• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Hans V - gewijzigd

Hans V

Detailing addict
31 aug 2012
35
55
Hoi allemaal,

Ik ben Hans V. uit Twente en ben nog een groen blaadje als het op detailen van auto's aankomt.
Een begin heb ik inmiddels wel gemaakt, met mijn huidige Seat Leon 1.4 TSI FR ST 2018.

De auto's die ik hiervoor heb gehad waren :

Renault Kadjar 1.2 tce 2015 - 1 jaar
Seat Leon 1.4 tsi 2008 - 9 jaar
Seat Leon 1.8 20v sport 2001 - bijna 6 jaar
VW Corrado G60 1991 - ruim 6 jaar
Opel Kadett GSI 1987 - ca. 1 jaar
Opel Kadett 1.3 LS 1985 - ca. 1 jaar

Uiteraard heb ik die auto's in het verleden ook wel eens gecleand en in de was gezet, maar meestal was het OF het een OF het ander.
Wat mijn interesse heeft gewekt zijn onder andere discussies op seat-online.nl maar ook dat een maatje van mij aankwam met het verhaal "de auto kleien".

Nadat ik in januari mijn huidige leon heb gekocht, vond ik het de moeite waard om me er ook eens aan te wagen.
Hieronder wat foto's....
IMG_20230923_142222.jpg


IMG_20231021_131243.jpg

IMG_20231209_134701.jpg



Ik hoop hier een hoop :D te beleven, maar ook zeker meer te weten te komen over hoe jullie het een en ander uitvoeren.
Van verschillende mensen kreeg ik al te horen dat meguiars in verhouding een nogal prijzig product is.
Ook las ik hier al wat verhalen van mensen die 's middags om 15.00 beginnen met het cleanen / detailen van een auto en vervolgens 's avonds al klaar zijn... - TIPS ZIJN WELKOM !!! -
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoCo
oooohhh dus het ligt niet aan mij ???

Ik dacht al ernstig dat ik iets verkeerd deed... ik was met de mijne tegen 10 uur op mijn gemakkie begonnen en tegen een uurtje of 5 klaar.
 
Welkom hier.

En als ik een detailbeurtje doe , ben ik al minimaal 15 uur kwijt aan een wagen.Vaak al meer dan 20 uur ;)
 
Welkom... Mooie auto en dito kleur. Je hebt al erg goed je best gedaan zie ik. Het kan beter en daarom ben je ook hier op dit forum terecht gekomen. Je zult zien als de juiste stappen zijn gedaan,dat je auto meer glans en diepte heeft. Gaat goed komen. Als tip wil ik meegeven om geen doeken,pads e.d. op een vieze ondergrond te leggen, het kleinste zand korreltje in doek of pad kan werkelijk schade aanrichten die je later weer weg moet zien te werken.Pas hier voor op!

Veel lees en kijk plijzier op dit mooie en leerzame forum.
 
Ik wou morgen nog even op pad voor zo'n extreme droog doek ... ik wou eerst meguiars maar hoor nu ook goede berichten over surf city garage, wat zeggen jullie er van als kenners ???
 
https://www.Carclean.com/product/Monello/Senza_Acqua_Drying_Towel_70x80cm_MSA0101_102091

Voor mij de enige echte droogdoek.
 
Welkom hier tussen alle detailverslaafde:)_[]

Voor droogdoek zou je ook de Monello Senza Acqua kunnen pakken. Heerlijke doek lekker zacht en neemt veel vocht op.
 
wel prettig trouwens dat dit forum drukbezocht is, ik voel me meteen welkom....

wat vinden jullie van het resultaat van mijn poetsbeurt ??

(eerlijk zeggen, bij kritiek ook graag tips over hoe het beter zou kunnen.)
 
Frogs zei:
Ach,met beide doeken zul je geen miskoop hebben.


Heb ze beide , en zijn beide erg fijne doeken.

Maar gebruik zelf eerder de Delerium dan de Senze .Waarom??Mijn ervaring is dat rubbers vaak nog zwarte strepen achterlaten op de doeken.Dan is je witte doek vrij snel zwart.En bij de oranje delerium zal dit minder snel zichtbaar zijn.
 
ohja, bij die meguiars set zaten 2 pads en 2 mf doeken...

kun je die gewoon in een wasmachine gooien ??? ik vond het niet echt handig dat alles geel was ipv 2 kleuren...
volgende keer gebruik je dan misschien de cleaner doek voor de wax en andersom... (zelfde geldt voor de pads natuurlijk)
 
Hans V zei:
wel prettig trouwens dat dit forum drukbezocht is, ik voel me meteen welkom.(eerlijk zeggen, bij kritiek ook graag tips over hoe het beter zou kunnen.)

Welkom dus

@kritiek : waarom de auto wassen in het gras/zand/slijk ? Ik zie een mooie oprijlaan :weetniet

Ik zie het al : schaduw :ja

@resultaat : op de meeste foto's ziet elke auto er goed uit , ook als ie niet gepoetst is :D
 
Welkom en veel leerzaam plezier op het juiste forum.

Mijn allereerste detail na aankoop van vanalles en clinic heb ik 13/14 uur over gedaan totaal.
Maar geen haast gemaakt en dat moet je ook niet doen denk ik zelf.

De gebruikte klei zou ik zelf iets dikker maken als je het gebruikt?
Je zit er zo doorheen met nagels of iets dergelijks.

Enfin, je kunt alles vinden of vragen op het forum, is altijd wel iemand die je op weg helpt!

Grt, Dennis