaze op sommige lakken gewoon niet wil. Ik had het met Wolfgang Prewax op een Honda, lak wou het gewoon niet hebben, verder gegaan met Black Hole... geen problemen.
De WG Pre-wax doet het (tot nu toe) op andere lakken perfect. Heel raar.
 
Dibbuz zei:
Als je IPA gebruikt haal je de glaze toch ook weer (gedeeltelijk) weg?

Daar zijn en de blijven de meningen altijd over verdeeld. De één denkt dat een glaze op de lak ligt, de ander denkt dat een glaze echt in de lakt trekt. Ik behoor tot die laatste catagorie en voor mijn gevoel reinig je met IPA alleen het oppervlakt van de lak, dus niet de oliën die ín de lak getrokken zijn.