• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen en wel auto liefhebber

spikehome

Detailing addict
26 apr 2019
19
70
Hallo,

Ik héb me hier gisteravond aangemeld omdat ik mijn auto toch maar eens machinaal onder handen wil nemen.
Dit nadat ik een paar weken terug een mequiiars clinic gedaan had.
Ik wil nu een beter en langdurige resultaat.

Ik ben bijna 52 en rijd in een golf GTI performance van 2016 in de kleur carbon steel.

ben me dus aan het oriënteren op een dap500 of dap900.
Eerst gekeken naar machines van carpoint of Titan.
Meer vanwege de prijs omdat de mequiiars los een 330 kost wat ik iets te gortig vond voor iets wat ik misschien maar eenmalig ga gebruiken.
Vandaar de goedkopere carpoint, maar deze werd hier op het forum al aardig afgekraakt dus die word het niet.
Oriënteer me dus verder nog en als ik vragen heb kom ik erop terug.
 
Welkom, eerst inlezen en dan gericht vragen stellen altijd goed.

Vwb machine, kijk ook eens naar de vele topics die er zijn ivm aanschaf DAP900, naast die van de stappenplannen.
Qua prijs aantrekkelijke machine en zou je veel plezier aan kunnen gaan beleven. Worden in te koop onderdeel ook geregeld aangeboden.

Succes, we horen het wel.
 
Welkom.
De aanschaf van een DAP is het altijd waard, dat je hem daarna niet meer gebruikt is een kleine kans
En als .. dan zijn ze tweede hands zeer gevraagd.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom op het forum! :D

Goed dat jezelf nog dieper gaat verdiepen in de stof.

Een losse machine van €330 is inderdaad aan de stevige kant. Zeker als je dan nog bedenkt dat er nog heel wat andere dingen bij aangeschaft moeten worden, zoals polijstmiddelen/doeken/pads/etc.

Een DAP900 V3 heb je al in een compleet pakket met dit alles voor geen €240. ;)
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30
Welkom op het forum.
De Meguiar's machine is inderdaad aan de dure kant. Speciaal voor mensen die (nog) niet weten dat er meer te koop is dan alleen Meguiar's. ;)
Polishing Power is beproefde kwaliteit met de goede service van Carclean.
Meestal smaakt het zelf je auto polijsten wel naar meer. En anders is een DAP nog goed verkoopbaar. Als ze verkocht worden dan is het niet omdat het niet bevalt, maar omdat mensen er bijvoorbeeld geen tijd meer voor hebben.
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30
Dank voor de reacties.

Afgelopen 2 dagen bezig geweest de auto eerst met de hand te doen.
Dit met mequiiars producten .
Eerst aantal delen gekleid motorkap en dak die voelden ruw aan en na het kleien niet meer
Héb de ultimate compound niet gebruikt en ben dus begonnen met de mequiiars ultimate polish.
Dat was toch een aardig karwei al.
Maar de lak glom al super.
Daarna met mequiiars ultimate liquid wax alles afgemaakt.
Die was vond ik wel erg fijn en makkelijk uit te poetsen.
Dat was met de polish wel anders.

Nu nog de velgen een behandeling geven waardoor de velgen beschermd word tegen remstof.

Ik vraag me af of ik nu steeds al die stappen moet doen of de volgende keer alleen wassen en eventueel wax weer.

En dan met misschien nog machinaal. Wat me wel tijd lijkt te schelen.
 
Welkom en mooie auto keuze. Als je nog foto's hebt dan zien we die graag. Als ik jou was dan zou ik een dap clinic gaan volgen of een keer bij iemand langs gaan die bij je in de buurt woont en die je opweg kan helpen.
 
  • Leuk
Reactions: spikehome
Zolang je auto in de bescherming staat, hoef je niet telkens alle stappen te herhalen @spikehome.
Je merkt dat onder andere aan het parelende effect en een gladde lak (wat je beste met een boterhamzakje om de hand kunt testen).
 
  • Leuk
Reactions: spikehome
Héb de ultimate compound niet gebruikt en ben dus begonnen met de mequiiars ultimate polish.

Dat de auto nu lekker glom kan ik mij voorstellen. Dit is namelijk een glaze. ;) De Ultimate Compound is een (grof) polijstmiddel. Een glaze laat zich vrij makkelijk verwerken, mits je de instructies niet goed opvolgt.

Ik vraag me af of ik nu steeds al die stappen moet doen of de volgende keer alleen wassen en eventueel wax weer.

Als je de auto gewassen en gekleid hebt, dit hebt opgevolgd met een beschermlaag zoals een wax, dan is je onderhoud voorlopig alleen het goed wassen van de auto. Je hoeft al de genoemde stappen alleen opnieuw te doen als ze nodig zijn. :D
 
  • Leuk
Reactions: spikehome
Welkom en mooie auto keuze. Als je nog foto's hebt dan zien we die graag. Als ik jou was dan zou ik een dap clinic gaan volgen of een keer bij iemand langs gaan die bij je in de buurt woont en die je opweg kan helpen.
Met zomer en met winterbanden
37f87ac01ee0776930e5b6dc0f02ac98.jpg
9fe2bf969fd2e161091c911f9bcc502b.jpg


Vakantie modus
75f07e6cca359d79c693dd83b56dd0ff.jpg


Resultaat van het poetsen moet ik nog foto's maken.
 
Laatst bewerkt: