• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even mezelf verwelkomen!

NoobstaR*

Detailing addict
3 dec 2009
52
52
32
127.0.0.1
Ik ben inmiddels al een viertal maanden geregistreerd op het forum en bekijk vaak tutorials maar ook showoff's van auto's. Zelf ben ik in het bezit van een donker, metallic groene, Seat Ibiza 6k uit 1998. De auto ziet er eigenlijk niet uit en is echt nodig aan een flinke beurt!

Ik was de auto elke week op m'n werk, ben namelijk naast school ook nog eens actief in een wasstraat (voornamelijk vrachtwagens). We gebruiken ruwe borstels en daardoor zit m'n auto onder de swirls en krassen. Naast alle kleine krassen heeft er een grapjas met een sleutel ook nog een lange kras gemaakt aan de zijkant...

3013imd.jpg


Stiekem wil ik eigenlijk weten hoe ik m'n auto weer helemaal netjes krijg (exterieur en interieur), want ondanks m'n zoektocht hier vind ik nergens echt concrete handleidingen. Wil er niet te veel geld aan uitgeven, ik ben en blijf toch een student en mijn budget is niet denderend hoog.

Wie zou me een beetje op weg kunnen helpen? :weetniet

ne6cut.jpg

Onder het motto; Een foto zegt meer dan duizend woorden! ]-0
 
Er zijn er meer die klein beginnen.......
Niets mis mee, gewoon een keuze maken en met de rest wat wachten

Je kan best wat spullen kopen en handmatig beginnen.
Kijk eens naar de kits, meestal wel compleet en in verhouding niet zo duur.

Hans
 
RedCat zei:
Er zijn er meer die klein beginnen.......
Niets mis mee, gewoon een keuze maken en met de rest wat wachten

Je kan best wat spullen kopen en handmatig beginnen.
Kijk eens naar de kits, meestal wel compleet en in verhouding niet zo duur.

Hans
Heb je misschien wat links naar kitjes? Wil graag binnen én buiten behandelen...
Had laatst een mooi Poor Boy's setje gevonden van rond de 50 euro.
 
welkom..

swirls verwijderen met de hand, op een vermoedelijk harde lak, is eigenlijk niet met de hand te doen.
hiervoor is een machine als de dap500 echt een vereistte..

je kan de lak wel goed voorbereiden, en een vullend product gebruiken!
er zijn producten die vullen de mini krasjes, ookwel swirls genoemd op (die ronde wasstraat krasjes) gewoon op.
dit zal vaak niet 100% gebeuren, maar een vermindering is er altijd!

een echte compete kit is er niet, maar als je je genoeg inleest, zal je vanzelf inzicht krijgen in producten die voor jou doel geschikt zijn..

ik zou zoiezo beginnen, een kwaliteits shampoo aan te schaffen, een goede mitt en droogdoek.
je kan hiervoor bijvoorbeeld nemen:
shampoo: poorboys super slick and suds
mitt: mothers lambswool mitt, meguiars ultimate, of als je van de grip van een spons houd "the bone" van cobra
droogdoek: delirium of carrand max supreme (delirium geniet mijn voorkeur)

stap 2 is het kleien, ik neem aan dat dit nog nooit gedaan is, en dit zal zeker zorgen voor een wow factor..
hierdoor zullen de wasstraat krassen wel extra zichtbaar zijn, maar die pak je later aan.

een goede kleikit is de: mothers wax paint saving kit, deze kit bevat een detailerspray, een doek, en 2 stukken klei.

hierna kan je echt zien hoe de lak eruit ziet.. als deze door een vrachtwaggel straat is geweest, zal je gerust nog een keer schrikken..
nu kan je de swirls gaan vullen, je kan hiervoor nemen:

autoglym super resin polish, een echte all in one, deze zal de swirls (gedeeltelijk) vullen/ de lak voeden/ de lak beschermen.
deze is prima aan te brengen met een zwarte lake country euro handpad.
en uit te poetsen met een poorboys deluxe mega towel.

je kan ook 2 of 3 lagen srp gebruiken, dit zal de vullende capaciteit doen versterken.

ook kan je in plaats van super resin polish, de blackhole of white diamond van poorboys world gebruiken.

maar begin eens met veel reviews e.d. te lezen, hiermee haal je veel product kennis binnen, eenmaal die kennis in huis, denk ik dat je een hele goede keuze zal kunnen maken.
 
Wat Aron hierboven al aangaf, wordt het wat lastig om krasjes en andere lakdefecten met het handje te gaan doen.

Verder zou je moeten kijken wat je zelf een 'compleet' pakket vindt.

Mij lijkt het volgende wel minimaal (wel wat subjectief; zo ben ik zelf begonnen):
-goede shampoo + washmitt + droogdoek
-wax of sealant (of een all-in-one) met een applicatorpad en een doek om af te nemen

Daarna zou je de boel voorzichtigjes kunnen uitbreiden:
-kleisetje (klei + detailerspray + doek)
-paintcleaner + pad
-dressing voor kunststof
-etc. etc.

Het hoeft dus allemaal niet ineens. Ikzelf vind het veel leuker om geleidelijk aan uit te breiden na het nodige te hebben ingelezen.
Dat laatste is trouwens wel een goede tip: lees je goed in. Op die manier kun je zelf al een gevoel krijgen of bepaalde producten
iets voor jou zijn of niet.
 
Hardstikke bedankt voor de informatie, jongens!

Ik denk dat het verstandig is om inderdaad klein te beginnen en dan steeds verder uit te breiden. :schaam
 
Tja het is een waarschuwing, je begint aan het forum en deze hobby
gaat je vanzelf meer geld kosten;)
Maar goed je leert ook veel!

En ook welkom van mijn kant!
 
inderdaad, wassen en kleien is een goede opstap, maar breng wel een wax aan hierna, gezien je anders onbeschermd rondrijdt..

producten die je zou kunnen gebruiken, en dit is uiteraard maar een suggestie:

shampoo: poorboys super slick n suds
was gereedschap: cobra's the bone
droogdoek: de oranje delirium doek

dat, en 2 emmers, dan kan je je auto op een goede manier wassen!

daarna kleien.

de kit: de mothers gold paint saving kit

hierna dien je je wagen te beschermen, met bijvoorbeeld:

wax: poorboys natty's blue
applicator: de lc rode euro pad
doek om uit te poetsen: dodo's fantastic fur

dan heb je de basis wel..

om de swirls eventueel te maskeren, komt hierbij:

polish: autoglym super resin polish
applicator: de lc zwarte euro handpad
doek om uit te poetsen: de deluxe mega mega towel

leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker
 
aron225 zei:
inderdaad, wassen en kleien is een goede opstap, maar breng wel een wax aan hierna, gezien je anders onbeschermd rondrijdt..

producten die je zou kunnen gebruiken, en dit is uiteraard maar een suggestie:

shampoo: poorboys super slick n suds
was gereedschap: cobra's the bone
droogdoek: de oranje delirium doek

dat, en 2 emmers, dan kan je je auto op een goede manier wassen!

daarna kleien.

de kit: de mothers gold paint saving kit

hierna dien je je wagen te beschermen, met bijvoorbeeld:

wax: poorboys natty's blue
applicator: de lc rode euro pad
doek om uit te poetsen: dodo's fantastic fur

dan heb je de basis wel..

om de swirls eventueel te maskeren, komt hierbij:

polish: autoglym super resin polish
applicator: de lc zwarte euro handpad
doek om uit te poetsen: de deluxe mega mega towel

leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker
Super bedankt, nu heb ik inderdaad een richtlijn die ik aan kan houden!
Lees het forum zo af en kies gewoon voor de producten waar de mensen het 't meeste over hebben. Nogmaals, bedankt! :)