• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even kort voorstellen: Ton

raceman

Detailing rookie
1 aug 2009
56
0
Beste mensen,

zoals de titel al aangeeft wil ook ik me even kort voorstellen

ben ton, 23 jaar en woonachtig in de omgeving van rotterdam.

K ben bij ons thuis verantwoordelijk voor het onderhoud van 3 auto's:

Corsa C Silverline, Ultra Blue Metallic, bouwjaar nov 2006
Corsa C Elegance, Zwart Uni, bouwjaar begin 2000
BMW E91 325I touring, Bluewater metallic, bouwjaar februari 2009.

Beide opels zijn voorzien van een royale hoeveel swirls, de oudste (die van ma) is echt het ergst, getuige de leeftijd.
Mijn auto (de andere opel) is ook voorzien van swirls, maar niet zoveel als die van ma, wel heeft tie last van een hoop vuil in de lap op het dak.

De BMW is een ander verhaal, de auto is ivm woon/werk omstandigheden in Belgie gekocht en afgeleverd.
In Belgie word een nieuwe auto ongepoetst (alleen gewassen) en zonder volle tank afgeleverd, sterker nog de tank was zo leeg dat hij bij een pomp station 100m bij de dealer vandaan afsloeg (is een automaat). De lak voeld aan alsof hij over de gehele auto is voorzien van iets van fijn zand.

De uitdaging bestaat er dus in om bij beide opels de swirl markes te verwijderen en bij de bmw de lak mooi glad te krijgen.
Ik hoop hier de nodige info en verdere inspiratie te vinden.

Groeten van (momenteel) Belgie,

Ton

Zodra er fatsoenlijke foto's zijn zal ik ze gelijk online plaatsen.

Maarruh ze zijn niet alle drie van mij hoor :P, de corsa uit 2006 is van mij, de andere corsa van ma en de beamer is van pa.

Welkom Ton!
Dat glad krijgen komt wel goed.
Het dak van mijn auto was ook "grof" toen ik hem had. Met kleien helemaal terug glad gekregen, dus dat kan ik al zeker aanraden :ja

het kleien had ik al vermoed dat dit zou kunnen werken. Gezien het feit dat ik hier nog geen ervaring mee heb dnek ik dat het eerst op het dak van mijn eigen auto probeer voordat ik de lak van pa ze BMW omzeep help :)

Alleen moet ik nog iets vinden om de swirl marks (sorrz ken de nederlandse vertaling niet) uit de lak te krijgen, k ben nog student en het budget ontbreekt dan ook om iets van een poetsmachine aan te schaffen. En ook een goede wax ben ik mee bezig, ik gebruik nu Turtle ice wax op alle drie de auto's, is makkelijk aan te brengen en houd ook een maand of drie.

Zit alleen de komende drie weken nog in Zwitserland (invallen bij oud stage bedrijf, en dus geen vakantie :P) daarna gaan we weer verder met de auto's.

Groeten uit Zwitserland

Welkom!

Waarom wordt er nou altijd gewacht met het plaatsen van foto's totdat ze er piekfijn uitzien.
Dat is toch niet leuk, gewoon plaatsen die foto's.

Groeten Alteaniels

als je gewoon swirls zegt, weet iedereen hier wat je bedoelt hoor:-d
Lak van de auto's kun je bijna niet om zeep helpen, mits je de goede klei gebruikt natuurlijk.