• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even klankborden

Zo, gisteren lekker bezig geweest. Het is ff werk, maar het resultaat mag er zeker wezen. Oordeel zelf:

jjd09epmwhsjp.jpg


zbqtti8qwlqmy.jpg


naa7vafysqbml.jpg


oo7b5zn0fsm6a.jpg


907x9gbfpm7w2.jpg


adyrcqjgzbtyf.jpg



yzeybzdtb4hyo.jpg

Deze vanmorgen geschoten.


Ben er best wel tevreden mee. Dat kleien is echt waanzinnig, wat een verschil tov niet kleien, een absolute must. Zoals gezegd, je moet er uitgebreid de tijd voor nemen, maar als je resultaat boekt dan blijft het ook leuk. Forumlid Wouter_BMW zei het al, er is flink resultaat te halen op een zwarte BMW. Hij heeft gelijk gekregen. Her en der zag ik nog wel wat swirls en lichte krasjes, maar dat is een volgende stap. Ik wil eerst handig worden en oog voor detail krijgen voordat ik met een polijstmachine aan de slag ga.

Ik heb er tijdens het kleien wel een hele fles detailer spray doorheen gedraaid. Dit lijkt met niet de bedoeling. Volgende keer maar verdunnen ofzo.

Iedereen hier ook bedankt voor de tips e.d.
 

Bijlagen

  • ramcwefhosenh.jpg
    ramcwefhosenh.jpg
    252,8 KB · Weergaven: 238
  • 6oriimj58clhu.jpg
    6oriimj58clhu.jpg
    263,9 KB · Weergaven: 266
  • lncoyk7r2o1zr.jpg
    lncoyk7r2o1zr.jpg
    233,8 KB · Weergaven: 254
  • fhuv87d2mpetk.jpg
    fhuv87d2mpetk.jpg
    167,2 KB · Weergaven: 253
  • ungg9xxgc2vfh.jpg
    ungg9xxgc2vfh.jpg
    188,1 KB · Weergaven: 249
  • crkkmj5zsxdtm.jpg
    crkkmj5zsxdtm.jpg
    133,5 KB · Weergaven: 250
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat!

Waarschijnlijk heb je nu PB S&W gebruikt? Dat kun je inderdaad 1:1 verdunnen voor het kleien. Persoonlijk zou ik de volgende keer voor het kleien Dodo Juice Born Slippy nemen. Vind ik erg prettig werken en ook vrij zuinig, is wel wat vettig dus na het kleien wel even wassen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat!

Waarschijnlijk heb je nu PB S&W gebruikt? Dat kun je inderdaad 1:1 verdunnen voor het kleien. Persoonlijk zou ik de volgende keer voor het kleien Dodo Juice Born Slippy nemen. Vind ik erg prettig werken en ook vrij zuinig, is wel wat vettig dus na het kleien wel even wassen.

Dank.
Heb Meguiars Mist & Wipe gebruikt en ook een klein beetje Perfetto.

Als een auto nog nooit gekleid is dan kost een eerste keer kleien meer tijd en glijmiddel. Als je het vanaf nu bijhoudt dan zal je zien dat het een volgende keer vlotter gaat. Een mooie eerste stap in detailing :)

Oke, dat verklaart e.e.a. Wat is trouwens een goede interval om te kleien?
 
Lekker bezig! Mooi opgeknapt, zie het al, zwarte E91. Als je hem gekleid hebt voor het waxen scheelt dit al zo'n stuk diepte in je lak, de vuile 'waas' is dan weg. Keurig!
 
  • Leuk
Reactions: Jordan
Lekker bezig! Mooi opgeknapt, zie het al, zwarte E91. Als je hem gekleid hebt voor het waxen scheelt dit al zo'n stuk diepte in je lak, de vuile 'waas' is dan weg. Keurig!

Idd, zelfs na alleen het wassen sta ik er soms van te kijken hoe die lak er dan al uitziet. Er zit een kwalitatief prima laagje op zullen we maar zeggen.
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW