• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Rainesh de beginnende detailer!

Rainesh

Detailing addict
13 jan 2014
14
50
38
Beste autoliefhebbers,

mijn naam is Rainesh, woon in Den Haag en ben sinds kort verslaafd geraakt aan het detailen van mijn 2 audi's! :)

Ik geef eerlijk toe dat ik al veel eerder moest beginnen met het correct verzorgen van mijn auto's.:(

Ik ben ooit begonnen met een audi a3 8p en een Opel Corsa D OPC-Line. Deze 2 zijn inmiddels verkocht en heb ik een nieuwe a4 s-edition gekocht en sinds kort heb ik nog een a1 sportback Pro Line S. Beide een s-line en beide in daytona grijs. De auto's worden minimaal 1x per 3weken gewassen, gebruik voornamelijk een meguiars washandschoen en gold class shampoo. De auto's hebben nooit een krasstraat gezien, maar ik ben wel van mening dat ze veel beter kunnen glimmen!

Maargoed, foto's zeggen meer dan woorden.:ja

Vorige auto's:
e7a7.jpg


km2f.jpg


Huidige auto's:
img0289vz.jpg


otyf.jpg


Wat wil ik gaan doen:

Zodra het weer toe laat, wil ik beide auto's gaan detailen en dan begin ik met de a1.

- Wassen met 2emmer methode
- Monello Non-Ferro op de auto spuiten
- Kleien (welke klei weet ik nog niet, neig naar de monello clay)
- Poorboys professional polish met monello orange handpad
- Poorboys Black Hole met monello zwarte handpad
- Poorboys EX-P met monello zwarte handpad
- Collinite 845 met een pad

Velgen:
- PWB APC 1:10 op de banden
- schrobben met mothers tyrebrush
- velgen met billberry wheel cleaner
- schrobben met wheel brush
- monello non-ferro
- eventueel PWB Wheelwax

Ik heb al een zooi microvezeldoeken, wat PWB spullen maar moet veel nog kopen zoals de 4-step PWB, klei, collinite etc...

Wat ik begrepen heb is dat het handmatig haast niet te doen is.....maar ik heb nog nooit met een DAP gewerkt, dus wil ook een clinic gaan volgen. Misschien dat ik dan wel een DAP koop.
 
Welkom Rainesh,

op dit zeer informatief forum, ben ook pas aangemeld (had ik eerder moeten doen) omdat ikzelf wel inzag hoe ik mijn auto's poetste niet goed was.
Eerst veel gelezen en mijn eerste bestelling gedaan, inmiddels gisteren mijn tweede bestelling geplaatst (werkt verslavend):-"

Veel detail plezier, enne heel mooie Audi's!:)^

Twan
 
Welkom,

doe jezelf zeker een plezier en verdiep je even in een DAP. Het is makkelijker dan je denk, want met een handpad zul je niks bereiken op deze prachtige Audi's!
 
Bedankt allemaal!

@ mainstreet, een keer samen detailen lijkt mij hartstikke leuk. Kun je me gelijk de kneepjes van het detailen leren :)

@ Tim! Een dap komt er zeker aan, alleen wanneer weet ik niet.