• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

€ 440,- bekeuring voor auto wassen

@kcc
Als het jou oprit is dan kun je toch zelf in het straatwerk een oplossing maken? bv grond zeil onder je straat werk en drainage op een put?
Dan ben je van het gezeur af.

Maar zijn niet veel middelen tegenwoordig biologisch afbreekbaar :weetniet
Dan is de schade aan milieu kleiner dan de rubber en andere resten van een auto die op het wegdek liggen
 
Biologisch afbreekbaar : Dacht ik ook al ja

Het is wel onze oprit maar op gemeente grond helaas
 
Denk dat je buur een rare kronkel in zijn hersenpan heeft...
Je hebt heel netjes gehandeld en dan ineens opdonderen??
En jij dan nog zijn auto wassen? ja met zoutzuur..!

Mensen zijn zo gek als een deur en ik walg daar echt van dat aso gedrag in Nederland.

Ik zou alles eraan doen om er geen zaak van te maken en als jij je auto dan "LEGAAL" wast even zwaaien en zeggen je hoeft niet te bellen meer hoor!!
Maar ja, gaat van kwaad tot erger met alle ellende van dien :(

Bel anders zelf even de politie op als je het voor elkaar hebt en leg de situatie uit dat de buren gemeentelijke politie instanties onnodig uit laten rukken uit jaloezie en dat je al bemiddeld hebt en je niet weet wat z'n probleem is.
Neem anders elk eventueel gesprek op met je buur als hij wat zegt voor jezelf, je weet nooit.
 
Nogmaals: zou er niet teveel aandacht meer aan gaan schenken, kan immers alleen maar van kwaad tot erger worden: buurman wilt niet uitkomen voor zijn belletje, dat is zijn recht ( reden is voor hem ).
Opnemen zonder toestemming etc .... zou niet doen, dan weet je zeker dat je nooit geen vrienden meer gaat worden.
Ik stelde al voor om goed gesprek te voeren, zijn auto wassen/detailen vind ik an sich helemaal niet zo vreemde gedachte: vliegen van je sneller met ...
Helaas wil het zo dat de buurman niet voor een nette conversatie ( meer ) open staat, jammer maar helaas .... laat lekker varen, je verandert er denk ik nu toch niks meer aan.
Verstand op nul, lekker auto wassen en daarmee klaar. Laat de politie maar gaan schrijven, geloof dat er al vaker vermeld is dat dit zgn milieudelict geen poot heeft om op te staan.
 
Klopt ook wel Mk-us... dikke lak aan hebben verder en lekker in zijn zielige sop gaar laten koken tussen zijn vier muurtjes, zal wel iets met zijn persoonlijke problemen te maken hebben zoals bij de meeste mensen die zich niet uiten.
Dek jezelf gewoon in dat men niks over je kan zeggen of terug op kan vallen kcc...
 
Denders;329411 zei:
Klopt ook wel Mk-us... dikke lak aan hebben verder en lekker in zijn zielige sop gaar laten koken tussen zijn vier muurtjes, zal wel iets met zijn persoonlijke problemen te maken hebben zoals bij de meeste mensen die zich niet uiten.
Dek jezelf gewoon in dat men niks over je kan zeggen of terug op kan vallen kcc...

ja persoonlijke problemen zins hij met pension is
daar voor nooit geen last
 
Oke, lekker zijn probleem laten weet ik al genoeg, zo'n typ die zonder werk niet weet wat die moet doen en continue op de lip van zijn vrouw zit engnek...
haha
(Ga mensen helpen ofzo)

Jij lekker je auto wassen kerel en maak je niet druk en zorg dat alles "volgens de regels" gaat!
 
@LeSirDude - Fair enough. Maar er zijn vele topics over ''wassen op straat'' en ook definitieve antwoorden. ;)

Zolang het niet in de APV staat, valt er ook niets te handhaven. Echter kan het bijv, niet specifiek in de APV staan, maar kan er wel staan dat autowassen en andere lozingen verboden zijn als er een bepaald type riolering in het gebied ligt. (Gemengd/gescheiden) Maar dan nog moet de handhaver uitzoeken wat er dan geloosd is, etc etc.
 
  • Leuk
Reactions: LeSirDude
Om dit ´oude´ topic nog eens naar voren te halen.. hulde voor de link die @LeSirDude plaatste.

Vanmorgen (precies op het moment dat ik de Bathe+ begon af te spoelen... ) oom agent naast me vanwege een melding van een zeurende bewoner over het autowassen en de geluidsoverlast daarvan. Prima gesprek en op zich niks aan de hand met tijdstip/tijdsduur en geluid.

Wat nu nog uitgezocht gaat worden, is het feit dat er shampoo naar een straatkolk loopt. In de gemeentelijke APV staat niks vermeld dus houden we wet mileubeheer en wet afvalstoffen over.

Met dat pdf document heb ik in ieder geval weer iets om mee op tafel te slaan indien nodig. Hopelijk gaat het geen strijd worden...
 
Neem toch aan dat de spullen die we gebruiken wel verantwoord zijn voor het milieu. Dus dat lijkt me geen probleem. En wat jammer dat mensen daar over gaan zeuren dat je je auto staat te wassen.
 
Met name jammer dat ze zelf niet even het gesprek aangaan maar meteen politie en handhaving bellen omdat ze sop zien en een hogedrukreiniger (die notabene IN de garage staat) horen. Kreeg geen naam of huisnummer van de melder anders was ik zelf wel even verhaal gaan halen.
 
Met name jammer dat ze zelf niet even het gesprek aangaan maar meteen politie en handhaving bellen omdat ze sop zien en een hogedrukreiniger (die notabene IN de garage staat) horen. Kreeg geen naam of huisnummer van de melder anders was ik zelf wel even verhaal gaan halen.

Zelf doe ik ook de HD reiniger in de garage deur zo veel mogelijk dicht. Om dit soort klachten te voorkomen. Nu wassen wij (lees ik) natuurlijk iets meer dan gemiddeld onze auto’s. Maar om dan te gaan zeuren, kom ga lekker fietsen of zo.
 
  • Leuk
Reactions: Hean en AndyVR
… Wat nu nog uitgezocht gaat worden …
Heb je een waarschuwing of een boete gekregen dan ?
bij een boete hoort een proces verbaal, dat moet je ook krijgen
Een PV moet terstond worden opgemaakt … en de feiten weergeven als waarneming / constatering
voor afval zal hij / zij dan een monster hebben moeten nemen met jouw akkoord erbij …

Ik hoor graag hoe het verder gaat.
 
Zoals ik het lees (correct me if I'm wrong), is dat men de regelgeving uit gaat zoeken in het geval van @MTyn . Dat zal dan niet tot een boete of PV leiden, maar hooguit tot een waarschuwing, en dat de regelgeving voor de ambtenaren duidelijk wordt, in het geval er meer klachten komen.
 
Nee, heb geen waarschuwing en geen bekeuring gekregen.

De melding was geluidsoverlast en autowassen. Vanmorgen begon ik om 9.30 zo´n beetje en zijn we altijd iets van een uur bezig.
Veel langer kan ook niet want om 10.30-11.00 komt de zon erop. Van echte geluidsoverlast/verstoorde zondagsrust/etc. was dus ook geen sprake.
Feit is wel dat er vanmorgen vrijwel direct gebeld is aangezien om 10u er een agent voor mn neus stond.

De agent had al intern al navraag gedaan over het wel/niet mogen autowassen maar nog geen antwoord gekregen. Mijn verweer dat het niet in de APV stond was voor hem voldoende er later nog op terug te komen. Tot nu toe nog niet teruggebeld.

Ik was de auto op openbaar terrein maar wel voor een garage wat mijn eigendom is. En waar ik afvalstoffen heffing over betaal.

Het wrange is dat het een gemengd appartementencomplex is met 40 woningen.. woon er al ruim 20jaar en iedereen kent elkaar.
Iemand gunt het me blijkbaar niet en dat aanvallen van mijn ´hobby´ geeft op zo´n moment best wel ff stress.