• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen. [Foto's update]

ChiLLoZ

Detailing rookie
30 aug 2009
1
0
Goedemiddag mede poetsers,

Ik ben Jos, 26 jaar, fulltime student en tevens ook fulltime werkend (flexibele tijden).
2 jaar geleden is de poetsliefde bij mij begonnen na aanschaf van een Golf 3. Deze is eerst technisch gekeurd en toen heb ik besloten over te gaan naar het 'professionelere' poetswerk.
Ik had er geen idee van dat dit een hobby zou kunnen worden.

Mijn eerste auto een Golf 3 in de kleur LC3T stond niet dermate goed in de lak en dit was ook beyond repair. Na wat roestplekken en upcoming 'big repairs' (ik val niet onder het type Golf 3 'petje') heb ik besloten deze auto weg te doen en een Golf IV te kopen.

Deze is inmiddels gearriveerd en de staat van de lak is op een enkel krasje na perfect. Auto heeft natuurlijk een 'Waxoyl' (mwuhaha) laag meegekregen van de dealer en ik mocht hem absoluut niet wassen de eerste 3 (!?) weken. Dat advies sla ik dus mooi even over.

Foto's auto volgen nog, nog geen tijd gehad die in korte tijd te maken. Op het forum ben ik vooral een actieve lezer omdat ik nog lang niet de knowledge heb zoals velen van jullie die wel hebben. Dit komt ook omdat de oude auto 'beyond' repair was qua lak. De nieuwe (en de nieuwe van mijn pa) gaan zorgen dat de poetscollectie een enorme boost gaat krijgen.

grandscenicman zei:
Welkom op het (actieve) forum :-b

Danny

heb je al het één en ander aangeschaft ??

Haha, jazeker.

Ik zal eens wat foto's posten van een eerdere (amateur) detail beurt die ik op de oude auto heb gehouden.
Helaas zijn de foto's van wat beperktere kwaliteit in tegenstelling tot wat de meeste hier altijd posten ;)

29ohcwp.webp

in4l76.webp

w15j60.webp

2i7ygc3.webp

2hicqas.webp

hrd3eq.webp

261go0n.webp

35iudxi.webp

14l6aok.webp

veb4hk.webp

9086yg.webp

3451n5x.webp

2s1w291.webp

De foto van alle spullen is inmiddels behoorlijk outdated.
Wat producten van DoDo Juice erbij, heel veel Poorboys erbij, meer doeken en pads, Wheelwax, Iron-X, Wolfgang.

Zal nog eens nieuwe foto maken daarvan.
Vandaag bezig geweest met de nieuwe Golf IV, in de kleur 'blau-schwarz' hij staat er zeer mooi bij. Interieur moet nog een full detail krijgen (Extractor was niet beschikbaar bij Boels helaas) maar de buitenkant is inmiddels behandeld. Morgenvroeg even met QD+ erover en dan even mooi plekje zoeken voor wat foto's die ik hier dan zal posten.

De auto op de foto's hierboven is inmiddels verdwenen en zal hopelijk nog een goed leven tegemoet gaan. Huidige auto is qua status van de lak dermate veel beter dat poetsen nu een stuk dankbaarder is.