• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

€ 440,- bekeuring voor auto wassen

Ik moet de eerste APV nog tegenkomen waarop ze een bon aan een particulier kunnen baseren
Een ondernemer is wat anders, dus ff opletten als je een klus gaat doen bij een ander voor de deur
 
Ik bel helemaal niemand en ga geen eventuele slapende honden wakker maken ;)

Zoals het nu lijkt, gebaseerd op wat ik heb gevonden en gelezen valt het wel mee
dus blijven we lekker wassen.
 
Een bon schrijven aangaande wet bodembescherming bijvoorbeeld is zo gebeurd. Binnen de apv is van alles geregeld en maakt het ook mogelijk om bijvoorbeeld een bon aan een individu uit te schrijven die zich ophoudt in een portiek waar dit niet toegestaan is (ik noem maar iets).
Op artikel 13 van de wet bodembescherming als ik het goed heb, is het mogelijk te bekeuren bijvoorbeeld wanneer aantoonbaar is dat een voertuig bijvoorbeeld die geparkeerd op straat olie lekt.
Er komen dan vloeistoffen op/ in de bodem die schadelijk zijn.
Maar goed, in de apv is ook e.e.a. vastgelegd binnen gemeenten o.a. waar niet meer voor de deur de auto gewassen mag worden. Bijzonder als daar een bekeuring voor geschreven zou worden, want als ik heel eerlijk mag zijn zou ik niet weten binnen welke wetgeving dan geregeld is dat dit strafbaar gesteld is, maar ook niet hoe de strafmaat dan zou zijn.

Probeer alleen een beetje mee te denken....
 
@ Maaike, wat ik gevonden heb heeft inderdaad te maken met autowrakken en reparaties etc op gemeente grond.
 
Het ietwat onzinnige/achterhaalde idee, achter geen auto wassen op straat, zou te maken hebben met olie/vet dat van de auto af kan spoelen met wassen. Andere reden is het hergebruik van water bij wasstraat/wasbox. Overigens heb ik een prima argument als ze mij er op aanspreken: het is volgens de wegenverkeerswet verboden om met een auto met vuile ramen/verlichting/kentekenplaten op de openbare weg te rijden, dus moet ik dat eerst schoon maken voor ik naar de wasbox rij.:D

Overigens soms worden er de meest idiote boetes uitgedeeld. Zo is het mijn broer ooit gebeurd in de gemeente Zoetermeer dat ie een boete kreeg voor lekkage van koelvloeistof, bij een aanrijding waarbij de tegenpartij de schuldige was. Dat een gemeente voor het schoonmaken van het wegdek een rekening neerlegt bij de veroorzaker (of zijn verzekering) vind ik niet zo raar, wel dat men denkt in een dergelijk geval ook een boete op te moeten leggen.
 
Bij ons (op de zaak) aan de overkant zit een vrachtwagen bedrijf.
Zij laten eens in de zoveel tijd de wagens schoonmaken, en dan word er een soort zeil neergelegd.

(ff snel op internet een voorbeeld opgezocht)

Nog een, met filmpje

Zelf zou je zoiets vrij eenvoudig van dat rubber vijverzeil kunnen maken.
afvoerslang eraan met een pompje en deze aansluiten op je riool in huis.
(eventueel met een simpel voorfilter)


Volgens mij kunnen ze je dan helemaal niks maken.

Mvg,
Frank

Mobiele%20spoelplaats%2003.jpg
 
ik kan er wel aan een soort komen

Specificaties:
- 600cm lang, 300cm breed en 10cm hoge opblaasbare randen.
- Voorzien van een elektrische pomp van professionele kwaliteit.
- Deze pompt de randen naar wens snel vol of leeg.
- De folie is van hoge kwaliteit en 0.5mm dik.
- Uitgevoerd in mat zwart.
- Verpakking: opgerold/gevouwen.
- INCLUSIEF een nylon draagzak.
- Reparatie set: Elke mat wordt geleverd inclusief 2 stuks quick fix patch and go reparatie set.
- Gewicht- 13.5Kg.
- Kleur: mat zwart.
nu 699,-

Misschien een groupbuy ??
 
Haha :eek:)

Wat een onzin zo'n ding. Zit er op dit forum überhaupt wel iemand die ooit een boete heeft gehad voor het wassen van zijn eigen auto op straat?
 
geen boete maar wel al 4 keer politie aan de deur
(ze hebben me niet op heterdaad kunnen betrappen tot nu toe )
mijn buurman verraad me steeds
maar ik denk er niet over om hem laten winnen
schaf niks voor hem aan

hij heeft geen enkel last van ik auto was of poets want wij zijn enige in onze blok met oprit
 
En wat wil de politie dan doen?
Zeggen: Foei meneer u mag hier niet uw auto wassen?

Ik zou toch eens een woordje gaan wisselen met die buurman:-&
 
ze zeggen dat ze een boete mogen geven
verwegen milieuvervuiling

heb ik al gedaan met buurman en zins dien heeft die gewoon de ... op mij

maar wat ik al zei

ik ga gewoon door laat hem niet winnen
want het is onze oprit en niet de zijne:grinning:
 
Als je met zulke middelen en ellende je auto moet gaan wassen dan was ik hem wel niet meer. Heb gelukkig weinig last van die ellende en wets voorschrijvingen.

Trieste buren heb je dan, als je gaan aangeven omdat je je auto staat te wassen.
 
Listige met dit soort buren is dat ook weer kan doorslaan naar een spontane kras in je lak ( dader onbekend verhaal ) ..... helaas moet het soms zo moeizaam lopen :(
Maar als eens een goede discussie gevoerd dan, gewoon netjes met koffie en taart ( dus geen gebalde vuisten want werkt tegen je ) ?
Wat ik er van heb geleerd in al die jaren is dat het nl voorrtvloeit uit een oude wond en niet direct gekoppeld is aan je wasacties
Goede buur is beter dan een verre vriend, wellicht kan je overtuigen op 1 of andere manier; kan je weer gewoon slapen zonder kopzorgen
 
Biedt aan om ook zijn auto eens te doen :D

Serieus, beetje kinderachtig wel maar kan mij vinden in wat mk-us benoemd. Jij zal niet de directe aanleiding zijn van het verhaal. Maar ook dit is een hoop speculatie, als je het wilt weten; vraag het je buurman. ;)
 
ik heb het naar de eerste keer netjes gehouden

gewoon aangebeld
gevraagd als ik even mag binnen komen om te praten
en gewoon netjes gevraagd als zij mij hadden aangegeven
zijden nee dus ben ik weer weg gegaan

2de keer toen politie kwam
heb ik hun gevraagd wie dat was want zij ik wil tegen die persoon aangifte doen
zijden ze de huisnummer
ik weer naar die buren
alles uit gelegd
en tegemoet komen voor elke week hun auto wassen

zij mijn buurman ineens op donderen ..... ...... .....

dus ja
dan maar beter een verre vriend
dan een goede buur
 
Wel treurig....

Is wel bijzonder dat je het vuil wat er op straat op gekomen is, er niet op straat weer af mag halen.