• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen - Roel beginnende detailer

  1. Velgen reinigen
  2. Wielkasten reinigen met de tuinslang
  3. Velgen afspoelen
  4. Foamen
  5. Afspoelen
  6. Non-Ferro
  7. Afspoelen
  8. Kleien
  9. Wassen
  10. Drogen
  11. Start met polijsten, ga beginnen met de achterklep. Meest vlakke deel van de auto en ook het deel met de meeste swirls
Dit zou mijn stappenplan zijn.
Als je toch gaat polijsten, dan kan je stap 11 in jouw plan overslaan. Prep gebruik je om de lak te ontvetten nadat je een deel gepolijst hebt en ter voorbereiding van het aanbrengen van een lsp.

Top dank voor de tip! Ik ga stap 11 idd overslaan dan. De wax (Collinite 845)
  1. Velgen reinigen
  2. Wielkasten reinigen met de tuinslang
  3. Velgen afspoelen
  4. Foamen
  5. Afspoelen
  6. Non-Ferro
  7. Afspoelen
  8. Kleien
  9. Wassen
  10. Drogen
  11. Start met polijsten, ga beginnen met de achterklep. Meest vlakke deel van de auto en ook het deel met de meeste swirls
Dit zou mijn stappenplan zijn.
Als je toch gaat polijsten, dan kan je stap 11 in jouw plan overslaan. Prep gebruik je om de lak te ontvetten nadat je een deel gepolijst hebt en ter voorbereiding van het aanbrengen van een lsp.

Ah, ok dank voor de tip. Het is dus voor het polijsten niet erg dat er vrij recent nog wax (3 weken geleden, Collinite 845) is aangebracht?
 
Welkom!!

Blijven mooie auto's die mx5jes en in deze kleur ben ik ze volgens mij nog niet tegengekomen!

Kleien is verre van spannend en zeker met gezond verstand kan er weinig mis gaan.
Als je wilt mag je ook keer langs komen om te zien hoe het gaat en als je het niet aandurft mag je mijn motorkap misbruiken om te oefenen, mocht je dan marring veroorzaken laat ik je gelijk zien hoe je dat ook weer netjes krijgt.
Ik woon in Vlaardingen dus lekker in de buurt denk ik?

Lekker mee blijven lezen en gewoon gaan proberen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Welkom!!

Blijven mooie auto's die mx5jes en in deze kleur ben ik ze volgens mij nog niet tegengekomen!

Kleien is verre van spannend en zeker met gezond verstand kan er weinig mis gaan.
Als je wilt mag je ook keer langs komen om te zien hoe het gaat en als je het niet aandurft mag je mijn motorkap misbruiken om te oefenen, mocht je dan marring veroorzaken laat ik je gelijk zien hoe je dat ook weer netjes krijgt.
Ik woon in Vlaardingen dus lekker in de buurt denk ik?

Lekker mee blijven lezen en gewoon gaan proberen.

Succes.

Dank voor het aanbod! Lijkt me leuk om eens mensen van dit forum te leren kennen. Er is nog zo veel te leren over detailing dat een ritje naar Vlaardingen uiteraard prima is. Heb ook al plannen om eens kennis te maken met een forumlid in Zoetermeer (wat helemaal om de hoek is) en de kennis wat bij te spijkeren. Mooi dat iedereen zo behulpzaam is :)

Sinds dit weekend overigens een nieuw detailing projectje aangeschaft. Voor de woon/werk km's is het een witte Volvo V40 (de SEAT Leon is terug naar de lease maatschappij).
Had overigens nooit verwacht dat ik ooit een witte auto zou kopen, maar toen ik het wit op de V40 in het echt zag was ik meteen enthousiast (maakt hem net even iets sportiever dan grijs/donkerblauw wat ik in eerste instantie in gedachte had). En over een witte auto maak ik me qua schoonhouden ook geen zorgen meer, ben ondertussen het netjes onderhouden van auto's juist heel erg leuk gaan vinden!

by_id?fileId=4_zea9354caa9df0a265a83061b_f101be6bb45ae31e0_d20190429_m134350_c000_v0001055_t0040.jpg


Auto is mechanisch in hele goede staat (een V40 D2 uit oktober 2015 met 60k op de teller) en optisch ook erg netjes. Wel is de auto volgens mij met regelmaat door de wasstraat gegaan, maar dat kan ik nu inmiddels gelukkig zelf weer netjes maken.

Nu alleen nog twee weken wachten voor ik hem kan ophalen.
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam en Adger
ook namens mij welkom op het forum Roel,
leuke waggie hoor ik weet het niet zeker maar dit lijkt bij mij in de buurto_O
ik kom uit oud-beijerland .
veel suc6 met het detailen van deze volvo dalijk