• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even hoi zeggen.

Tommie2110

Detailing rookie
1 jul 2018
22
15
Hoi allemaal,

Mijn naam ja Thomas, 24 zomers jong.

Tot op heden heb ik altijd in een Corsa C gereden. Eerste autootje, maar nooit echt verzorgd of wat dan ook. Alleen gewassen met de hand.

Sinds kort ben ik trotse eigennaar van een fiesta mk7, mooi blauw en deze poets ik nu trouw om de 2 weken. Helaas weet ik dat er meer winst valt te halen, dus wil ik graag starten met kleien en polijsten.

In het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige en ben ik van het hobby monteur(auto’s en motors) en gek op fitnesss

Groetjes,
Thomas
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Dank jullie allemaal, vind het toch wel een beetje eng om echt te gaan beginnen met machinaal te polijsten met een dap500. Lees veel op internet dat je zo door de blanke lak heen kan gaan
 
Welkom!

Waar heb je dat gelezen? Want dat is zeker niet waar. Misschien dat je bij iemand mee kan kijken die wat ervaring heeft?
 
Pfff YouTube en verschillende internet site en paar vrienden die mij dit zeker afraden. Maar ja die kiezen ook de krasstraat ipv zelf wassen.

Als dat mogelijk zou zijn om mee te kijken dan zou dat super tof zijn.
 
Met de krasstraat ga je er sneller doorheen dan de DAP (al helemaal de 500) :p Bij wijze van, want dan zal je nog steeds flink je best moeten doen.

Overigens woon ik Veldhoven dus dat is niet zo ver, alleen is mijn ervaring beperkt. Materiaal heb ik wel, en in theorie weet ik 't ook grotendeels wel alleen praktijk ervaring ben ik nog aan het opbouwen. Enige auto die ik echt helemaal (nouja 99%) kras- en swirlvrij heb gepolijst is mijn R. Verder vaak wat kleinere correcties van lokale plekken.

Hoe dan ook, tijd maken kan ik altijd wel mocht er niemand anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
Met de krasstraat ga je er sneller doorheen dan de DAP (al helemaal de 500) :p Bij wijze van, want dan zal je nog steeds flink je best moeten doen.

Overigens woon ik Veldhoven dus dat is niet zo ver, alleen is mijn ervaring beperkt. Materiaal heb ik wel, en in theorie weet ik 't ook grotendeels wel alleen praktijk ervaring ben ik nog aan het opbouwen. Enige auto die ik echt helemaal (nouja 99%) kras- en swirlvrij heb gepolijst is mijn R. Verder vaak wat kleinere correcties van lokale plekken.

Hoe dan ook, tijd maken kan ik altijd wel mocht er niemand anders zijn.
Ooh dat zou wel top zijn! Ja Kheb veel theorie opgezochte Maar nog 0,0 ervaring. En Veldhoven rij ik elke dag langs
 
Hier vorige week voor het eerst van mijn leven gepolijst, beetje spannend, maar achteraf valt het ontzettend mee.

Hier een DAP900 en ikheb het gevoel dat zelfs als je er echt voor gaat je het nog steeds niet voor elkaar krijgt om je lak te beschadigen, de DAP is erg vergevensgezind.

Internet staat trouwens vol "enge dingen" en ik vermoed dat de meeste horrorverhalen op o.a. YouTube betrekking hebben op Rotary's en niet op een DAP. :)
 
Zowel op internet / Youtube als in het echte leven kun je zowel goede als slechte informatiebronnen vinden. De kunst is om de slechte eruit te filteren :innocent:
(Het feit dat je vrienden zelf hun auto door de krasstraat halen, zegt inderdaad wel wat over hun kennis van zaken op dit gebied) ;)

Ik denk ook dat je vrienden in de war zijn met een roterende polijstmachine. Die zijn inderdaad niet geschikt voor onervaren detailers omdat je daar gemakkelijk mee door de lak kan gaan. Als je met een rotary wil gaan polijsten, is het het beste om een slooppaneel te regelen en daarop te oefenen. Met een excenter kan iedereen gerust direct op zijn eigen auto beginnen. Je zal hier ook vooral verhalen lezen hoe men meerdere hits met grovere polijstmiddelen nodig heeft om lak te corrigeren met een dual action. Dit zegt genoeg over hoe geleidelijk zo'n machine lak verwijdert.
 
Top, dan miss gwn een keertje proberen.
Hoe komt dat overal die dap500(op deze website) en van verschillende concurrenten allemaal uitverkocht zijn? Worden die dan ook niet meer geleverd?
 
Aah dacht misschien dat ze uit te productie komen.
Want heb al veel lopen snuffen op het forum en het grootste verschil kwa dap900-500 is dat de 900 wat krachtiger is en je hierdoor grotere kans het dat het met 1 hit lukt.
Nu vind ik het persoonlijk erg jammer om 400 euro uit te geven aan een machine wat ik niet maandelijks ga gebruiken. Vandaar mijn keus op de dap500